Alla inlägg den 6 februari 2017

Av Svensson Svensson - 6 februari 2017 18:30


Idag sitter o jag o kikar på lite recept - köttfärsrätter. Hitta lite nya idéer till nya rätter att prova.

Hittar en köttfärslimpa de lux - det bara vattnades i munnen på mig av att läsa receptet o se bilderna.

Utan att jag ens tänker på det så har jag sen sökt upp ost - laktosfri ost - vad finns att använda, vad finns att prova använda kanske jag ska säga... för hur kan man ändra rätten så att en som är laktoskänslig kan äta, inte behöva avstå. Så sitter jag där o tittar på sidan med laktosfria produkter o undrar "hur f*n hamnade jag här?"

 

Men det är ändå lite skoj att se hur man med automatik söker upp förändringar så att någon man bryr sig om också ska kunna äta ett nytt recept *ler*

 

 

Och tänk att vi får lite lite mer snö... jag vill ha mycket mycket mer snö - snart är det ju sportlov o jag tycker att alla barn ska kunna vara ute o ha skoj - i snön, då

Av Svensson Svensson - 6 februari 2017 15:19


+/- för veckan som gått (vecka 5)

 

Positiva:

  • Jag haft härliga samtal med någon som betyder mycket för mig
  • Jag börjar känna mig nästan 100 återhämtad efter kräksjuka o influensa-veckorna
  • På jobbet har jag haft underbara härliga kunder som förgyller arbetspassen
  • (Bonus-punkt – en nära vän har gjort saker i helgen h*n innan inte trodde h*n skulle fixa. Jag vet det här är inte ”jag” men det är en så stark positiv känsla jag får när någon som är mig nära har bra stunder)

 

Negativa:

  • Muskelvärk – ni ser det är farligt att röra på sig man får ont *ler*
  • Att äldsta dottern valde att i år igen fira sin födelsedag med en weekend utomlands med pojkvännen – ja skoj, jätte skoj för henne – men liten sorgsen känsla att inte kunna fira henne rätt dag.
  • Brist på tid att träffas…

 

 

Gjorde min lista efter en liten "utmaning" - http://deninrekampen.bloggplatsen.se/2017/02/05/11414155-vecka-5-positiva-och-negativa/

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards