Alla inlägg den 28 januari 2017

Av Svensson Svensson - 28 januari 2017 15:38

Så känns det i hela mig idag. Trött tröttare tröttast. Men det är en ledig helg, o jag vet exakt hur den ska användas *ler*.
 
 
 
 
 
Visst det blir lite “sova bort” en del av dagen - men jobbar man natt så.... lite besviken på att det inte är sol som lyser upp. För jag skulle ta en städdag idag o det är så mycket enklare se damm när solen lyser - men allt går ju bara man vill.
 
Har plockat runt lite eller plockat om ska jag säga - i julpyntslådan, det blev två istället för en överfylld o utburna på vinden. Julblommorna är nu kastade eller bortplockade så att julen är verkligen borta nu...
 
Skulle vilja åka till Rusta o andra butiker åt det hållet... o hmmm nu ska vi se är det Blomsterlandet eller Plantagen som finns här, det är nog Blomsterlandet - där ser man hur man inte alls noterar vad affärerna heter, man vet vad dom ligger, o var man kan handla vad... men sen är det inte så viktigt. Men dit för att se om det finns någon trevlig fin växt/blomma att ha istället för julens blommor.
 
Jag vill se vad det finns för orkidéer eller andra lättskötta växter o jag vill se om jag kan hitta chilifrön, tänkte se om jag i år kan få frön att gro o växa på sig, jag är annars proffs på att ta livet av små frön o får väl om det sker köpa småplantor lite längre fram i vår. Men jag ska ha en eller två sorter chili o prova se om jag kan få lite frukter att plocka o använda på något sätt i höst... någon lite lagom stark o så någon med riktig riktig hetta. Ska se om jag kan ordna lite skjuts dit *ler*... o få iväg pantburkarna som läggs i kassar o blir lite för många att släpa till affären för att panta...
 
 
  
 
Men så sjukt skönt att vara ledig o kunna plocka o dona ordentligt här hemma - som bona golven - japp se det blir så otroligt fint när det görs då o då. Och nu kändes det som om det var dags att inte bara torka av golvet. Jag måste bara köpa en ny mopp - är inte alls förtjust i den jag trodde skulle vara kanonbra - jag svär som attans... men visst det går, men bökigt o nej jag gillar den inte alls.. (Vileda Ultramax) eller så har jag bara inte kommit på det fina med den, tekniken med den....
 
   
 
 
 
 
 
Nu tar jag en liten paus i plockandet - det börjar bli lite för mörkt här hemma ändå.... ska ta o försöka titta klart på en film jag påbörjade på jobbet - men hann inte titta klart - det var lite för många som ringde o störde *ler*.
Filmen fanns på viaplay - vilket jag inte har så jag fick leta upp den o där jag nu ser sista halvan så störs jag ungefär var 5 min med en popup som säger att jag måste registrera mig - men se det tänker jag inte för mindre än 1 timmes tittande... så jag klickar bort o klickar bort o tittar - i korta omgångar *ler*.... allt går som sagt om man vill...
 
Ska ta en liten promenad också - det är ett bra sätt att få tankar o funderingar på plats - lite frisk luft o röra på sig... den här gången är det planer för inredning hemma - lite förvaring, lite plats för blommor som behöver ljus, lite plats för böcker... kommer fortsätta på temat av leca/mur-block o betong här hemma - samt rep, fått för mig att jag ska använda rep på något sätt, ska se om det är genomförbart så som jag tänkt mig...
 
Det finns såååå många trevliga idéer i mitt huvud om vad jag vill göra - både inredning men också annat pyssel jag vill prova på - fördriva ledig tid, få utlopp för lite kreativitet... Ja promenaden är väl också för att ta mig förbi en affär o köpa mer frukt att ha ... eller kanske lite dipp o grönsaker till, det är inte heller så dumt faktiskt. Och när suget efter godis, choklas, chips osv inte finns för starkt - minskar för varje dag - så ska jag inte göra något som får det att komma igång igen... *ler*...
 
 
  
 
Så det blir en promenad först, innan det blir för mörkt, sen blir det lite öva på att trassla in fötterna i line dance-steg, oavsett om jag kommer lära mig eller inte så rör jag på mig o har skoj, så jag skrattar när jag tror att jag kan o kommer på att jag glömt stegen som är super få o jätte enkla *ler*...
Sen en dusch, plocka fram godsaker, ett glas vin - japp det ska jag ta mig ett ikväll - sen krypa upp under goa mjuk filt o titta klar på filmen från i natt o sen leta upp en annan film...

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards