Alla inlägg under november 2016

Av Svensson Svensson - 18 november 2016 09:33

Jag har märkt att idag ska man tydligen ha appar för allt, oavsett så måste man installera en app för att kunna utnyttja företagets förmåner eller vad det nu är... 

 

Jag blir galen när kundtjänst för något företag säger till mig att jag måste installera en app för att det ska fungera eller i ett fall för att kunna hantera mitt kort för resekassa så måste jag gå in via t ex internet explorer o inte chrome... jag kan tänka mig att små företag, eller privata sidor får ha den lilla haken - att man bara kan titta på eller utnyttja sidan vi något speciellt - för dom är små, dom har inte ekonomiska möjligheter att få sin sida att fungera på alla sätt som finns... 

 

MEN ett stort företag, en med många kunder o framför allt då dom som säljer biljetter av något slag - det får inte vara så att man "måste" anpassa sig till hur deras sida fungerar för att kunna hantera sitt resekassekort eller biljetter...

 

Det där med att inte kunna använda sidan, hantera mitt resekassekort, det är UL som jag fått det svaret ifrån - jag har ett kort som är laddat med pengar o det har försvunnit - jag ringde för att höra om det gick att föra över pengarna till mitt nya kort eller få ett nytt kort - kundtjänst kunde inte hjälpa - man jag kunde göra via nätet.
Ja sa jag det är det jag provat med det går inte... fick då svaret att jag måste gå in vi något annat än chrome... o då erkänner jag att jag blir obstinat. Och om det man ska gradera min obstinata känsla på en skala från 0 till 10 så hamna jag på 11 när jag får höra något sånt... o jag VÄGRAR

 

Samma igår - jag ska åka med sj, biljetten är bokad sen ett litet tag tillbaka (blir ju billigare när man kan göra så) Så ska jag då kika över min e-biljett för det var en sådan jag beställt, för då har jag den i mobilen men kan också skriva ut... men jag kunde inte öppna upp biljetten - varken att skriva ut eller för att bara titta på... 
Så får jag då svaret - installer appen så kommer du åt biljetten - NEVER EVER! Nu hamnade jag på minst 15 på skalan från 0-10.

 

Jag tycker inte att man ska bli tvingad att installera en massa appar på mobilen... det gäller allt - visst dom som vill ha hela mobilen full med appar - installera på ni - men jag gör det inte. Finns redan för många jag måste ha som appar.... o det gillar jag inte alls. 

 

Samma sak med sidor man surfar in på via mobilen - där dom ändrat om, dragit ner, för att sidan ska vara mer mobilvänlig???? 

Det tappas ju massor o massor av saker på sidorna som inte syns, så varför ska man då in på sidan om man inte ser den som den är? En sak då då om dom vill lägga ner tiden på att göra en till variant av sina sidor - men varför hoppar den skitvarianten upp först när man surfar in??? Låt dom som vill välja så göra det, men låt dom då få klicka sig in på det valet... Låt sidan vara som den ska vara när jag valt att surfa in där... 

 

Ja för om nu sidan kan vara nerskalad, om det är mobilvarianten som visar då ifrågasätter jag varför den andra sidan ens finns?? Om saker bara kan skalas bort så behövs dom ju inte ens från start eller...??

 

Ja ja jag kanske är för gammal för sånt här.... men tänker inte ändra på mig utan fortsätta titta på den "vanliga" sidan när jag surfar runt oavsett om det är på datorn eller mobilen, kommer fortsätta vägra appar....  

Ja ialla fall ett tag till *ler* man ska ju tydligen aldrig säga aldrig... sa så om swish men till slut var jag tvungen att ge vika o skaffa mig det o ja ja jag erkänner att det inte är så tokigt...

 

 

 

Av Svensson Svensson - 17 november 2016 22:09

Idag hade jag en härlig ledig dag, tänk att efter allt regn o rusk så blev det en underbar solig dag. En helt perfekt dag kan man säga – ledig, härligt lunchsällskap, ett par timmars promenad genom vår stora stad o massor av ögonshopping – jag älskar verkligen att bara gå runt o titta, inte alls känna stress att man ska hitta något att handla – utan just bara njuta av allt vackert som finns att titta på, skratta åt knasiga saker o fundera på hur vissa andra saker ens går att sälja.

 

Det var inte heller så mycket ”jul” som jag trodde, att det skulle vara. Men visst var det en del av det, det finns ju julpynt att handla – så var inte själva julhandeln i gång, med pyntade skyltfönster som skrek jul. Nej det var riktigt trevligt att se att julen inte helt invaderat stan.

 

Jag åkte in så jag började med lunchen – och jag var nöjd, visst maten i sig kanske inte var det godaste, eller ens smakade så mycket – mitt lunchsällskap som valt restaurang o rätt, han var lite sådär… oj det här var inte som det brukar vara här. Men som jag säger så är det oftare sällskapet som är viktigt än maten. Så denna dag *ler*, maten var absolut inte den jag åkte upp för eller den jag sett fram emot…

 

Nu blev det tunnelbana till lunchen men sen efter valde jag att gå genom stan, Sveavägen o så självklart Hötorget, kan man låta bli att snedda förbi där o titta vad som finns denna dag. Jag är mest förtjust i att se alla blommor som trängs o ger så vacker färg – annat, tja det är väl krimskrams som finns lite här o där o ger mig inget. Men blommorna är så vackra att titta på. Ibland får även något följa med hem, inte idag, jag bara njöt av färgerna.

 

 

 

 

Gamla Brogatan, ja idag när jag traskade runt blev det många minnen o massa nostalgi, så på väg tillbaka mot centralen från Hötorget bara måste gå nerför den gatan. Minnen, gamla minnen – som när jag o min kompis för första gången fick våra barnbidrag, åkte själva upp till stan för att handla *ler*… Hur vi sprang där upp o ner på Gamla Brogatan, Puss o Kram, Gul o Blå, Sko Uno *ler* ja det var heldagar det. Den gången, jag kommer ihåg hur vi valde jeans, det var nytt o moderna med smalspårigt manchester o det skulle vara lite annan färg. Vi köpte exakt lika kläder – det var UCLA tröja i lila, det var byxor i samma lila nyans… det var ett par blåa snickarbyxor, med fickorna på benen (ingen lapp fram o hängslen) med vita sömmar. Jag kommer ihåg provrummet, jag kommer ihåg otroligt mycket av den dagen faktiskt, den måste ha varit väldigt speciell. Nostalgi, ja nu är man i den åldern när minnen blir nostalgi *ler*

 

Mest hade jag nog minnen av julshopping i stan när jag var liten, men farmor o pappa. Det var NK, det var Åhléns, det var köer, folk, bilar, paket, massor massor massor – man var helt slut när man väl ramlade in hos farmor på kvällen efter en heldag.
Det var speciellt med julen för farmor – hennes julpynt hemma – tomtar o granris överallt… *ler* minnen…. Farmor finns ju inte med längre, men kanske jag ska fråga mina tjejer om vi ska ta en gemensam ledig dag, kväll o åka till pappa (morfar) o hälsa på nu här innan julen. Det vore inte alls dumt att ta den tiden – det var längesedan så det är på tiden… o jag tror att tjejerna skulle tycka det vore skoj, speciellt nu när det också är jul. Ja, jag ska ta o ringa dom imorgon o se om vi kan enas om en dag *ler stort*

 

Jag har alltid älskat julen, jag tar inte så mycket på hur den ska vara – jag har nog haft lite mina egna traditioner o det viktiga har inte heller varit allt runtomkring, utan mina barn – att ge dom fina minnen. Som när jag kom hem från jobbet en kväll o dom o deras pappa hade julpyntat – dom skrattade så dom grät när jag kom hem… jo deras pappa hade tagit en liten tomte, öppnat dörren till ett rum, slängt in tomten o sagt ”klart nu är det julpyntat”…. Ja som sagt minnen, fina minne…
Pynt, gran, göra godis, julmaten…

 

 

 

 

Eller som den julen, den stora var 6-7 år, den lilla född samma år – flera veckor innan julen så försvann saker för mig o mitt ex – böcker vi läste, saker vi tyckte om… vi letade men nej allt var verkligen borta – det var väl lite irriterade ord mot varandra också – var du tvungen att lägga bort just ”….” så vi inte hittar den….
Så kommer julaftonsmorgonen o vi har på kvällen innan lagt ut alla julklappar under granen – men på morgonen låg det ännu flera paket där… jo vår stora hade slagit in sina egna – gjort egna julklappar – o jo då hon hade fixat till dom själv helt o hållet. Jag tror aldrig att varken han eller jag blivit så glada över några julklappar – nej det var inte pyssel från lekis, det var inte pärlplattor osv… nej nu kom alla saker fram som vi saknat o trott varit försvunna under veckorna innan jul.
Måste säga, jäkligt smart dotter *ler* tänk att kunna göra några så glada vid julklappsöppningen o det har inte kostat ett öre…

 

 

 

 

Men i år, jag vet inte, har faktiskt inte alls velat tänka på julen – jag känner inte alls för den… men det går kanske över, har ju trots att jag sagt att jag inte ska julpynta alls i år ändå fått med mig tomtar hem idag … så det blir om inte överflöd så ialla fall några tomtar, o någon ljusslinga, o lite ljus och….

 

Julklappar då – hur blir det med dom iår…. Ja det är ju inte direkt många som ska köpas. Och jag vet redan exakt vad det kommer att bli. Små tomtar kanske *ler*… ja gå lite i farmors fotspår

Av Svensson Svensson - 16 november 2016 14:38

Idag är det den mångkulturellas dag - visst låter det gott, ja med mat, olika sorters mat, olika kryddningar olika sätt att tillaga. Jag kommer ihåg för många år sedan när det på våren var "marknad" i en av våra parker o det var just stånd med mat från olika länder - alla hade små smakportioner, så man gick från stånd till stånd o för en liten peng kunde man prova allt man ville o orkade. Idag är själva eventet kvar men det har blivit mer en kamp om att få mest kunder att äta en full portion mat av just sin mat... så för mig försvann tjusningen i att gå dit, så jag har inte varit där på flera år...

 

Många saker förstörs tycker jag - det finns inte en tanke bakom förändringar eller så inte ordentliga tankar, djupa tankar som sträcker sig lite längre än just här o nu o mest så ekonomiskt - vad ser bra ut vad ser ut att inbringa mest pengar på pappret...

 

Men jag ska ta o njuta av lite god mat senare idag - tror det blir chop chop - snabbt o enkelt o gott när man jobbar... eller så en god sallad, men känns lite kall idag...

 

Här är ett recept jag såg precis nyss som jag kommer prova - jag gillar sambal oelek i såser, det ger en bra smak som ialla fall jag uppskattar. Så detta ska provas *ler*

 

Då jag har lite halvbråttom - jobba - och jag har inte själv provat receptet,  så blir det en länk idag

 

http://www.jennysmatblogg.nu/2015/09/09/kotletter-i-ugn/

Av Svensson Svensson - 15 november 2016 12:24

Det går inte låta bli att göra listor - inte dom flesta ialla fall *ler* o det här var helt klart en utmaning som tog längre tid än jag trodde. För det ska väl inte vara så svårt att komma på olika saker. Det var ialla fall vad jag trodde o tänke när jag såg orden "Det är svårare än du tror och du får inte använda Google!" 

Men inte var det så lätt inte - o det blev till en liten utmaning att klara av det - utan google *ler* för då blir det ju väldigt lätt, så det har tagit mig inte dom där få minutrarna jag från start trodde utan 3 dagar att få klart listan ... 

 

 

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar...

 

Ditt namn - Anette

Djur - ekoxe
Killnamn - Erik
Färg - knallröd
Film – Dirty Dancing
Någonting du bär - gympaskor
Dryck – Rödvin
Mat - nachos
En grej från badrummet - schampo
En plats - Oxford





Ta o prova du med, så får vi se hur lätt du tyckte att det var, eller om det blir en liten utmaning för dig med att klara av det - utan google *Ler*

 

Kopiera o gör förändringar och lycka till! 

 

 

     

Av Svensson Svensson - 14 november 2016 15:15

… så gör det det för mig.

 

Lite ledigt, sovit ifatt mig lite o nu jäklar ska jag ta tag i att packa upp någon låda helt med kökssaker – det har liksom inte funnits plats… men jag har haft en byrå omonterad, kvar i sin oöppnade kartong, den skulle få bli lite tillfälligt ställe att lassa in saker i – för att få bort dessa flyttlådor.

 

Nu är det evigheter sen jag köpte denna byrå – det var faktiskt så längesedan som förra sommaren, alltså 2015. Jag fick hjälp att åka o köpa madrasser, sängbord o denna byrå. När han som hjälpte mig märker att jag ju skulle ha en byrå frågar han om jag vill ha en – han skulle göra sig av med den han hade. Ja men perfekt tänkte jag – en lite till blir inte alls fel, det behövs… bara det att den han gav mig var inte så liten – det var en stor byrå som tog en del plats. Så den här jag köpt, med en låd-del o en skåps-del fick ligga kvar i sin kartong i väntan på bättre tider.

 

 

 

 

Jag var ett tag påväg att åka o lämna tillbaka den men tänkte att näää den kan komma till nytta – sen att det inte blev så. Nu har jag då flyttat o den kom väl till pass…

 

Ja just ja, allt låter ju bra så långt, eller hur?? Jag behöver förvaring o jag har en helt ny omonterad, ligger fint i sin kartong. Bara montera, visst lite svordomar o tid krävs. Men ny fräsch o förvaring.

 

Så jag öppnar upp kartongen o lassar ut alla delar för att leta upp instruktionsmanualer, för att kunna se vad som ska vara med, hur många av alla delar – har lärt mig den hårda vägen att det är bra att räkna sånt innan – för börjar man montera o något fattas blir man inte bara galen, men blir *censur*. Men se jag hittade ingen manual, jag hittar inte heller handtag eller påse med skruvar, spikar, träplugg o annat smått o gott som ska vara med… skenor till lådorna ja – men inget annat.

 

Ringer till Jysk – det var där jag köpte den – frågade om manual – den sändes till mig via mail, o skruvpåse o det andra skulle sändas till mig. Så börjar jag titta närmare, börjar räkna in… näää det här stämmer inte, det här är inte alla delan. Och nej det var helt riktigt, när jag sen verkligen räknade in bockade av vilka delar jag fått så ser jag att det var inte bara skruvar, pluggar o handtag som fattades – nej det var båda sidodelarna, mittendelen, topp o bottenplattor o en frontdel…. Men hur skulle allt det ens kunnat fått plats i den kartongen jag öppnat – nepp den hade varit proppfull….

 

Sen då detta att det var ju lite väl längesedan jag köpte byrån – inte till min fördel kan man väl säga. Plus att butiken har flyttat så dom har verkligen rensat ut allt som inte hörde någonstans…

 

Så det var ingen rolig känsla att sitta här men en halv byrå…. Viktiga delar för att det ens ska bli en byrå borta… jag menar en dörr borta eller så – det hade ju fått att montera o använda ändå. Men inte nu… *suck* Som sagt kan något gå fel så gör det verkligen det för mig – det är lite mitt livs lag känns det som….

 

Sitter också lite låst hemma för jag väntar in någon som ska komma o kolla av ventiler osv… o det är skoj när man får – ”dom kommer någon gång mellan kl 8.00-16.30” så här är man alltså fast… men se dom kommer inte idag – dom kommer imorgon. Så jag är fast även imorgon tills dom varit här…
Grått o tråkigt ute gör ju inte att man är uppåt i humöret…

 

Nu ska jag ringa till banken o hoppas på att jag betalade med kort – för jag kommer tammesjutton inte ihåg om jag gjorde det eller kontant – kvitto finns ialla fall inte kvar – det vet jag. Hoppas på kort för då ska banken kunna hjälpa mig ta fram kvittot eller mer att jag faktiskt betalat en viss summa till Jysk – sen vet jag ju inte varför det skulle vara till mer hjälp för det är bara en summa – det är inte en summa som stämmer på byrån då jag köpte flera saker samtidigt… o jag förstår om man vill byta något, visa att det var just jag som köpt den här varan…. Att man inte köpt den begagnad o vill ha ut pengar osv… Men jag vill inte byta, jag vill bara ha mina delar som fattas så jag kan montera ”skiten” – o vem är så dom så att man då bara vill ha vissa delar??? Om man nu inte som jag sitter med dom andra delarna…

 

Ja som sagt – detta var INTE min dag verkar det som….

Av Svensson Svensson - 13 november 2016 17:00

Det här med att älska någon man inte kan få är det äkta kärlek, äkta känslor?

 

En jäkla bra fråga, varför man kan ha svårt att släppa taget om, att man tror att man fortfarande älskar någon som man inte kan få. Är det då äkta kärlek, äkta känslor eller är det något annat som kommer in o ställer till det för en, så att man tror att man fortfarande älskar, fortfarande vill ha personen.

 

När jag läste om detta, det här om att är det verkligen att man älskar, så togs det upp exempel som finns i litteraturen som Romeo o Julia, två ungdomar som inte kan få varandra o därmed får krossade hjärtan o agerar utifrån det.

Ja visst dom får inte varandra – men det är ju besvarad kärlek, dom båda älskar ju varandra o vill ha varandra. Så det där är inte en situation som jag tänker på – att man älskar men inte kan få, är det kärlek. Jag är nog mer inne på om det inte är besvarat eller om det är ensidig kärlek i ett förhållande där den som älskar även far illa på något sätt. Att man älskar men inte kan få den man ”säger sig” älska, att det inte är besvarat med samma känslor. Den formen av inte få.

 

Och då går ju alla kärlekshistorier bort där man älskar varandra hett men av någon anledning inte kan få vara tillsammans. Men känslorna är besvarade. Det är dock deras öde att inte aldrig få vara tillsammans *ni hörde hur högtidligt o sorgsen jag lät nu va???*

 

Som motvikt till den sortens litteratur, som visar krossade hjärtan o kärlek där man inte kan få varandra har vi ju den litteraturen som visar upp kärleken som något som aldrig har ett fel, att allt blir bra när man får varandra – kärleken är allsmäktig. Ofta då har parterna fått gå igenom en fas där dom inte trodde dom skulle kunna få varandra, dom dras isär men kärleken är så stark o allt slutar som sagt lyckligt.

 

   

 

Men det där är ju just det som det är – sagor, för alla vet vi ju att det går inte att vara så lycklig utan dalar i ett förhållande. Eller så kan man se det som det att ”så levde dom lyckliga i alla sina dar” inte betyder att inget dåligt hände, att dom aldrig grälade, aldrig hade dåliga dagar utan mer att dom verkligen älskade varandra o utifrån det tog sig an alla situationer oavsett om det är positiva eller negativa – dom jobbade för sin kärlek, dom såg varandra, tog inte varandra för givet… för det är ju att man lever lyckligt resten av livet – att man tar vara på det man har på ett bra sätt.

 

 

 

 

 

Men om man tänker på att man blir förtjust i någon, man börjar dejta, men har något tillsammans – kanske bara sex. Den ena blir mer o mer förtjust, den ena vill ta det man har vidare till en annan nivå. Medan det är inte besvarat, den andra backar eller kanske bara fortsätter som vanligt – för den vet inte om vad den andra känner. Man slutar träffas eller så är det spontant bara för att ha sex.

 

Den som älskar har starka känslor men kan inte få personen den älskar. Man är överlycklig när man har kontakt, om man har kontakt. Men djupt olycklig när man inte har kontakt.
Nej jag tänker inte heller här på direkt när något tar slut, eller att man uttryckt sina känslor o får ett annat svar än man önskat o hoppats på – för då är det sorg som kommer in – att man mister något. Då kommer den här känslan också sakta avta, den svalnar o kärleken försvinner, kvar finns istället en annan form av att älska, det kan vara som vän, det kan vara ett varmt minne från ens liv. För man kan älska på olika sätt – men den där heta känslan där man gör vad som helst för att få vara tillsammans – den är borta. Men ler mest varmt o minns personen med kärlek, att den en gång betytt något o man lärde sig något – för det gör man, man lär sig alltid något.

 

Nej jag tänker på när man håller kvar den där känslan att man älskar, att man inte tillåter sig själv att låta det gå över, låta det bli ett minne med varma känslor. Nej man håller kvar, hoppas att det ska bli något, man intalar sig att det bara är fel tid, att rätt tid kommer om man är tålmodig – den andra kommer ”se en” o börja älska o då kommer ”vi lever lyckliga i alla våra dagar”.

 

Varför älskar vi personer vi inte kan få?
För den formen av känslor – då när man håller kvar, den är otroligt destruktiv, den drar energi från en, den gör att man är fast i något som hindrar en från att gå vidare o kanske just hitta någon som älskar en tillbaka. Så varför älskar vi då personer vi inte kan få??? Eller är det inte kärlek det är något annat?
Alla har vi nog någon gång om så bara för en kort tid varit i den situationen.

 

 


 

Det kan vara någon av följande anledningar som är orsaken till att man tror att man är djupt förälskad att man älskar trots att det inte är besvarat. Men vi fortsätter hoppas.

 

Kärleksångest
Man tror att man måste ha någon, man tror att vara tvåsam är det enda sättet att bli lycklig. Man vill ha någon person där hos sig, nära. När man inte har det, då uppstår en ångest som växer och växer o som gör att man letar o letar efter någon. Och så fort man själv hittat någon som man får känslor för, som för någon kort stund fått en att känna sig lugn så fastnar man o tror att man är kär, att det är kärlek. Och då är man så tunnelseende i denna känsla att man tror att det är äkta kärlek när det egentligen mera är en känsla av att inte behöva vara ensam. Det är ett ohälsosamt tillstånd o ska då inte misstolkas för att det är äkta känslor, kärlek, att älska.

 

Idén om kärlek, att man ska kämpa mot alla odds det är då lyckan kommer
Att vi blir så matade av litteratur, av tv-serier, filmer om hur olycklig kärlek om man bara håller ut, kämpar vidare kommer vända o blir den stora lyckan. Man är kort o gott mer kär i kärleken än i personen man tror sig älska… det gör att man håller fast vid första bästa (ja nästan) o vill inte se att det kan finnas något bättre om man bara vågar släppa taget

 

 

Att få bekräftelse, uppmärksamhet – att bli sedd
Det är lätt att tro att man är kär i någon som kanske någon gång ger en uppmärksamhet. Man ser inte när, eller varför, man bara kommer ihåg hur bra det kändes just då – o det vill man ha mer av. Det är inte kärlek, det är ett känslomässigt behov av att känna sig sedd o accepterad

 

 

Att vilja ha, men ändå inte vilja ha
Man väljer ut något som man tror sig älska, men är så säker på att man älskar. Men man vet redan från start undermedvetet att det aldrig kommer bli något, det är inte besvarat. Men det är undermedvetet en trygghet – för egentligen vill man inte heller ha personen. Den är ”vald” just för att det är en trygghet att det aldrig kommer bli något. Man kan få älska o vara sorgsen för att det inget blir medan man egentligen bara på det sättet blockerar andra att komma en nära – men skyddar sig själv från att verkligen bli sårad. Man tänker inte på att man också skyddar sig effektivt för den riktiga kärleken gör att man blir just det man vill bli – älskad o lycklig.

 

 

Den som är ouppnåelig ökar i värde
Så fungerar ofta vi människor att vi vill ha det vi inte kan få, att det är det vi tror kommer göra oss lyckliga. Det kan vara en dyr lyxvara – boende, bil, smycken osv… Det är samma sak med den här formen av känslor, man vill ha någon som man inte kan få o då ökar värdet på den personen. Inte för att man egentligen älskar – nej det blir mer en jakt på något som är ouppnåeligt, vad kan vara mer åtråvärt att få mer än den personen som har ett högt värde – som t ex en kändis, snyggaste personen i bekantskapen – den som alla andra också vill ha.
Men det är inte heller kärlek, det är mer än vilja att gå segrande i något, få något som man inte tror man kan få.

 

 

Enkelsidig beundran
I kärleken ska allt vara ömsesidigt – känslor, beundran, en vilja att ge till den andra. Det finns där i förhållanden, det ska finnas. Men det ska inte vara enkelsidigt. Dom förhållandena där det inte är lika djupa känslor från start, där det finns andra anledningar än just djup attraktion o kärlek, (som att någon blivit med barn, man vill ha barn, man vill inte vara ensam o tar första bästa som är okey – men tycker om, som vän mera…) Det är förhållanden som är dömda att misslyckas redan från start – för när tiden går kommer behovet som gjorde att man gick in i relationen utan djupa känslor från båda håll, bara enkelsidigt, det behovet kommer ändras. Andra behov kommer fram – barnen växer upp, man känner inte samma rädsla för ensamheten. Då kommer man bara känna sig fast på fel sätt. Det är aldrig bra för någon form av relation, med eller utan djupa känslor.



 

 

Så är det verkligen kärlek? Eller är det mera så att vi håller fast i något o kallar det kärlek av någon anledning. Oavsett varför så är det aldrig hälsosamt. Det gäller då att inse faktum, våga ta ett beslut att ta ett steg bak för att kunna hitta det där vi letar efter den där personen som ”stämmer” för en själv, där man kan få det man letar efter – det där ”vi levde lyckliga alla dagar”

 

Så även om det är svårt, att det kan vara skrämmande att släppa taget om känslor man har som man tror är kärlek – dom som inte är besvarade – så är det modigt o nödvändigt att göra det för att just kunna släppa in det där som är rätt, som är äkta…

 

 

 

 

Kärleken ska vara ömsesidig den ska vara en möjlighet, det ska vara något som lyfter upp, det ska vara att man  älskar för den person den är, inte för ideal vi strävar efter, eller för att skydda oss från något annat.

Äkta kärlek, den är besvarad det är då den växer, den gör att vi tillsammans tar oss igenom jobbiga tider, det är den som gör att vi stöttar o uppmuntrar varandra. Det är den som gör att personen vi är tillsammans med är den vackraste i hela universum. Det är den som gör att vi vill göra den personen lycklig, det är kärleken som gör att vi klarar av att hitta kompromisser. Det är kärleken som gör vardagen till något fint, något härligt, något vi trivs i – festen är bara en bonus, det är vardagen som är den viktiga. 


 

Av Svensson Svensson - 12 november 2016 13:43

 
 
 
Ja inte är jag då troende om det är någon som får för sig det nu av min rubrik, jag är såååå långt ifrån man bara kan komma o sen lite till o ytterligare en jäkla bit bort… Och jag tänker INTE idag gå in på vad jag har för tankar om …. NÄÄÄÄ idag är jag bara leende, o ser det som ett underbart tecken att efter alla dessa snökaosdagar är det en härlig fin solig dag. Precis så som det ska vara när det som sker idag sker… allt ska vara perfekt, allt är perfekt.
 
 
     
 
 
Det är något som sker idag – något som sker ganska snart – något som får mig att bli varm o glad inombords – det är bara så underbart att det faktiskt inte går att sätta ord på. Mirakel – ja ett litet då, för det stora skedde tidigare i år, det var eller är ett litet mirakel. Ja man kan nog inte kalla det något annat än ett mirakel, det är alltid mirakel, men denna är lite extra av den sorten.
 
 
 
 
 
 
Så jag ler, jag njuter av solen som tittar in, jag tänker på mirakel, på kärlek, på gemenskap, på framtiden o uppmuntras att tro att allt det där finns.
 
 
 
 
 
 
Tänker inte skriva så mycket mer faktiskt, för det finns inte några bra ord för vad jag känner för detta, jag kommer bara njuta av att veta att idag, snart så sker något så fint, å vackert – något som gör mig så varm o glad inombords att det sker *ler* . Något som får mig att tro på lycka.... Jag väntar istället med att krama om... nu bara njuter jag av alla varma känslor o glädje jag har över det som sker... snart :)
 
 
  
 
 
   

Av Svensson Svensson - 11 november 2016 13:49

Idag är det just chokladens dag o det är mums det måste man ju fira eller hur *ler*

Men så fick jag veta att just den 11/11 är Alla Singlars Dag - en dag som startats som motvikt till Alla Hjärtans Dag. Det är i Kina dagen påbörjades, tror 2009, o det är väl utåt en dag för alla singlar, att man ska kunna fira sig själv, unna sig själv... ja just det - unna sig själv, det är en dag då omsättningen för affärer ökar drastiskt - inte då kanske affärer i sig men onlineshoppar. 

 

Men det är som med allt - det går bra att ordna saker att fira sålänge det går att tjäna pengar på det. 

 

Nu tycker ju jag att det är en ganska rolig grej som gärna få bli lika allmän som 14/2 - kanske för att jag just nu är singel *ler*... 

 

En annan sak som är lite skoj är att i Japan kallar man just Alla Hjärtans Dag för chokladens dag, just för att det är choklad som ges bort o mängder just den dagen. Så jag tycker att det är lite skoj att det nu visar sig att "vår" chokladens dag är den dag som alla singlars dag är... 

det ska tydligen vara choklad i samband med kärlek av olika slag - till sig själv eller sin partner *ler*

 

 

 

 

Jag brukar kika lite på sidan temadagar.se - för att se vilken dag det är man ska fira just idag - det finns ju dagar som är mera offentliga men också mängder av bra dagar man inte tänker på - som jag anser man ska fira *ler*

 

Så när jag nu först på morgonen såg att det låg ett mail där jag fick erbjudanen att köpa saker som här till köket till lite bra priser för att det var just alla singlar dag idag - så var jag tvungen att först kika på temadagas lista - fanns dagen eller??? Nej inte då, det var chokladens dag o hågkomstens dag idag ( ja det är alla krossade hjärtans dag imorgon om nu någon vill fira den.... ) men inget mer. Så jag googlade vidare - tack o lov för googel - vad gjorde vi innan??? Levde i mörk okunskap *ler*.

 

Jo då det stämde det var singlar som firades idag 11/11 - alla ettornas dag. Så jag fick lite matnyttig information om dagens o varför den firas... o jag letade upp temadagar på facebook - sände iväg ett meddelande om att jag tyckte att den här dagen skulle finnas med på deras lista - motvikten till 14/2. Det tog ca 2 h (ja dom måste ju komma till jobbet för att läsa meddelanden *Ler* ) jag fick ett tack för informationen o dom la genast in denna dag under datumet. 

Så nu kan vi alla börja fira :) ja vi singlar alltså - men måste man köpa till sig själv? Kan inte vänner som är i förhållande vara dom som ska fira oss singlar o ösa över oss saker??? joo det tycker ju jag *Ler*

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards