Alla inlägg den 13 april 2017

Av Svensson Svensson - 13 april 2017 18:00


My face above the water

My feet can't touch the ground,

Touch the ground,

and it feels like I´m drowning

Everytime you are not around

 

I wish I could make it easy

Easy to love me.

I'm looking for the right words to say

It feels like I'm drowning



Av Svensson Svensson - 13 april 2017 11:08

Nej jätte låg är mer rätt. Solen lyser idag – jaha, är lite min reaktion. Det kommer snart bli mulet o grått, som alltid. Så ingen mening med att glädjas…. Eller… ska man ta vara på varje litet tillfälle som ger glädje? Som att solen lyser några timmar nu på morgonen. Idag har jag nog mest lust att känslomässigt säga – nääää ingen mening med. Men jag vet ju att det ska man visst. Man ska ta varje litet tillfälle att njuta av det som ger glädje, det som får en att må bra.

 

 

 

 

Låg… ja för det känns som hur jag än gör, vad jag än gör… så blir det fel. Och det är lätt jag som tar på mig skulden oavsett o jag som försöker att fixa till… reda ut, krusa, ta kontakt… eller vad som nu är i den situation som det gäller. Jag vet att ju längre tid det går innan man reder ut det, ju svårare blir det o är man avståndstagande o tyst så tar jag det som en form av bestraffning (en jag inte gillar) eller att man helt enkelt vänder mig ryggen helt, bryter med mig – kort sagt, det är saker jag har med mig, som jag är medveten om, att jag jobbar på – men inte det lättaste NÄR saker sker. Då tänker man inte logiskt – då bara med automatik slår gamla saker till, med en sådan styrka att man tappar andan, det är som att få ett slag rakt i magen.
Försöker att inte ramla tillbaka till gamla beteenden o tankar… men känslor är svåra att styra… blir man ledsen o känner att man blivit missförstådd så… då drar jag mig tillbaka o gömmer mig.
Och tankarna kommer… vissa saker kanske inte är för mig…

 

Och en av dessa saker måsta vara att träna, röra på sig… herre jisses, det gör ju ont ju *ler*. Ja o då menar jag inte träningsvärk, den kan jag gnälla över men ta… men när man ramlar av träningsredskapet o gör sig illa – DÅ gör det ont… säger bara – tur att jag är ensam, att det inte finns någon som ser eller ännu värre har kamera o förevigar…
Visst jag tycker om att göra människor glada, få andra att skratta – men gränsen går att dom ska skratta åt mig i en sån situation där jag uppenbarligen är knasig som ens försöker *ler*

 

 

 

 

Jo, jag har provat en sån här Ab Circle – kommer ni ihåg när det gjordes reklam för den på tv-shop? Jag gör det, o tänkte redan då att det där ser lätt o skoj ut. Så när en vän hade en som skulle iväg för att ge lite mer plats så tänkte jag – va sjutton, jag provar.

 

Så jag hämtade hem den, kånkade pustande upp redskapet. Det ser ganska litet o nätt ut på bilder men nja… inte alls att den är jätte stor, men den var inte direkt liten nätt o lätt heller… men upp kom den ialla fall.
Stod länge o tittade på den innan jag tänkte – va sjutton det är väl bara att köra igång. Ner på knä o så börjar vi….

 

 

 

 

*skrattar* nja så lätt var det inte alls. För det första gjorde det ont i knäna, det är hårda ”skålar” för knäna – vilket jag löste med att klippa till en fleecefilt och vika ihop för att göra det lite mjukare. Det var ju den lätta biten. Att få det hela att röra på sig, sådär lätt o svängande…näää inte då. Till datorn o leta upp filmer på youtube för att se hur man skulle göra… Jo det såg fortfarande lika jäkla lätt ut…. Tillbaka ner på knä o med ren envishet så… jag kan säga såhär – det är mycket att hitta rätt teknik för att få det att ens röra på sig o hålla igång… o det är inte alls att bara hålla händerna på handtaget för det blir för svårt  - för mig ialla fall som är så otränad.

 

 

 

 

Åhhh se jag fick den att röra på sig, glad svingar jag mig fram o tillbaka – poff, aj, fan… vad sker jo jag glider av med knäna rakt ner i golvet – kan säga att det gör fan så ont…. Jag borde ha fått ett stort fint blåmärke på hela knät som visar HUR ont jag har… men icke då, inte jag…

 

Men samtidigt lite tur att jag hade denna hemma att ge mig på att få ut det ton av frustration, känslor o innehållen gråt som kom… Så japp jag gav mig på att klara av att svinga mig sådär enkelt som det ser ut. Det blev inte bara en gång jag gav mig på den igår, kan jag nu då? Nja – det är fortfarande svårt, det ser nog allt annat än elegant, enkelt o rolig ut (att utföra alltså – roligt att titta på, antagligen *ler*).

 

Jag har tittat på flera youtube klipp – nu med vanliga människor som använder, provar att använda o då kände jag mig inte så värst ensam om att vara klumpig, inte klara av det, ramla *ler*. Det var liksom lite så vi vanliga dödliga ser ut när vi står där på knä o försöker få sig själv att svänga sida från sida.
Jag har skrattat o svurit så det osar i omgångar här… ska se till att få något i skålarna för knäna som gör att fleecen inte halkar – någon liten rems av halkskyddtejp för trappor borde fungera bra. Sen så kan man lite tryggare stå där, utan att spänna sig o vara på vakt att INTE halka av igen – för nej det var inte en upplevelse jag vill prova igen.

 

Fungerar redskapet då??? Ja det gör det faktiskt – det tar på flera delar av kroppen, dock mer på armarna än på mage. Men det känns inte bara i armarna, det känns i magen, sidorna, o rumpan, samt låren. Så det är helt klart värt att ta mig några minuter om dagen på den nu när jag har den hemma. Visst för eller senare så ledsnar jag säkert på den – men se då ska den få göra ett gästbesök i Sandviken för att syrran ska få prova den… fast hon vill tydligen först prova den här innan den får komma med som gäst.
Om man kommer på hur man ska göra, vilken teknik man ska använda o sen hitta just läge för att det ska vara lite jobbigt – inte bara flyta på – så klar att det tar. Och det är ju så enkelt att det spelar inte så stor roll vad man gör – bara man röra på sig, o att man börjar någonstans, sen hittar man nya sätt, när man får mer ork… o man märker att man orkar mer o kanske till o med går ner lite i vikt.

 

Den ska bytas ut mot en roddmaskin – eller kompletteras med – det vet jag ju redan. Men sålänge så är det skoj att svinga mig – nej rättar mig själv direkt – försöka svinga mig, fram o tillbaka. Använda min lilla rosa kettlebell, mina trappor, ut o promenera (läs jaga pokemons – undrar om det är något event nu i påsk, som gör att det känns lite roligare ) och dansa *asg* ja det är ju det man gör när man rör på sig till musik. Skrutt samma egentligen, jag rör på mig o jag har skoj – musik är aldrig fel oavsett vilket humör man är på…

 

 

 

 

Det har varit fullmåne några nätter nu – visst är det vackert? Så jag vill ha en kamera som jag verkligen kan ta fina bilder – bilder som visar vad jag ser… jag älskar fullmåne. Jag vet att många berörs på olika sätt, lite som pms faktiskt när jag tänker efter. För man hör aldrig någon som säger att dom blir uppåt, mer glada o positiva av fullmåne, nej det är oftare att man blir mer orolig, ledsen, låg i ork.
Men jag gillar den – tycker mest att den är så otroligt vacker när den lyser rund o vit mot en mörk himmel – gärna lite moln som gör den lite mer ”mystisk”

 

Nej – ska göra lite nytta – känner att det inte är samma flyt o sving i mitt skrivande idag… det vill sig inte – vet ju varför – så jag tar ut min frustration på annat istället…

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards