Alla inlägg under februari 2017

Av Svensson Svensson - 17 februari 2017 03:38


... men vi har skoj. Det är så mycket skratt, tårarna rinner så man ser inte framför sig o man kommer på sig själv med “men hur gör jag”... jo man hittar inte namnet på figuren så man försöker visa hur den ser ut... genom att röra sig på samma sätt som figuren - lyckas aldrig så bra men som sagt - skratta gör vi. Och skratt förlänger livet. Så med andra ord så är pokemonnande ett sätt att förlänga livet på *ler*
 
Ja för det var just det vi gjorde i natt - vi har inte varit ute på länge - det är liksom inget skoj när man har fångat alla man kan - ja till o med utan att jag tänkte på det, även kläckt alla nya bebisar från äggen - 7 st. Så det enda som fanns kvar var en figur som skulle “evolvas” - men för det krävs att gå, gå, gå och gå, ja gå lite till... för behöver man 50 candy - o man får en candy för varje 5 km man går.... japp stämmer, 5 km... det blir måååånga långa promenader. Och jag själv har inte lagt ner så stor möda på det, jag tänkte att det där får bli till våren. Jag har ju alla andra...
 
Det har nu i månader pratats om att Generation - Gen - 2 skulle släppas, ja så många gånger att jag faktiskt inte ens reagerat när det pratats om det...
 
 
 
 
 
Men så nu efter 12-slaget så kommer det på fb, Gen 2 är här.... självklart bara måste jag kika o visst var det så... jag o min väninna hade samma tanke - ut o jaga, kastar oss på telefonen o ringer varandra *ler* Vi tog oss en stund först att ladda på mobilerna - sen jäklar så var vi igång... Tant2 o Tant1 var på nytt igång o jaga små oskyldiga figurer.
 
Med rödfrusna näsor o stelfrusna fingrar har vi nu gett upp - traskat någon kilometer sådär mitt i natten - men fångar över 10 nya figurer - så vi är trots frusna kroppsdelar nöjda. Men mest skoj är det nog att få skratta så befriande o fåna oss som vi gör. Vi är nästan lika knasiga...
 
Men vi skulle uppskatta om våren var lite tidig i år *ler*... det är skönare att vara ute o promenera - ialla fall nattetid - med lite värme.
 
Nöjd med nattens skörd, kryper jag ner i sängen o drömmer lite om hur jag gärna velat att min helg ska se ut... den som kommer *ler*... Imorgon är det upp o följa med stora dottern till vc, hon har ont i öronen, mamma behövs även när dom vuxit upp ibland <3...
 
  
 
Nattens “byten” *ler*... tror att Snorlaxen eventuellt kan ha fått en konkurrent om att vara favorit... teddybjörnen “Teddiursa”.
 
Sov Gott

Av Svensson Svensson - 17 februari 2017 00:33

Ja här är man påväg ner i sängen, leta upp en film att slötitta på... vad sker, jo det hoppar upp att Gen 2 har kommit - ni som vet vet, ni andra får vara ovetande...

 

Så loggar in, stämmer, fångar en "spindel", pratar med min väninna - båda lägger mobilerna på ladding för här ska det jagas pokemons i natt - nya *ler*... Kommer bli en lååång natt med som vanligt när vi pokemonnar - många skratt o fånerier... det var längesedan, det här ska bli riktigt skoj ... synd det inte är vår o varmt.... men vad gör det roligt sällskap, varma kläder o massor av skratt kommer göra  att man inte märker vädret *ler*

 

Av Svensson Svensson - 17 februari 2017 00:01

Mumsigt till grillat kött, eller skaldjur, eller vad du vill

även "stinget" går att ändra lite på efter smak

 

 

 

Kryddsmör med sambal oelek

 

Ingredienser: 

  • 75 g Smör
  • 1 tsk torkad oregano
  • rivet skal av 1/2 citron
  • 2 krm sambal oelek
  • 1/2 tsk flingsalt

 

Gör så här:
Vispa smöret luftigt med elvisp, rör i kryddorna. Forma till en rulle i smörpapper. Låt stelna i kyl ca1 tim.

 

 

 

 

 

 

 


Kryddsmör chimichurri 


Kryddsmör som passar till det mesta från grillen. Chimichurri är en sydamerikansk kryddblandning med lite hetta av chili och vitlök.


Ingredienser:

  • 150 g Smör Havssalt, rumsvarmt
  • 1 finhackad färsk röd chili
  • rivet skal och saft av 1/2 citron
  • 1 msk hackad färsk oregano
  • 2 hackade vitlöksklyftor

 

Gör så här: 

Vispa smöret luftigt med elvisp. Blanda i chili, citron, oregano och vitlök.

 

 

 

 

 

 

 


Rödvinssmör


Ett alternativ till sås är ett kryddsmör med rödvinssmak. En höjdare på det grillade köttet.






Ingredienser:


  • 2 silverlökar
  • 100 g  Smör, rumsvarmt
  • 1 dl rödvin
  • 1/2 dl hackad färsk gräslök
  • salt





 


Gör så här:
Hacka löken fint och fräs mjuk i en matsked av smöret i en panna. Tillsätt vinet och låt koka in, ca 15 min. Låt svalna. Vispa resten av smöret. Vänd ner silverlök och gräslök. Smaka av med salt.

 

 

Av Svensson Svensson - 14 februari 2017 09:01



 

Av Svensson Svensson - 13 februari 2017 18:17


Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Det är inget jag normalt tänkt på som jag gör iår. Det är mer en trevlig dag när man får tillfälle att visa lite mer hur mycket man älskar dom man bryr sig om. Dom som är en nära.
 
 
 
 
 
Men iår har det blivit lite jobbigare på något sätt... jag vet inte - men det finns där mer.
 
Det finns en starkare påminnelse om att jag vill kunna komma hem o få säga “hej älskling” o få bli bemött med en kram, puss o samma ord tillbaka och verkligen känna mig älskad.
 
Få “dyrka” låter knasigt men det är ett ord som menas med att jag inte direkt dyrkar - mer att jag får älska fullt ut - ge det jag vill ge den jag älskar - visa att jag verkligen vill få min partner att må bra, känna sig speciell o älskad. Ha någon att skratta tillsammans med, planera vad man ska göra imorgon, nästa vecka, på semester eller ännu längre framåt i livet, kompromissa saker med - jag får min vilja igenom ibland o han ibland. Drömma tillsammans med, bara vara tillsammans med.. Ha någon att krypa nära, in i en varm famn... att ha någon att “pilleplutta” på - sitta o bara smeka huden. Ha härlig skön sex med... *ler* både het o vild, men mjuk o mysigt... - ja helt enkelt ha alla alla pusselbitar som hör till livet, vardag o fest - ett förhållande.
 
Det här är många tankar - starka känslor - många tårar... o för mycket ensamhets känslor kommer fram.
 
Vi får väl se imorgon om jag får känna mig lite älskad... om jag får något... blomma, kort, choklad.... ja något som hör dagen till...
 
 
 
 
 
 

Av Svensson Svensson - 12 februari 2017 16:40

Räcker med att titta så förstår man... 


Av Svensson Svensson - 9 februari 2017 12:44


När man inte har en hårfön, men precis tvättat håret o en väninna ringer o frågar "ska du med ut på promenad?"

Först kollar man av - hur kallt är det ute, är det flera minusgrader som igår eller??? 

Nej det är runt nollan så det är ju bra...

 

 

 

 

 

 

Sen så blir det att stå "upp o ner" framför stora fläkten, på med full fart, sen ta del för del, små delar som är tunna o borsta framför fläkten. Med min underbara helt oumbärliga Mason Pearson, nämnt den tidigare o det kommer jag säkert göra igen - finns inget bättre, både för håret men även deras hållbarhet. Den kostar - hua ja den kostar, den lilla ca 1000 kr o den stora ca 500 kr mer... o ja jag har en av varje *ler*....

 

Men finns inget mildare mot håret, inget som är bättre i just situationen jag är i nu... få håret torrt snabbt utan en massa värme - den drar ut vattnet på något sätt.

 

Och nej, jag har inte köpt 2 så dyra borstar till mitt eget hår, det ska jag väl erkänna. Kanske att jag idag skulle kunna köpa den lilla - för att den är så bra - men tidigare så fanns det inte på världskartan att jag skulle lägga ner en massa pengar på min egen hårvård.

Men på hundarna - där fanns inga gränser, bara det bästa var gott nog. Och vi hade pälshundar. Så borstarna har några år på nacken - men det ser man inte - man kan inte tro att den här lilla jag använder som mest har över 15 år på nacken o använts dagligen senaste 5 åren....

 

Inte för att jag nu fått håret snustorrt, vilket jag heller inte vill... men det är torrt nog för att gå ut med. Så snart bär det av på en ny daglig promenad i ett ganska så okey väder - o sen ska det laddas upp inför kvällen, då jag o en kollega ska gå på storseans.

 

 

Av Svensson Svensson - 7 februari 2017 20:28


Det här är ett samtalsämne som så ofta kommer upp bland mig o mina väninnor - kanske för att det ofta är någon som är singel, någon som letar efter någon att älska o älskas av, någon som känner sig lurad, sviken. 

 

Frågan är många gångern när man börjar träffa en ny person som man blir intresserad av. Är det så att det är enkelsidigt, att man om man inte var så upptagen med att försöka "inte göra fel" så man blir bortvald - att man inte märker av tecken som finns redan från start som säger att personen visst tycker om en, men inte alls är intresserad av samma sak - ett fast förhållande.

 

Jag hittade en lista på några tecken som man ska vara lite uppmärksam på som visar ganska klart att personen inte alls är intresserad av ett seriöst, fast långsiktigt förhållande. Och även om jag vet att man inte ska gå stenhårt efter listor - för alla är vi olika individer med olika bakgrunder o olika liv - så är det ändå bra punkter att hålla lite koll på... märker man av mer än en så ska man helt klart ta sig en funderare o framför allt kanske ta o prata igenom vad det är man vill framåt med den man träffar.

 

Vissa saker kommer man kunna se ganska snabbt, andra saker måste få ta sin lilla tid för man kommer inte hamna i situationer där man märker tecken förrän man faktiskt dejtat ett tag...

 

 

 



 

Dom första punkterna o som är saker som man kan märka av ganska så snabbt.

  • Det är att personen enbart är intresserad av att träffas för att vara fysiska – ha sex helt enkelt. Eller ha kontakt för att bli boostad, få bekräftelse att dom är bra, att dom duger – hämtar lite energi från dig.
    Men aldrig är så intresserad av att fråga om hur du mår, hur du haft det, vad du gjort, vem du träffat, hur dagen varit, om ditt jobb. Eller om dig som person, vad dina värderingar är, dina åsikter. Det finns inget intresse av att lära känna dig, bekräfta dig…. Du används bara just nu för personens egna välmående på olika plan.

    Och alla är värda att ha någon som bryr sig, som vill veta allt, in i minsta detalj.

     
  • Du är inte ett dugg prioriterad, allt annat är viktigare – jobb, vänner, titta på film på tv… Det är mer så att personen kan tänka sig träffa dig i brist på annat att göra.
    Allt blir på personen du dejtars villkor, du blir som en reservplan. Känner du så, att du ständigt är reserven är det dags att avsluta o leta vidare.

  • Personen du dejtar vill aldrig planera något framåt i tiden. Det är här o nu, spontant som gäller. Att binda upp sig med att bestämma att man ska göra något tillsammans någon vecka framåt går inte, det undviks in i det längsta. Det visar att du är en kontakt på dag till dagbasis ramlar någon mer intressant in i den personen liv är du lätt att välja bort. Du är ett bra tidsfördriv som ger bekräftelse just nu.

  • Sen det här att man aldrig får träffa vänner eller släkten – har det gått en tid o man inte träffat någon alls. Backa, fundera … för det är helt klart något som absolut inte stämmer i dom fallen. En person ska vara stolt över den man dejtar, man ska vilja att kompisar o släkten får träffa den man valt att ha i sitt liv. Slösa inte mer tid på den här personen…

 

 

Det här är bra utgångspunkter för att se om det finns ett seriöst intresse eller inte. Men man ska inte bara vara uppmärksam på den man träffar o se hur den agerar o väljer. Nej man ska också tänka på hur man själv gör. Det är lätt att fastna i egna fällan… någon visar intresse, man vet att den finns där… men det har inte helt klickat rätt för ens egen del. Så man gör själv just saker som tas upp i listan – man vill inte planera framåt, man tar inte med dejten till vänner o släkt, man har ofta ursäkter för att inte träffas… det är lika viktigt då att avsluta för att inte såra den andra mer än nödvändigt – få den att känna sig utnyttjad.

 

Så tecken är inte bara envägs, det är inte bara att leta efter dom hos den man träffar, det är viktigt att också se dom hos sig själv…

 

 

Ganska intressant också är att titta tillbaka på egna förhållanden man haft - att titta lite o backspegeln när man har facit i handen o märka att dom här punkterna faktiskt funnits där, inte alla med dom flesta i förhållanden som inte alls gick vägen - som tog slut ganska fort eller ialla fall efter 1 år eller 2. Sen om det varit partnern eller man själv som haft det här sättet kan vara olika. Men vi har skrattat åt detta mina vänner o jag för tecknena har funnits där. Kanske att man till o med utalat en ledsamhet eller irritation redan tidigt... men ändå provat. Varför? Ja det är en bra fråga som säkert har många svar... men oavsett varför så är det dumt att slösa bort både sin egen o den andra personens tid.

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards