Alla inlägg den 19 mars 2017

Av Svensson Svensson - 19 mars 2017 12:00

 
 
 
 
Ja jag blev nog väldigt fast vid bilderna jag hittade härom dagen eller nej inte bilderna i sig, utan känslan jag fick av att vila ögonen på dessa vackra, rofyllda. Känslan jag får när jag sitter o titta på dom är en ro, ett lugn inom mig som var längesedan jag hade. Ja nu är det inte bara bilderna kanske, men dom gör att jag stannar till, tänker, påminner mig om... o kommer ihåg ord, samtal. Saker som jag lyssnat på, lovar jag lyssnar inte på många personer *ler* inte så på “djupet” så att jag kan ändra min egna åsikt. Jag är obstinat som få ...
 
 
 
 
Men när jag sitter här o vilsamt bara är, bilderna ramlar förbi på datorn som ett bildspel, mjuk musik i bakgrunden - perfekt att vila, hämta energi - hitta det här lugnet. Herre min tid så jag dravlar *ler*... men försöker bara återge känslan som är så otroligt skön - ni vet när pusselbitar faller på plats, när man gjort ett val o känner att det är rätt, eller att något sker som bara gör att man känner sig “hel”.
 
 
 
 
Hur som helst ska sluta dravla... när man söker på nätet så får man alltid upp sidospår på det man sökte på från start. Nu var det att jag hittade bilder på zen trädgårdar med sand - sen hittade jag bilder på små miniatyrer av trädgårdarna... Sen var jag ju tvungen att söka lite mer info - jag är sån, gör så, om något intresserar mig, eller gör mig nyfiken, så letar jag mer info för det är skoj att lära mig mer. Vem vet vad man kan hitta för nytt intressant som man vill göra mer av.
 
 
 
 
 
Och dom små söta miniatyr zen sand trädgårdarna är intressanta, men det ska finnas plats - vilket det inte finns här... o kanske inte det jag ska göra, blanda in den stilen här hemma också - men så ser jag att jag ju redan inte lite av det... Den där lilla krattan ser bra söt ut *ler* - ja ja jag vet...
 
 
 
 
 
Jag som inte lyssnar på någon *ler*, har tagit åt mig från samtal - ja fler än ett samtal. Och ska göra lite mer av min lediga tid. Blev också påmind idag om just detta - text på en väns sida på fb.
 
 
Bästa sättet att
vara ledig är att
vara upptagen
med det man
tycker är kul.
 
 
Men det vore inte dumt dock att få någon att göra det där tillsammans med som man tycker är kul...
 
 
 

Av Svensson Svensson - 19 mars 2017 10:55

Denna är så jäkla bra...



Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards