Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Den här gången ska jag inte gnälla….

Av Svensson Svensson - 30 oktober 2016 16:53

Nej jag ska göra allt precis tvärt om nu, nej, nej, jag kommer inte vända helt o säga åhhhh vad bra. Jag kommer helt enkelt inte som vanligt gnälla över den här omställningen som jag måste ta mig igenom varje år, två gånger till o med. Den här omställningen av tid – sommar o vinter – som jag inte har en som helst förståelse för varför man ska göra… För mig är det bara ett fånigt påhitt av någon som väl måste känna makten att få ALLA andra att göra så som den eller då dom bestämt…

 

 

 

 

Denna höst tänker jag lida i tysthet, inte gnälla på hur otroligt korkat jag tycker det är, inte gnälla över att det kommer ta mig minst 1 ofta 2 veckor att ställa om mig. Inte gnälla över hur trött jag o irriterad jag kommer vara under den tiden. För när jag tänker efter är jag väldigt trött o irriterad ändå för tillfället… ovanligt lätt irriterad faktiskt, kommer på mig själv ganska ofta med att saker som normalt inte berör mig gör att jag hamnar i obalans o fräser. Vilket i sig gör att jag inte mår så bra av det o blir ännu mer irriterad – visst låter det som ett bra hamster hjul… *ler*

 

Jag tänker inte dra det där om att vi jobbar, sover o är lediga o det spelar ingen roll om det är ljust eller mörkt… för kanske är det så att jag som gillar det lite mer mörka hade uppskattat att man ändrat tiden åt andra hållet istället *ler* inte gjort det ljusare utan mörkare …. Ja vem vet, kanske jag inte klagat alls då… utan hejjat på det o velat ha mer ….

 

Men i o för sig så hade det ändå varit tidsomställning, som skulle ta mig samma tid att ställa om till. Så vem vet kanske hade det gått bättre eller så hade jag gnäll lika mycket ändå. Ganska skönt ha saker att gnälla på som är oviktiga o som man ändå inte kan göra något åt… bara anpassa sig, ta den tid det tar o ställa om.

 

Sen kan jag ju ta o utnyttja det här med omställning o göra andra förändringar samtidigt, kanske det är lättare att göra om det är flera saker samtidigt… just det här att komma igång o promenera igen – det verkar inte finnas tid – men nu kanske det går bra att klämma i där då jag tycker att tiden är fel… på morgonen – har gjort det tidigare – o kan vara en bra idé att utnyttja det här att man inte alls tycker att klockan är som den visar – man är pigg fortfarande en stund, o lägga in en ny eller gammal vana där igen… låter som en bra sak – se vad duktig jag är vänder något jag normalt gnäller på till något mer positivt.

 

Så bara kasta sig in i omställningen o låta det ta den tid det tar, passa på att göra andra förändringar som faktiskt kan följa med just för att man ännu inte ställt om sig, man får in en ny bra vana i vardagen… 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards