Alla inlägg den 27 september 2016

Av Svensson Svensson - 27 september 2016 16:00

Pratade ju om burkar förrut, att det kunde vara en roligare idé än flaskor. Här hittade jag en burk som jag fastnade för i färgen - inte allt som den är dekorerat med är sånt som jag skulle använda - men tack o lov så är vi alla olika. Men jag fastnade för färgen. Det är lite min färg.... silver på olika sätt...

 

 

Av Svensson Svensson - 27 september 2016 01:41

Så den här bilden ikväll, ett tryck man kan ha som tavla med ett litet citat som då beskriver var hemma är...
 
 
 
   
Nu stämmer väl det här till stor del - men ska jag se var min mobil samt min dator kopplar in sig automatisk på wi-fi konto så är det inte bara hemma hos mig som det sker... det finns flera ställen *ler*. Så då ska jag alltså ha många hem...
 
Men var är “hemma” egentligen? Är det en plats, en känsla...????
 
För mig just nu är hemma ingenstans sådär riktigt - där jag har min borg, mitt kryp in där jag känner mig trygg, riktigt trygg. Men det kommer, jag kommer få min borg o dit släpper jag bara in vänner, nära vänner.
 
Och självklart är en hem, just det där man kallar att vara hemma, man har byggt upp något, inrett med färger, former, material som man själv gillar, man visar på sätt o vis upp en del av sin personlighet.
 
Men att komma hem kan också vara en inre känsla som inte alls behöver ha med en plats att göra - det kan vara att man är tillsammans med någon speciell - o då känner man sig hemma - trygg o lugn oavsett var man befinner sig. För hemma är känslan man får tillsammans, det räcker med att vara tillsammans... *ler* o tänker på den känslan som den famnen ger som gör att jag känner mig just hemma..
 
Det optimala är sen att få krypa in i den famnen o får känna sig hemma på en plats man tillsammans kallar sitt hem, något man tillsammans gjort till sitt hem. DÅ kan man prata om att komma hem, att vara hemma *ler*
 
Som att få krypa in i...   ...famn

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards