Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Svensson Svensson - 30 januari 2017 23:59

 

 
 
Det är inte riktigt klok så fort tiden går - snart är det vår igen. Det är skönt med ljusare tider o sol, det erkänner jag. Men samtidigt så är det inte alls dumt med vinter heller - massa stearinljus o mys när det är mörkt är inte fel, det är riktigt härligt. Det jag tycker är mest synd, det är att snön lyser med sin frånvaro istället för sin närvaro. Det är vinter så varför inte få njuta av årstiden när den är som bäst. Lagom mycket snö som knarrar under skorna när man är ute o går, knallblå himmel o en sol som lyser upp dagen.
 
 
 
 
Men i och för sig... än finns det tid - hela februari *ler*
Natten som var, när jag skulle sova, hade fått ordet av en väninna att inte dansa. Och jag löd, jag dansade inte *ler* men jag höll mig heller inte still i sängen utan.... ja jag var på golvet i badrummet för att göra det lite finare, det fanns utrymme för det kan man säga... knä, diskborste, avkalkningsmedel.... skrubba skrubba... Och det är inte att dansa eller hur ? *ler*.
Och jag har inte trasslat in fötterna idag heller. Jag valde att ta det lite lugnare o ett pass yoga istället - ett jag vet att jag klarar av med min kassaskåpsviga kropp - har använt mig av det förr. Det är inte direkt skoj att bli påmind om hur förbaskat stel man blivit.
 
  
 
 
Jag har en vän som är galet förtjust i alpackor - o jag håller med henne dom är ursöta, som sagodjur på något sätt. Speciellt dom vita. Och idag lämnade jag av en kund o åker förbi en hage med en liten flock alpackor. Självklart var jag ju tvungen att stanna mitt på vägen, ut o klafsa runt på lerig grusväg, sen balanser i en dikeskant för att ta några bilder till henne.
 
  
 
Dom var väldigt nyfikna o det gjorde att jag fick bättre kort än jag trodde när jag stannade - för då var dom längst bort i hagen - när jag klev ur bilen så kom dom traskande mot mig, så det blev inte bara små vita prickar på fotot där man säger “Titta alpackor” o alla andra tittar o tänker - visst!
 
 
       
 
 
 
I bilen idag har radion skvalat lite i bakgrunden - o det har pratats en hel del om att Canada ger personer som blir kvar i landet pga av USA nya regler för inresa, tillfälligt längre uppehållstillstånd. Jag blev så full i skratt, jag har inte hört uttrycket innan, men det var så bra att jag kommer ta det till mig. Dom pratade om att visserligen har det då kommit nya regler men att det inte verkar vara förankrat vad som gäller, för alla säger lite olika saker... så en av reportrarna säger “ja där går inte ankorna på rad”. Tog ett tag innan jag fattade vad hon menade o sen började jag skratta - för det var ett bra uttryck.
 
  
 
 
 
Idag har jag varit godissugen - o självklart står det en burk med vackert färgade bitar som ropar - kom o ta mig, nej mig, nej mig eller ta oss alla....
 
 
  
 
 
Men jag lät faktiskt bli - jag lät också bli att köpa chokladkaka som det var ett sånt otroligt bra pris på o jag var dödligt sugen..... istället tog jag med mig hem från affären lite mer nyttigt godis o stoppade i mig väl hemma. Jag måste säga att när man gjort ett sånt val så blir man lite stolt över sig själv - för att jag vet att det är bara genom att stå emot som jag kommer till punkten då suget inte kommer lika ofta o mycket. Och det är ju dit man vill komma....
 
 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards