Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Quiztime

Av Svensson Svensson - 20 december 2016 23:42

 
Så var det dags igen – för en kväll av mycket skratt o god mat. Ja vi kan säga såhär – maten är fin, jätte fin o det är väl inte lustigt att det är ”julbuffé” 4 dagar före julafton, o ja nu har jag ju fått äta ett julbord ialla fall, en liten variant. Men, jag har uppskattat o tyckte bättre om dom bufféer som varit tidigare. Speciellt den i november *mums* Men som sagt, det var gott, jätte gott – laxen hade jag gärna tagit med mig hem i en ”doggybag”. (hoppas att jag kan få en egen lax även i år att njuta av...) Laxen var verkligen god o osten - den man fick ta en sked o gräva sig bitar från - jag skrattade gott åt en som stod framför mig o tog av faten när jag tar o försöker få bort bitar med en sked säger han glatt - ohh där var det ost, det måste vara “skedarost”. Jag tyckte den var riktigt bra :)
 
 
 
 
Musikfrågorna gick mycket åt jul o det var bara skoj – det är ju samma där – man ska dra nytta av det man kan så man får lite tema-aktigt. Det är faktiskt lite skoj att ha temakvällar – jag ser hur alla verkligen skulle uppskatta en kväll av bara dansband - not! *ler*… för nu kommer ju alla gå hem o plugga dansband – det var ialla fall kommentarerna utanför när vi var påväg hem *ler*
 
Det var jätte bra sammansatt – det var precis som förra gången många saker man kände igen, o kunde men sen fanns det helt omöjliga saker. Då menar jag inte att man kände igen men kom inte på… nej det var saker ialla fall inte vi hört någon gång förut. Men så ska det vara, för det kan ju inte bara vara lätta saker som alla kan – det är ju en tävling för dom lag som verkligen går in för det – dom som har en bred kunskap av musik. Vi hör inte till den gruppen – vi har nog som dom flesta mest bara skoj o får en underbar kväll tillsammans med vänner, god mat o underhållning. Lite avkoppling i vardagen. Ialla fall för mig som inte går ut så ofta – läs aldrig – mer än dom här tillfällena. Men det beror nog mest på att jag inte går ut ensam …
 
 
 
 
Stora dottern hade verkligen skoj, det var kul att hon hade så roligt att hon mer än gärna följer med igen. Det kanske blir så nu att vi till o med kommer kunna ha två lag *ler* ja man får ju bara vara 4 st i ett lag… även om jag tycker vi kan vara flera – vi kan liksom tävla utom tävlan så att säga… alltså delta men inte lämna in våra svar. Om man blir 5 st *Ler*… det dör ingen av känner jag ialla fall. Vi har ju som sagt bara skoj.
 
Jag vet ialla fall vem jag gärna velat ha med, velat göra detta med – gått ut, druckit gott, ätit gott o skrattat massor tillsammans med vänner… och vem vet kanske det blir så nästa år.
 
Vi pratar redan om att boka bord till vårens månader - för det här vill vi inte missa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards