Alla inlägg den 25 september 2016

Av Svensson Svensson - 25 september 2016 08:45

Listor listor av olika de slag, härlig tidsfördriv, roliga att läsa, det är oviktiga inlägg på ett sätt men ändå så personliga. Man lär känna den som svarat på frågorna lite mer. Ibland kan man titta på frågorna o tänka "men varför denna fråga, vad kan det vara för skoj med den" - men alla konstiga frågor som verkar vara tagna ur luften ibland, som verkar oviktiga ibland. Dom ger ett bra tillfälle att lära sig hur den personer tänker, vilka värderingar den har osv... vad är viktigt för den. 

 

Så här har jag då snott en lista från Annie - igen - http://lifebyannie.bloggplatsen.se/2016/09/21/11366574-random-blogglista/

och själv svarat på frågorna *ler*

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Jag säger såhär, jag tror att man kan bli attraherad av någon väldigt starkt vid första ögonkastet – om detta sen utvecklas till något mer varaktigt så kanske man kommer säga att det blev kärlek vid första ögonkastet. Om det däremot rinner ut i sanden ganska direkt så tänker man inte ens på hur det kändes då där vid första ögonkastet.

Jag har alltid mer trott på att man lär känna varandra så växer kärleken fram. Men har ändrat mig lite – inte så att jag kallar det kärlek då direkt, men jag vet idag att man kan fastna så där otroligt vid något vid första kontakten – men som sagt, jag kallar det mera att det blir en attraktion inte kärlek.

Men sen är jag för romantisk att inte vilja tro på det *ler*

 

Kanske man frågan ”tror du på kärleken” skulle ha kommit före …

Ja jag tror på kärleken, jag har min bild av vad kärlek är…

 

Är du bortskämd?

Nej inte alls, men känner att jag är värd att skämmas bort i massor – men också få rätten att skämma bort *ler*

 

Låt som du lyssnar på när du är ledsen?
Då är det nog som oftast tyst här hemma, eller i bilen eller var jag nu är. Men då är det tystnaden som får omsluta mig

 

Beroende av?
Choklad – tror inte jag ens vill prova vara utan det.
Och sen ska jag inte glömma det viktigaste jag inte vill vara utan - närhet, det måste nog vara det jag är mest beroende av *ler*

 

Vad tror folk om dig? 
Oj, antar att ska jag svara blir det helt fel – sånna här frågor ska istället ställas till vänner, ärliga varianten då självklart.

 

Vad får du oftast komplimanger för?
För mina naglar o mitt hår.

  

Hur svarar du i telefonen?
Antar att det menas med min privata telefon, oftast med mitt namn, men det kan också bara bli ett ”hej” – beror lite på vem som ringer o när.

 

Vem ringde dig senast?
Min lilla dotter

 

Brukar du komma i tid?
Ja jag är nog oftare ute för tidigt än kommer sent

 

När mår du bra? 
Oj, en fråga som kan ge långt inveckla svar – tar ett tillfälle som svar. Hemma, uppkrupen i soffan,tillsammans med ”någon”, kopplar av o bara tar tid för oss själva...

 

Favoritdryck på morgonen?
Choklad

 

Appar du har på mobilen? 
Jag gillar inte appar – är ganska emot dom, tyvärr finns dom ofta redan installerade på mobilerna så. Dom jag har och använder är facebook, instagram, messenger, photo grind, swish, swedavia, runkeeper, pet rescue, bubble witch o inte glömma pokémon go.

 

Egenskaper du uppskattar hos andra människor?
Jag uppskattar raka o ärliga människor, som jag vara det utan att vara plumpa o elaka – för många tror att dom är raka o ärliga men dom är egentligen just bara plumpa o elaka. Eller så tror dom att dom är ärliga men egentligen bara skvallrar dom…
En annan egenskap är omtanke – att verkligen bry sig om andra på ett ärligt sätt. Inte för att få vara i centrum, inte för att köpa andra… för jag har lärt mig att det finns dom som tycker att dom är omtänksamma men det bottnar i andra saker så det är mer egoism än omtanke.

En annan bra egenskap är just att kunna lyssna på andre, ytterligare en egenskap jag gillar är personer som kan se sina egna fel o brister o inte bara andras.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards