Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Svensson Svensson - 20 februari 2017 13:16

 
 
Nyss startade jag upp mitt spel för att se över mina “bagar” dom börjar bli fulla, såg det under pokemonjakten igår kväll - så jag tänkte att jag tömmer dom när jag ändå inget annat gör. Då ser jag att oj det finns en figur nära, nära, som jag inte har... hmmm ska jag klä på mig o gå ut eller... jag menar trappor ner = trappor upp sen... Men va sjutton, jag har ju inte figuren o den “kan” ju vara sällsynt - *småskrattar* ja jag vet man är inte riktigt klok, men attans vad man rör på sig ...
 
  
 
 
 
Så jag ner o ut - det vara bara en kort bit från mig. Väl där kommer det flera småttingar *ler* i grupper men också ensamma med sina föräldrar. En liten kille tittar på mig o min mobil - bara det att just då skriver jag ett svar till en vän - så jag hade inte pokemon uppe ... men till slut kan han inte vara tyst så han visar mig sin mobil o frågar “Spelar du också pokemon?” Jajamensan svarar jag o tar fram mitt spel o visar min mobil.
 
Sen var det full fart på pratandet - vilken nivå var jag, vilken var min bästa... hade jag fångat den här som fanns här nu *ler*... o det gjorde att även flera drog sig närmare o var med i samtalet... Det är sportlov här det märktes *ler*.... och det är ju inte bara barnen som kommer ut - det drar med sig pappor o mammor också såg jag *ler*.
 
Så säger en pappa när vi står där o tittar på varandras bästa o dom ohhh o ohhh har du en sån, oj vad långt du kommit o oj vad hög nivå.... kan säga att jag tyckte dom alla hade kommit långt också - i den åldern är man inte ute kvällar o nätter - man har skola på dagarna så det är inte så mycket tid som man kan traska runt o jaga...
Men tillbaka till vad pappan sa, “Men det kanske är dags att installera spelet på min mobil också, jag är ju ändå med ut hela tiden.”
Mamman till grabben som började prata med mig, “Ja faktiskt, man är ju med jämt så...”
 
  
 
Vet ni, det här är en av dom saker som jag faktiskt saknat väldigt mycket under vintern när spelet varit på “hold” på något sätt.... kallt o grått ute, man har fångat alla figurer o man har gått så alla bebisar från äggen finns... det fanns inget att egentligen gå ut o frysa för... inte människor ute heller...
 
Men det här, när man träffar på andra som också spelar spelet, man stannar till, pratar lite... Det är väl lite olika ämnen som pratas om beroende på vilken ålder man stöter på... lite äldre är det vilket lag, ovanliga figurer, IV o CP på figurerna *ler* ingen mening med att jag ens försöker förklara vad det där är för jag vet inte säkert själv... det är bra ha höga siffror så mycket vet jag...
 
Träffar man på yngre så vill dom gärna berätta att där borta finns en bra... som vill fråga o titta på ens bästa... dom strålar glädje o det smittar av sig. Sen är det skoj att föräldrarna kommer på när dom ser oss tanter, att ja va sjutton dom kan ju faktiskt göra det dom med, dom är ju ändå ute med sina barn....
 
Och vem vet, kanske man har turen att fånga något ovanligt som smiter för ens barn, o så kommer snart det här med att byta figurer igång, då kan man ju byta dom mot något dåligt... för att låta sitt barn få fler o starkare figurer. Och man gör något tillsammans...
 
 

Så jag längtar till lite varmare väder då alla kommer igång igen o man stöter på flera som är ute o jagar ...

 

 

 

 

 

Ja väl ute o gick så blev det att jag tittade in på leksaksaffären, gick längst in... till Panduros avdelning där... åhhh så mycket skoj det finns jag skulle vilja prova göra....

 

 

 

 

 

Men mest av allt....en sådan här nalle vill jag ha... ja jag vill vill vill *ler* - SKA ha... visst kan köpa den själv men vore trevligt om man fick den... av någon speciell *ler*...

 

Bara titta på den längst till vänster - flerfärgade - eller den grå eller den bruna på mitten - åhhh vill ha....   

 

 

 

 

 


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards