Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Svensson Svensson - 16 januari 2017 16:34

... eller att man kanske inte är så pigg som man trodde...
 
I morse vaknade jag upp o kände att det var inte “aj aj aj aj aj” när jag skulle vända mig om i sängen, utan bra “aj”... o att ta sig till badrummet var helt okey, behövde bara stanna o hämta andan 2 ggr istället för 47 ggr.... Ja jag har en stooor lägenhet så det är faktiskt långt att gå ska ni veta.
 
Men här i mitt nu piggare tillstånd så ser jag också hur damm syns på svarta ytor... VÄLDIGT väl så i mitt så otroligt pigga mående tar jag tag i dammtrasa o börjar damma - en hylla på bokhyllan... Då kom jag på att näää jag var nog inte så pigg som jag trodde.... MEN nu är jag av den där lite mer envisa typen, samt att när jag nu sett att det var damm - så måste det bort o jag vet att man/jag mår attans så mycket bättre med lite mer rent o snyggt runt mig...
 
Så efter nästan 5 timmar - nämnde jag att jag har en väldigt stor lägenhet - en takvåning... men jätte många rum o stora ytor??? Så var jag då äntligen klar - jag hade dammat av, dammsugit, torkat av golven o vattnat blommorna. Helt slut ramlar jag ihop svettig som attans o konstaterar - jag är en idiot, för jag hade ju kunnat låta det vara ... men samtidigt så, jag är lite nöjd att jag gjorde det - det känns så mycket bättre att titta mig runtomkring o det är dammfritt på dom svarta ytorna, där allt syns - ja i o för sig nu blir det mörkare igen så det hade kvittat *ler*. Blommorna ser piggare ut. Mentalt mår jag otroligt mycket bättre av att det är städat runt mig - även om kroppen skrev “va sjutton kvinna fattar du inte vi är sjuka, vi ska vila, vi ska ta det lugnt, fattar du inte det efter att ha försökt göra något i mindre än 5 min o du svettas o är svimfärdig???” Kroppen får anpassa sig o ordna in sig efter hjärnan ibland *ler*...
 
 
 
Det tog tid, men som sagt jag känner mig otroligt nöjd med mig själv nu när jag sitter här nyduschad o tittar mig runt... Sa jag att jag är nöjd med mig själv?
 
Sen så - ibland blir man ledsen när man ser saker - man funderar - hur lurad blir jag egentligen... det är inte direkt den roligaste upptäckten - när den känslan kom.... den fick jag idag.... men å andra sidan har jag ju redan konstaterat på annat sätt att ja jag är en idiot... så varför förvånas....
 
 
 
 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards