Alla inlägg den 29 mars 2017

Av Svensson Svensson - 29 mars 2017 08:40

Perfekt sätt att vakna på hade jag idag *ler mjukt* - av några mysiga sms, sen några minuters samtal i telefonen. Hoppa upp o masar mig nerför trappan (nej erkänner det var inte masa, det var glatt skutta *blink*) för att möta upp en stund o ”umgås” lite, gäller ta till vara stunderna, när tiden är för mycket upptagen så tar man dom stunder som finns …
Synd att morgonen är lite rå o kylig, inte som dom mornar som varit några dagar nu… hade gärna tagit en härlig vårdag med sol idag. Men så som dagen startat så är det soligt inombords så det kommer kanske inte märkas att det är grått…. O kallt…. Mer än när jag ska ut o pokemonna *ler*.

 

Ja jag måste säga att musikquizkvällarna är något jag börjat uppskatta mer o mer. Så mycket vi skrattar, o har det otroligt trevligt. Tänk att en pub kan vara ett ställe som jag sitter här o säger att jag har skoj att besöka o till o med längtar efter att återkomma till.

 

 

 

 

Tänk att det finns så mycket musik som jag känner igen o sjunger glatt med i låtarna, men inte har en aning om vad låten heter eller namn på artisten/gruppen. Och jag tänker inte ens skämmas över att jag är så otroligt urusel på dom sakerna. Jag gillar musik, jag lyssnar gärna på musik, jag kopplar av med musik, jag tränar med musik – men som sagt det där med titlar o namn – nej där är jag mer än urusel.

 

 

 

 

Maten dessa kvällar är otroligt god, räkorna ikväll var *MUMS* riktigt *mums* för att inte tala om kycklingen. DEN var fin den…  Man äter lätt för mycket, men å andra sidan en gång i månaden kan man få synda rejält.
Jag dricker gärna ett glas rött eller två, men sen får det bli isvatten – det är så otroligt gott – ja både rött o vatten *ler*.
Hade gärna tagit ett glas rött till hemma – men då med sällskap, ensam inte lika trevligt.

 

 

 

 

 

Frågorna då *ler* ja vi tyckte själva vi var riktigt duktiga – 67 p av 182 möjliga – vi ligger på ungefär samma nivå som vi brukar.

 

Ikväll var det lite nya frågor, eller typer av frågor – det är skoj när det kommer in lite nytt då o då. Och jag tyckte jätte mycket idéerna med frågorna – nej det beror inte på att jag kunde dom – långt, långt ifrån *ler*. Så det är inte därför jag gillade dom. Vet att det sas flera gånger – att det var en test, men att nej den kanske inte var så bra… så den typen av frågor kommer inte tillbaka… Och jag säger istället JO, ta gärna med denna typ av frågor igen. Jag tyckte dom var skit bra o lite annorlunda.

 

Att göra så många frågor om o det är lätt att det kan bli lite ”same same” – men variation är aldrig fel – det gör det roligare. Tycker ialla fall jag.
Sen måste det ju vara frågor som sållar lite – o ibland har man turen att den här lite svåra frågan är just det där just jag kan… men då finns det någon annan fråga som jag inte alls kan. Men det är inte det viktiga – hur många frågor jag kan – utan det är hur roligt jag har, hur mycket jag får skratta o må bra. Träffa trevliga o kramas lite *ler*

 

Frågorna jag tänkte på nu var två frågor – det var en fråga som var om Rolling Stones. Låttitel samt vilket årtionde den kom – den gruppen är ju tacksam så, för dom har ju varit aktiva mååååånga år *ler*. Jag kan inte alls Rolling Stones, jag känner knappt igen låtarna, det är någon enstaka jätte jätte känd låt. Och när dom då gavs ut, det går man direkt bet på.

 

En annan fråga var om Kizz (eller stavas det Kiss???) – också en grupp jag absolut har noll koll på. Mer än att dom målar på sig masker när dom stod på scenen. Och att Gene Simmons spelat med i film – sett någon med små typ robotar, spindelliknande – tror jag det var… där han var med.
Frågan då, ju att kunna koppla ihop en låt (självklart även kunna titeln) med bandets medlemmars solokarriärer… så fyra låtar att koppla ihop med enskild medlem o en låt till bandet. Igen – nääää inte mitt område *ler* fick ett helt rätt på den frågan o ska inte avslöja ens hur den lilla ynkliga poängen blev möjlig.

 

Men igen – ja tack, gärna den typen av frågor igen – jag tyckte om dom, jag tycker dom är roliga just för att dom är annorlunda. Om jag sen inte kan just frågan kvittar. Det var BRA frågor – tycker ialla fall jag. Fast måste komma på hur jag ska lura till mig facit dagen innan så jag klarar av frågorna *ler*.
Slår mig att det vore kanske idé att göra en sådan med något dansband som hållit på i evigheter o aldrig lägger av *asg* DET skulle bli en populär fråga…

 

Sen är det bara så skönt att se o höra vilka låtar som drar igång hela publiken att sjunga med *ler*… det är inte direkt den låt man tror…. Som igår kväll var det ”Klappa händerna” – småler o ser framför mig hur alla klappade händerna o knäppte med fingrarna glatt.
Nynnar lite själv på låten just nu – vissa sätter sig ju lite på hjärnan av någon anledning…

 

Klappa händerna när du är riktigt glad. (klapp klapp)
Klappa händerna när du är riktigt glad. (klapp klapp)
Du kan också glädja andra
som på denna jorden vandra,
klappa händerna när du är riktigt glad. (klapp klapp)

Knäpp med fingrarna när du är riktigt glad. (knäpp knäpp)
Knäpp med fingrarna när du är riktigt glad. (knäpp knäpp)
Du kan också glädja andra
som på denna jorden vandra,
knäpp med fingrarna när du är riktigt glad. (knäpp knäpp)

 

Nynnar vidare o tar mig an dagen

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards