Alla inlägg den 21 april 2017

Av Svensson Svensson - 21 april 2017 12:10

ett tivoli rakt över gatan från där ni bor??? Näää antar att dom flesta sluppit det...

 

Men det är något jag försöker göra idag - o kommer få försöka göra i helgen.

Inte det skojigaste när man jobbar natt o är lite beroende av att få min sömn dom ljusa timmarna på dygnet. Tur att jag hann sova lite tidigt innan allt satte igång...

 

Nu tycker väl inte jag att ett tivoli ska klämmas in mitt i centrum o att det sätts upp lappar på utsidan av porten 3 dagar innan det sker... Jag anser att man ska få minst 1 månads varsel - i sin brevlåda - vad som kommer att ske, hur det kommer stängas av osv ... för att hinna ordna annat boende under tiden OM man känner att det är nödvändigt...

 

Jag tänker på tiden då min sin levde o rubbades han sovtider på något sätt fick han fler o mer kramper - hade det varit så nu hade man fått ta sig ifrån centrum på helgen. Och det finns säkert andra orsaker som gör att man behöver lite förvarsel så att man kan orda.

 

Inte alls att jag på något sätt missunnar stadens invånare att få vårmarknad *burr - varför är det alltid svinkallt den helgen vi har det ???* men tivoli - det är skit skoj, det ger orten lite liv. 

 

Men det är inte direkt skoj att vara såhär nära o höra... för även om man stänger så att själva ljudet inte hörs jätte mycket så dunkar ändå basen, musiken igenom ändå.

 

Hoppas att vädrets makter lurat alla som spått vädret för helgen o ger oss sol, inga kalla vindar, värme i solen under ialla fall mitt på dagen. Så att alla oavsett ålder kan ut o njuta av lite ledig tid, att strosa runt o kika lite här o där... även om det är same same, alla år, så är det ändå lite roande att gå o kika *ler* Det hör liksom lite våren till att ha denna marknadshelg.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards