Alla inlägg den 14 mars 2017

Av Svensson Svensson - 14 mars 2017 19:45

Efter mitt lunch/fika med lilla dottern - där vi fyllde i lite papper, samlade ihop, ska ta kopior för att sända in till tingsrätten - material inför rättegången som är efter hennes olycka med bussen. Det är en del bläddrande o skrivande, ringande för att det ska bli helt rätt...

 
 
 
 
 
Men det gav mig ialla fall lite inspiration att ta tag i det jag själv nu ska lämna in. Det ska ju samlas in, sammanfattas, det gamla (finns tack o lov en hel del av det kvar att använda, allt ska bara hittas :) ) o det nya - till ett bra “paket” att lämna in. Så när jag kom hem började jag stolpa upp saker i brevet som ska med, det är ju inte bara att lämna in “fakta” det ska med ett brev som förklarar också - lika bra börja stolpa upp saker som ska tas med, som ska omvandlas till ett kort men innehållsrikt lättläst brev, där allt kommer fram på ett bra sätt.
 
 
 
 
 
Se till att allt det blir rätt. så imorgon ska jag ringa några telsamtal för att få lite mer info om vad jag ska göra eller mer hur jag ska göra för att det ska bli rätt o resultat, beslutet blir som jag hoppas o vill.
 
 
 
 
Har ju lite lediga dagar nu så då kommer jag passa på att utnyttja tiden till just detta - få info om hur, samla ihop,skriva ihop... Förutom att jag ska promenera o absolut passa på att pokemona massor - gå gå gå *ler*.... man får passa på när det är ledigt

 

Av Svensson Svensson - 14 mars 2017 18:15

Ja idag är det som sagt Steak and BJ Day - bland annat - för det är även PI-dagen o mattematikens dag. Men helt ärligt så är inte dom två dagarna riktigt lika spännande att skriva om som att det är just Steak and BJ Day. Det är mera en skrattretande rubrik på dagen o lite smått chockerande att skriva om - tycker nog många - men det är sånt som drar... chockerande saker, sex osv... det är lustigt att alla läser o tittar men ingen vill sen riktigt erkänna att dom dras till dessa saker *ler*

 

 

 

 

Dagen kom tydligen till för att män kanske också kvinnor, för helt ärligt, en dag som passar mig med ... vem vill inte... ha en god köttbit *ler*.

Det ansågs att 14 feberuari, All Hjärtans Dag är mest för kvinnor, att kvinnor ska få en dag av lite extra romantik o kärlek. Så då startade man denna dag som lite motvikt, en dag för att ge männen exakt vad dom vill ha - en rejäl köttbit tillagad med konstens alla regler o sen då en BJ - som då står för "blowjob". 

 

      

 

 

Men det är inte så att männen ska få dagen bara sådär utan vidare vad jag förstår av hur dagen ska firas - nej det är män som på Alla Hjärtans Dag lyckas få sin kvinna att verkligen känna sig speciell, det är han som då sen hans kvinna ska en månad senare ge en helt egen speciell dag. Där han får känna sig speciell utan krav på honom.

 

Nu anser ju jag att speciella dagar är skoj - men dom här två dagarna kan man väl fira flera flera gånger på varje år??? Och inte alls så att det måste vara i just den här ordningen varje gång - att han får henne att känna sig speciell med romantik så får han tillbaka en annan dag - dagen efter *ler* Nej det går ju att göra åt andra hållet också, eller hur??

Så framför att man som par firar dessa dagar av att få varandra på olika sätt (kan vara på andra sätt också) flera flera gånger per år.... 

 

     

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards