Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Doft - dyrbar lyx

Av Svensson Svensson - 6 december 2016 16:30

mmmm sitter o luktar på insidan av handleden...

 

Jag älskar parfymer, jag har alltid haft flera dofter hemma – speciellt när jag jobbade så att jag kunde köpa dom här dyra ofta ”tunga” dofterna som jag självklart är mest förtjust i. Och har man två döttrar så tar det snabbt slut i flaskorna. Vilket gjorde att jag oftast köpte en ny doft istället. Man tar det nya, det finns alltid någon ny man vill prova. Men visst, jag har mina favoriter också.

 

Men nu har jag fått ett prov på en doft som även om jag blev mycket förtjust i den vet att den kommer jag aldrig köpa – ska var att jag kanske får den som gåva – men köpa – näää inte för det priset. Jag vet inte om jag tycker att det är så smart att ge ut prover på en doft som för det första kostar ca 1300 kr för 50 ml – hur många kommer ens tänka tanken att köpa den??? Sen så är det inte heller direkt lätt att hitta att kunna köpa om man nu verkligen vill. Det är ju också smart – ge doftprov på något som inte går att få tag på, när man till slut hittar passar den bara få plånböcker… För att inte tala om prislappen 10 500 kr i den specialdesignade flaskan…

 

Jag vet att parfymer kan kosta – jag själv fastnar ju ofta på dom som kostar lite mer – men detta var lite för mycket. Och visst det är bara naturliga råvaror i, vilket ju är något man helt gärna vill ha, men…. Man får ofta ge avkall på den biten på grund av vad det kostar – tyvärr.
Eller det här att ge ut provdoft på något som sen är jätte svårt att få tag på – låter som ett dåligt ”rim”, det är från deras egna hemsida eller NK …

 

Men då jag gillade den så kommer jag använda upp mitt prov med vördnad o vid speciella tillfällen… om jag nu kan hitta något sånt… mer än jobba då alltså *ler*

 

Den speciella flaskan är handblåst, som en skulptur från Kosta Boda. Doften kommer från Agonist o heter Isis, är en unisexdoft – här måste jag säga att jag inte kan förstå hur man döper en unisexdoft till Isis, finns det något mer feminint? Och jag har inte heller bestämt mig för om jag tycker att doften passar på en man…. Så att det alltså skulle vara unisex, men det är min personliga åsikt.

Inspiration till doften ska vara Karin Boyes dikt ”Ja, visst gör det ont när knoppar brister” – en dikt som verkligen kan tolkas på många många sätt… men att få ihop att dikten inspirerar o sen i samma mening säger att doften är som att bli omfamnad av solen… nääää solens värmande strålar gör inte ont… eller?

 

 

 

 

Men visst är det en förförisk, sensuell doft, det håller jag med om.
Jag gillar den här beskrivningen om att doften ger en känsla av ett nytt liv – blommande. (Det ger mig en tanke åt något speciellt för mig…. Och det tilltalade mig mycket den tanken)

 

Med toppnoter av svartpeppar och ingefära som fördjupas med anis, amber och vanilj, i en perfekt balans.

Top notes: Cistus, Green Tangerine, Ylang Ylang,  Black Pepper, Ginger

Body Notes: Anise, Peach, Caramel, Heliotrope, Nutmeg

Base Notes: Amber, Musk, Benzoin, Vanilla Absolute, Labdanum, Lorenox TM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards