Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016

Nyttig kladdkaka

Av Svensson Svensson - 27 oktober 2016 07:30

Gjord i micron med banan.
Självklart var jag tvungen att prova - och det var gott... ska bjuda min lilla dotter på denna kaka, för hon hade pippi ett tag på att göra saker med banan, när vi skulle vara just hälsosamma... 
som bananpannkaka - så det här borde passa henne *ler*
Klagar inte - jag gillar banan, så det var inte men direkt motvilja jag åt hennes saker eller provade denna kaka....

 

 

 

2 portioner

 

1 banan (normalstor)
1 ägg
1 ½–2 msk kakao
ev. 1 nypa salt 

Garnering:
kokos

ev. hallon

GÖR SÅ HÄR

1. Bryt bananen i bitar och blanda den med ägg och kakao. Tillsätt ev. en nypa salt för att framhäva smaken. Mixa ihop alla ingredienser med en stavmixer eller i en mixer med knivar, till en slät smet.


2.
 Häll smeten i två mindre skålar, ca 12 cm i diameter (eller i en större). Strö över kokos.


3.
 Kör en skål i taget i mikron på högsta värmen i 1–1 ½ minut. Stäng av värmen (om formen har låg kant) och det håller på att koka över. Sätt på värmen direkt när smeten sjunkit ner igen. Kör den inte för länge för då blir kakan för fast och hård i konsistensen. Servera gärna med bär, t ex hallon, blåbär eller jordgubb.


Mumsa på    

 
 
Annie

Annie

27 oktober 2016 12:52

Mm gott :)
Jag har nog gjort nån liknande tidigare .. ;)
Hade också pippi på att baka med banan för ett tag sen :)
Gott :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

30 oktober 2016 16:53

Ja bananer o choklad är en bra kombination *ler*

Min dotter hade som sagt ett tag där jag fick stå ut med många saker att äta som jag annars kanske inte valt... men lärde mig också att det går att göra på många flera sätt än man tror det gäller bara våga prova :)

kram

 
Ingen bild

Jenny

28 oktober 2016 09:58

Den ska testas =)

Svensson Svensson

30 oktober 2016 16:51

Ja den är god :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards