Direktlänk till inlägg 23 december 2016

Kan man ha uppesittarkväll på jobbet?

Av Svensson Svensson - 23 december 2016 21:39

Klart man kan - även om den inte blir riktigt på samma sätt som när man är hemma. Det är ingen Bingolotto men däremot så får jag små besök av mina kollegor o det är jätte trevligt. 

Sen läser vi lite tekniska problem som uppstår, gemensamt går allt *ler*

 

Sitter o pratar lite med en vän jag fick som gick kursen samtidigt som  mig för taxikortet. Och jag tänker bara - han skulle ha jobbat här.... han skulle få tanterna som gnäller över kostnaden av en seniorresa att glatt betala det 3 dubbla bara det är han som kör dom *ler*... för mer serviceminded, mjuk, omtänksam person som kör mjukt o bra träffar man sällan på - sen att han ser bra ut också gör absolut inget - tanterna vill gärna ha lite ögongodis också *ler*

 

Här i växeln ikväll får jag mera samtal med frågor - om kyrktaxi, om vart man ska gå ut ikväll, var är det lite fart, hur svårt är det att få en bil kl... eller imorgon .... - jag kan svara på frågorna om kyrktaxi - men sen vart man ska gå ikväll eller hur det är att få bil om en timme eller om två eller olika tider imorgon - har ingen aning... 

 

Vet bara att det varit fullt upp nätterna som varit - men en man lite rund under fötterna som tyckte att man ska vara naturlig så vi kunde ju klä av oss nakna??? Nja, det går ju inte *ler* tur att man kan skylla på sin arbetsgivare, att vi måste arbeta i uniform. 

 

Något som jag alltid tyckt varit skoj att se är det här med vad företagen väljer att ge sina anställda för julklapp - en del är så otroligt kreativa, andra väljer att låta alla gå på en julshow med mat, vissa har samma varje år o andra byter... visst är väl dom här gåvokorten bra på så sätt att alla kan välja det man behöver det man vill ha - men samtidigt så är det lite opersonligt o tråkigt.
Idag plockade jag fram en lite mässingljusstake o kom på att den fick jag i julklapp när jag en kort period jobbade på Haga Slott - eller den ugnsfasta formen kommer från unga unga år o Coops lager i Bro. 

 

Det kommer minnen från andra julklappar som handukar - så fina o härligt tjocka, men *ler* det var omöjligt att få dom att suga upp vatten innan dom var tvättade ca 5 ggr. Eller den lilla väskan med startkablar o annat som är bra att ha i bilen ... 
Lite skoj faktiskt att se hur dom här julklapparna jag fått under åren finns kvar i minnet - många används o finns med. Man kanske tror att dom är saker som försvinner - men inte hos mig tydligen. Men tror att om någon frågat för någon dag sedan hade jag nog svarat att dom ofta försvinner oanvända - men så nu när jag sitter här så märker jag att så var inte fallt - dom finns ju kvar fortfarande flertalet av dom.

 

Syrran med familj har Bingolotto uppesittar kväll - en annan vän har en halv uppesittar kväll, det är att med ett öga små tittar på "På Spåret"...  så kan man ju också vänta in julafton *ler* (När slutar Bingolotto?? se sån koll jag har - not)

 

Syrran har en liten extra fyrbent hemma hos sig ikväll   

 

En liten fröken som har stenkoll på allt dom äter - ifall att det skulle vara så att någon tvåbent inte vill ha så kan hon offra sig o äta upp det - om så hon måste pina i sig... för tigger gör hon abslolut inte *ler*

 

Tiden springer iväg o även om det ser ut som att jag lagt ut detta inlägg tidigt ikväll så nepp, snart är det julafton - det är bara några minuter - jag påbörjade inlägget den här tiden o har sen jag skrivit ett lite ord här o ett litet ord där... det är sådär lagom ikväll sådär så att jag faktiskt kan säga att jag har min uppesittarkväll här o småmyser... mest är det nog en varm känsla jag får när jag tänker på vilka härliga arbetskamrater jag har fått förmånen att jobba tillsammans med.

 

Just nu så kan jag bara säga så - att jag verkligen inte vill ändra på många saker i mitt liv *ler*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards