Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

First Crush

Av Svensson Svensson - 3 februari 2017 16:41

Idag är det fredag igen, en hel vecka har sprungit förbi igen utan att jag knappt märkt av den. Undrar om det blir så för att jag jobbar natt, gör inget mer än sover, jobbar, plockar hemma... är inte så social direkt - inte ens på jobbet faktiskt, sitter mer i bilen än på stationen med alla dom andra - dit går jag när dom flesta gått hem. Vet inte varför, för jag gillar mina kollegor, att prata med dom. Men just nu, nej, det är för många tankar som far runt i huvudet...
 
Och vad för tankar - helt ärligt - om allt o inget... viktiga saker o totalt oviktiga... Lite “vart ska jag ta vägen med mitt liv, vad ska jag göra, hur ska jag göra” - “vad ska avslutas, vad ska påbörjas, vad ska glömmas, vad ska plockas fram...” - “jag måste prova göra något skoj med silvertejp o prova göra egna silver smycken”, “jag ska ta fram o göra flera doft ljus”, “köpa gravyr borrar, var ska jag hitta dom?”, “jag måste prova på mixed media”, “jag vill vara mer kreativ för att fördriva lediga timmar o inte bara försoffas”, “jag vill plugga in några kurser”, “jag vill inte vara ensam - jag vill vara ensam.... “, “jag har för starka känslor, hur ska jag få stopp på dom... “,”en frys behöver jag”, “skoj med dans men attans vad dålig jag är *skratt*”...
 
Idag traskade jag ner till en lite trevlig butik runt hörnet - ja det är faktisk helt rätt, ut från porten o runt hörnet så ligger ingången *ler*... hade ju sett igår att dom har ljusen jag blev så förtjust i hos min stora dotter - WoodWick, gillar även namnet, gillar dom 2 WW o hur det låter när man säger det - och vill ha ett eget.
 
 
Om du inte redan har ljudet på - slå på det - för det fina med just dessa ljus är just att dom knastrar som en brasa.

  Första gången jag såg ett WW irl, hos stora dottern i tisdags - bara älskar det här sprakandet
 
 
Ja dom hade dom stora - men lite för dyra för mig just nu... så det blev ett litet. Och tänk att det ska vara så svårt att bestämma sig för vilken doft... den eller den... eller... till slut föll valet på en doft som tagits in nu till Alla Hjärtans Dag - First Crush - ljust rödrosa - väldigt mycket “Kärlek” i färg, namn o även doften, mjuk o sådär kramig. Och det sprakar bra av det här lilla också... Och måste säga att doften verkligen blev min “first crush” en favoritdoft från WW som jag kommer köpa flera gånger.
 
 
 
 
Samtidigt var det nog lite dumt av mig att köpa just det - för helt plötsligt kommer tankar om “hur blir Alla Hjärtans Dag i år...”. Blir jag ihågkommen, får jag något gulligt, romantiskt... blommor osv... vet inte varför jag tänker så eller varför det känns så viktigt... men det gör det. I år känns det just viktigt.
 

Här hör man att det inte är storleken som är avgörande *ler*
 
 
 
Ibland vill jag ha någon att dela saker med, tankar, planera saker, göra massa saker tillsammans, bara vara, stötta o peppa åt båda hållen... få uppvakta bekräfta ge kärlek o överraskningar liksom att få... hålla känslorna vid liv så som jag lärt mig under åren behövs för som man säger - gräset är inte grönare på andra sidan staketet, gräset är grönast där man vattnar det.
 
Nej nu nagelpyssel på mig själv... ser att det behövs...

 
 
Annie

Annie

3 februari 2017 17:28

Åh tända ljus, det älskar jag :) *ler*
Det är ju så mysigt ,)
Jag tänder ofta ljus på kvällen när jag sitter i soffan eller när jag tecknar ;)*så mysigt*

Har en hel låda med ljus och doftljus faktiskt ;)
haha ;)

Sv: Det är bra att vi peppar varandra ;)

Ja rosa är så ljuvligt :)

Hoppas du får en bra helg och att du känner dig pigg snart igen<3

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

3 februari 2017 18:08

Dom har sprakar som en tänd brasa - dom är jätte mysiga.

Kramar

 
Annie

Annie

4 februari 2017 07:17

Sv: Aha det visste jag inte ;) aldrig haft just nåt sånt ljus.
Låter mysigt ;)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

4 februari 2017 12:49

Då tycker du bara måste prova det är super härligt.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards