Alla inlägg den 19 februari 2017

Av Svensson Svensson - 19 februari 2017 15:30


 

 

 

Jag har tittat på veckans deltävling av melodifestivalen. Men efteråt, i natt när jag fördrev lite tid – kunde ju inte sova. Och jag hade hört så mycket om melodifestivalen för året men också om just denna deltävling – det sämsta någonsin (Va! den har jag aldrig hört innan *ler*) men också att just denna deltävling skulle vara det värsta som varit… klart jag måste titta om det stämmer.

 

Jag småskrattar åt inledningen, de här klippen av ”vad gör vi när vi tittar på ”mello” o låten. För så är det nog, få verkligen sitter o bara tittar på ”mello”, man gör tusen andra saker samtidigt – tv´n går lite i bakgrunden, man hör mer än man ser.  Man passar på att hinna med andra saker samtidigt, men det är ju åt det hållet allt tv-tittande går idag – det var annat förr när det inte var tv dygnet runt, det var inte repriser eller att man kunde titta på nätet sen efter åt – så som jag gjorde *ler*. Nej då var det en tid man bänkade sig framför tv´n och TITTADE.

 

Det absolut bästa med att titta efteråt på nätet – det är att man kan snabbtitta, man kan titta på bara det man vill, hoppa över det som är tråkigt… Ja där avslöjade jag också hur jag tittade – spola förbi snacket – bara titta på låtarna, var den inte bra vidare till nästa.

 

Skrattade väldigt mycket inombords åt första låtens text, ja efter kvällen natten, så var det väldigt bra ord… can´t go on, just want to take you home, doing whatever you want…. Mmmm exakt – just så är känslan – fortfarande nu idag.

 

Behöver jag sen säga att det gick ganska så fort att ta mig igenom den här deltävlingen??? Har man chansen att slippa se vissa saker så tar ialla fall jag den.
Vad säger jag då… tja det var väl som alla andra år, alla andra deltävlingar – en blandning. Många låtar kommer vi höra både nu efter, i sommar o långt in på året – precis som förra årets låtar… Skillnaden är att när låten sänds på radio är den välmixad, allt är gjort för att det ska låta så bra som möjligt – DET kan man inte säga att det gjorde på tävlingen – vissa bidrag låter förjävligt dåligt – ja kvalitén alltså, det är synd o skam att det inte kan vara bättre även om det är direktsändning.

 

Sen vilka som vinner o går vidare direkt till final, vilka som går till en ny tävling… tja det kvittar för även finalen ska ha allt med, en stor blandning av det mesta – o min åsikt i detta är… klart det måste vara så för annars blir det för jämt o same same i finalen… den låt som är bestämd (redan) att vinna – den måste stå ut lite mer i finalen. Så tror jag o så kommer jag alltid tro oavsett vad andra säger – att det är folket som röstar osv… 

Av Svensson Svensson - 19 februari 2017 13:25

 

 

Ibland springer tiden iväg för en, man har massor av saker som bubblar runt i huvudet för inlägg – allt ifrån att det kan vara roligt att dela det eller så bara skriva av sig tankar o funderingar. Mest det första … eller så finns det ju då saker som skett, eller jag gjort. Roliga/trevliga på något sätt…

 

Tidigare i månaden så var jag iväg på en storseans med en kollega. Det var Jörgen Gustavsson som var inbjudet medium. Nu kanske några skulle säga – han känt medium från tv´s Det okända. Jag säger inget av det där… för mest känd av folket blev han nog i Aschebergs program.

 

Jag har sett en del av dom tidiga programmen av Det okända, o sporadiska program av senare säsonger. Det finns bara ett medium som jag egentligen inte vill se i programmen, men samtidigt är han för mig som gillar att betrakta hur folk agerar i olika situationer så är han rolig att se på, irriterande på dom flesta sätten, men rolig på ett annat. För helt ärligt – finns det någon större diva alla kategorier – då pratar jag om artister, skådespelare osv…  Ja ska möjligen vara någon deltagare från någon av alla dom program som finns – Big Brother, Paradise Hotell osv…  där finns det säkert någon som matchar Jörgen.

 

Nu gick inte jag för att jag hoppades få något budskap – nej jag gick med som sällskap o jag gick med för att det skulle vara intressant att se honom irl, inte bara se det man ser på tv. Blev jag besviken – näää för jag var ju redan inställd på vad som antagligen skulle ske. Men många andra var nog ganska besvikna…

 

Att ha ca 70 st i publiken o sen blir det 8 st som fick budskap. Det gör att många blir besvikna, med det är i o för sig inte hans fel – mer än att han antagligen tar så pass mycket betalt att dom måste ha många deltagare. Han är väldigt ego i sitt sätt redan i det här att förklara vem som kommer fram – för att personen i publiken ska förstå vem… det är – som jag, som jag, som jag, som jag….. Det kan jag också ta i o för sig, för honom o många andra ett bra sätt att beskriva någon annan – längre, kortare eller lång som jag, kraftig, smal, som jag…  Men sen – efter första delen som var just att han tog emot o förde vidare budskap…

 

Sen då, var det som han sa ”en frågestund” o han skulle berätta när han tyckte att man skulle söka upp ett medium. Men det var då inte vad jag kallar frågestund – kom en fråga svarade han med max 2 meningar för att direkt falla in på… jag har, jag gör, jag … jag … jag … Hade jag velat veta om hans skilsmässa, hans lägenhet osv så hade jag valt en föreläsning OM honom – inte en seans med honom. Men han är ju en teaterapa, gillar synas, ego på ett sätt som jag inte gillar. Alla ska vara lite ego, alla ska sätta sig själv främst lite mer… men detta var lite ”to much” kort sagt. Men nu har jag sett det med egna ögon…

 

Det här med när och varför man ska söka sig till ett medium, vad var Jörgens åsikt om detta. Han ansåg o det är så han själv jobbar, att man stör inte andarna med ”chittchatt” dom har så mycket annat dom ska göra (???) utan man tar bara hjälp av dom när man verkligen har ett problem som man behöver hjälp med, så man mer andarna om tips o råd. Vill man ”chittchatta” fick man gå till ett medium som gör sånt, inte till honom…
Ja så kort som mina meningar är här, så kort var det han sa om detta – sen var det lite mer jag jag jag… visst det är bra att ha sig själv som exempel, beskriva något genom att berätta om en egen erfarenhet – men inte hela tiden, inte om allt….

 

Om han är äkta eller fejk… jag vet att han är en av dom medium som delat folk i två läger… antigen är man en som tror att han är äkta o missförstod eller så är man en som bara tycker han är en fejk….
Jag tror inte han är fejk, ja jag vet jag har sett Aschbergs program, där dom sätter dit honom för att ljuga… o väldigt dumt att ta i så som han gjorde där. Jag tror säkert att han har en viss förmåga som är lite mer än gemeneman – för vi alla kan känna på oss saker… andra har mer av den förmågan – jag har pytte lite *ler*. Men sen har Jörgens ego vuxit lite för mycket med TV o det finns ett eget krav på sig att prestera, att det ska vara mer o magnifikare hela tiden… fastnar man i den fällan o samtidigt tror att man är speciell blir det nog lätt att man hamnar som han gjort idag…

 

Men som sagt – nu har jag sett honom irl – in action *ler*, inget jag behöver göra om kan jag också tillägga. 

Av Svensson Svensson - 19 februari 2017 00:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards