Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Snabbtorka håret

Av Svensson Svensson - 9 februari 2017 12:44


När man inte har en hårfön, men precis tvättat håret o en väninna ringer o frågar "ska du med ut på promenad?"

Först kollar man av - hur kallt är det ute, är det flera minusgrader som igår eller??? 

Nej det är runt nollan så det är ju bra...

 

 

 

 

 

 

Sen så blir det att stå "upp o ner" framför stora fläkten, på med full fart, sen ta del för del, små delar som är tunna o borsta framför fläkten. Med min underbara helt oumbärliga Mason Pearson, nämnt den tidigare o det kommer jag säkert göra igen - finns inget bättre, både för håret men även deras hållbarhet. Den kostar - hua ja den kostar, den lilla ca 1000 kr o den stora ca 500 kr mer... o ja jag har en av varje *ler*....

 

Men finns inget mildare mot håret, inget som är bättre i just situationen jag är i nu... få håret torrt snabbt utan en massa värme - den drar ut vattnet på något sätt.

 

Och nej, jag har inte köpt 2 så dyra borstar till mitt eget hår, det ska jag väl erkänna. Kanske att jag idag skulle kunna köpa den lilla - för att den är så bra - men tidigare så fanns det inte på världskartan att jag skulle lägga ner en massa pengar på min egen hårvård.

Men på hundarna - där fanns inga gränser, bara det bästa var gott nog. Och vi hade pälshundar. Så borstarna har några år på nacken - men det ser man inte - man kan inte tro att den här lilla jag använder som mest har över 15 år på nacken o använts dagligen senaste 5 åren....

 

Inte för att jag nu fått håret snustorrt, vilket jag heller inte vill... men det är torrt nog för att gå ut med. Så snart bär det av på en ny daglig promenad i ett ganska så okey väder - o sen ska det laddas upp inför kvällen, då jag o en kollega ska gå på storseans.

 

 

 
 
deninrekampen

deninrekampen

11 februari 2017 19:46

Sv: Ja jag håller med, alla var ju ganska dumma försök till att gå ner i vikt!! Förstår inte hur dem tänkte där alltså :)

Ja det är bra med sådana listor faktiskt, för man ser verkligen att allt är faktiskt inte negativt i ens liv :)

Allt bra med dig?

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

17 februari 2017 11:26

Allt bara bra - men på tok för många måsten som jobba *Ler*... blivit 13 pass på 17 dagar det känns man är lite bomull i huvudet. Men klagar inte jag trivs med att ha det så.

Ja konstigt är sen att alla vet att det enda som hjälper är att lägga om sina vanor - tänka på vad man äter, äta lite mindre o sen röra på sig lite mer. Behöver inte vara mängder, räcker med någon promenad i veckan.. för den långvariga effekten.

Ja jag älskar alla sorters listor - men just det här att ta upp det som varit positivt gör att man ser att det finns flera sådana små saker varje dag som man annars totalt missar, man är för koncentrerad på det dåliga...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards