Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Skulle passa perfekt hemma hos mig

Av Svensson Svensson - 12 mars 2017 05:54



 


Det var faktiskt ganska många år sedan jag såg den här stolen på bild för första gången. Jag blev genast förtjust i den o bara kände “den vill jag ha”. Den ser verkligen härlig ut på flera sätt.
 
   
 

Jag gillar formen, jag gillar den sensuella mjukheten men ändå en form av styrka som ialla fall jag ser när jag tittar på den. Ja, det är svårt ibland att förklara vad det är man känner, varför man blir förtjust i något, som i mitt fall denna stol. Men ska jag försöka, kanske någon förstår *ler* ...
Den inger ett intryck av stabilitet, av trygghet, i den är man trygg, säker. Den är stabil, hård, men samtidigt mjuk. Skinn är härligt att ta på, det är lent eller hur man ska kalla det. Sen ger formen en känsla av mjukhet på ett sensuellt sätt.
 
 
 
 
Det är en vacker möbel får både öga o sinnet, det är en prydnad för hemmet ;)
 
 
 
 
Så en sådan här, i mitt rum... vore inte alls så dumt, jag har utrymmet, det har jag. Sen så kommer det svåra - vilken färg gillar jag bäst, vilken färg är “min” på denna härliga stol. Det finns ju så många, tio färger, sen ska man ha med eller utan nitar, om nitar ska dom vara mässing eller silver *ler* ni ser svåra val.
 
   
 
 
Ja det är ju inget val jag står för just nu ialla fall... inte med den prislapp som den här stolen har - men mmmm, den är nog värd varje litet öre... men rätt... “placering”
 
   
 
 
Så jag fortsätter drömma om att den kommer stå i mitt hem... tillsammans med...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ingen bild

Karina

12 mars 2017 13:24

Ja den var speciell den stolen *S*

Svensson Svensson

12 mars 2017 15:15

Ja visst var den :)

 
Ingen bild

Lennart

12 mars 2017 13:35

Går den att köpa i Sverige? Jag har sett den tidigare och tänkt att det där kan vara något.

Svensson Svensson

12 mars 2017 15:15

Ingen aning - tror inte den finns i Sverige, men har inte letat efter försäljare.

 
Annie

Annie

12 mars 2017 14:58

Åh bilden längst ner ;) ett sånt sovrum skulle man ha .. vilken dröm att vakna upp där ;) *ler*
Den där fåtöljen hade en annorlunda och häftig form, påminner nästan lite om en kvinnokropp ;)

Sv: Å vad jag gillar dina kommentarer som du lämnar hos mig, dem är personliga och peppande! så tack för att du lämnar dem hos mig och gör mig gladare :)<3

Hur är det med dig?

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

12 mars 2017 15:17

Ja tack - det vore något det *ler* tur man kan drömma.
Ja nu när du säger det så, ja det gör den, påminner om en kvinnokropp *ler*

Det är från hjärtat :)

Kramar

 
Ingen bild

Bettan

12 mars 2017 15:13

Snygga stolar. Lite stor hemma hos mig, men annars vore det något :)

Svensson Svensson

12 mars 2017 15:18

Ja dom är speciella o ja lite stora så man måste ha lite mer utrymme *ler*

 
Annie

Annie

12 mars 2017 16:39

Sv: Vad skönt med ledighet för dig sen! ;)
Det är du så värd<3

Kramar

http://lifebyannie.bloggolatsen.se

Svensson Svensson

13 mars 2017 08:05

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards