Direktlänk till inlägg 18 mars 2017

Morgonstund har guld i mund

Av Svensson Svensson - 18 mars 2017 08:52

 

Morgontimmarna är guld värda. Den som går upp tidigt får mycket arbete uträttat.

 

Eller så kan man se det så att om man kommer igång i tid på morgonen o gör klart "måsten" eller annat smått o gott som man vill göra. Då är man ledig tidigare o får mer fri tid kvar på dygnet innan det är dags att krypa in under täcket. 

Man ska inte slösa bort timmarna på "inget" om man har saker att göra - OM man inte valt att ta en helt o hållet slappar dag - DÅ ska man inte göra något alls *ler* men då har man istället hela dagen som fri tid. Sånna dagar ska man också unna sig då o då.

 

 

 

 

Idag hade jag mer än gärna tagit min frukost här, vid ett av dessa bord, lite i skuggan för morgonsolen. Planerat dagen eller dom närmaste timmarna framåt - få vara i Nuet, njuta av livet o koppla av. Hamna i balans på något sätt, hämta energier - bla bla bla, ja ni vet alla dom där klyschorna som låter fåniga men faktiskt stämmer jäkligt bra.

 

 

 

 

Jag fastnade verkligen helt o håller för bildern jag hittade igår, SPA, zen, eller vad man kallar dom när man googlar. Dom bara höll mig fast o jag gick tillbaka o letade flera bilder att bara sitta o titta på, njuta av - med lite avkopplande musik i bakgrunden. Så lugn inombords var det längesedan jag var - det var som att något klickade till o jag känner att "allt kommer att ordna sig, allt kommer att bli bra". Att visst jag har min önskan om vissa saker men jag ska försöka inte fastna i det utan vara lite mer öppen o mottaglig för andra saker - för dom kanske är bättre i slutändan - dom brukar vara just det, bättre men man vill inte alls erkänna det just då.

 

 

 

Natten har gått åt till att rota lite i några påsar, plockat om lite... 
Sen har jag tagit mig tiden att fixa till naglarna - nu är frågan vilken färg dom ska få bli i... röd, svart eller... 

 

 

 

 

Sen har det hunnit bli en snabbis också ... *ler*... 
ut en promenad i morgonsolen o dammat av - igen. Men svart är svart, men kommit på att mycket beror på min envishet att ha en fläkt som står o går mer eller mindre hela tiden.

 

 

Som jag väntar, sånt tålamod jag har - borde jag ha en hel drös med lyckans fjärilar runt mig *ler*

 

 

    

 

Sen på morgonen har jag faktiskt också kokat mina revbensspjäll, som nu ligger i en marinad (man tager vad man haver-variant) Snart ska dom in i ugnen - det kommer bli så perfekt klart till lunchen :) o med lite klyftpotatis till *mums*

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Cina

18 mars 2017 10:12

Kikat på din sida tidigare, på dina naglar. De är jätte snygga.

Svensson Svensson

18 mars 2017 16:40

tackar :)

 
Ingen bild

Leif

18 mars 2017 10:46

Men en lördagsmorgon efter en arbetsvecka är det skönt att sova kvar i sängen lite extra :)

Svensson Svensson

18 mars 2017 16:40

Jo det kan ju behövas efter en lång vecka *ler*

 
Annie

Annie

18 mars 2017 12:26

Duktig du är ;) låter gott också revbenspjäll mums ;) *ler*
Riktigt härliga bilder du har i inlägget :)
Så inbjudande ;)

Jag har tagit prommis, tränat o ätit lunch-så ganska bra lördag än så länge ;)
Blir nog lite kreativitet också nu på dan :)

Hoppas Du får en fin lördag ;)<3

Kram

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

18 mars 2017 16:43

Vet inte jag om det är att vara duktig eller fördriva tiden med något mer än att bara sitta o vänta - jag har ju min dygnsrytm trots att jag är ledig *ler*
Ja visst var dom - jag fastnade helt för dom kommer nog bli en o annan här o där framåt *ler*

Härligt att höra att din dag varit ganska så bra - hoppas att den fortsätter så.

Kramar

 
Annie

Annie

18 mars 2017 17:04

Jag tycker du är duktig iaf!<3

Är du ledig i helgen? :)

Ha en fin kväll :) Kram från mig ;)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

20 mars 2017 17:05

Tackar - det värmer ska du veta.

Ja delvis ledig, delvis jobbat helgen.
Nu är det några pass på rad igen *ler*

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards