Alla inlägg den 26 februari 2017

Av Svensson Svensson - 26 februari 2017 14:48


Det var längesedan jag tittade på Svt det erkänner jag. Det är bara någon enstaka gång jag hamnat på program som sänds där. Oftast är det sport, direkt sänd sport som gör att jag hamnar där. Det har väl inte varit så mycket av den varan sista åren heller om jag tänker efter. Men så skulle jag ju härom natten fördriva ledig tid, så jag tittade på melodifestivalens deltävling. Eller jag tittade väl inte på hela programmet - kan man säga att man skumtittar? Man säger ju att man skumläser böcker, så det går väl att omvandla till tittande också. Spolar också framåt när det är ställen jag inte alls intresseras av. 


Så kom jag på att det sänds ju från Gothenburg Horse Show - sen i torsdags. Nu är ju inte min tv inkopplad - än! (Det kommer, någon vacker dag *ler*) Men det finns ju då Svtplay - o där har jag nu tittat på alla program dom sänt från GHS. Jag njuter av tillfället att inte bara se hoppning. Det är skoj med hoppning, fart o fläkt, men det är ju inte den enda grenen som finns. 

 

Att se körningen, 4 hästar framför en vagn... full fart, smala hinder, snäva svängar... det är helt otroligt - det är skicklighet det... jag gillade den holländska kusken, hans hästar går tydligen som ridskolehästar till vardags, på hans ridskola. Det är skoj att se att hästar som tävlar på toppnivå även används på det sättet.

Jag brukar tänka på hur det skulle vara att sitta med där bak på vagnen o parera vikten *ler* ser skoj ut men är nog otroligt svårt.

 

Sen dressyr, jag bara njuter o fastnar kvar, kan titta om o om igen... jag får minnen, känslan när man är ett team med sin häst o den gör allt man vill genom små små hjälper. Man flyter fram, man svävar - ja det känns faktiskt så när allt stämmer o man njuter av ridpasset. 

Det som är mest njutning att se är ju kür dressyren. 

 

Det var kul att se svenska ekipagen, inom alla discipliner. Våra svenska ryttare har fina hästar. Tänk om man hade kunnat få åka till Göteborg i augusti o se EM i Ridsport. Det finns saker som är gratis att se på...  om man bara sådär helt plötsligt ramlar ner till Göteborg, spontant sådär bara för att man kan *ler*. Det går ju att åka dit ner över dagen, även med tåg... har jag gjort tidigare med mina tjejer till Liseberg. Det fungerar så bra så *ler*

 

Casall Ask - Rolf Göran Bengtssons fenomenala häst... det blev lite tår i ögat när jag såg det tv satt ihop o att han avtackades så fint.

 

Så tänk jag har hittat tillbaka till svt *ler*

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards