Direktlänk till inlägg 21 september 2016

En ny upptäckt, jag har ...

Av Svensson Svensson - 21 september 2016 15:05

... muskler jag inte ens visste om att jag hade. I o för sig kanske mer en nygammal upptäckt för det är väl något man fått känna av flera gånger under livet. Man gör något o kroppens små glömda muskler gör sig till känna.

 

Men ska också lite snopet konstatera att jag inte alls har så ont som jag trodde jag skulle ha efter 3 dagars bärande av tunga o många saker upp för 3 trappor - 60 trappsteg (japp jag har räknat dom, mer än en gång ifall ni undrar)

 

Har lite känningar i vaderna mest. Ryggen känns av lite om jag ska göra något speciellt men inte annars. 

Det är ett positivt konstaterande att jag var inte i så dåligt skick som jag trodde - för helt ärligt så trodde jag nog att jag inte skulle komma ur sängen efter helgen. Men jo då, det går bra.

 

Rensande, omstarts tankar, att börja om på många plan - tankar som inte har avslutats utan snarare eskalerat, o jag har både hunnit gråta, skratta, ångra mig, känna lycka, sorg o allt annat runtomkring-och-emellan mer än en gång.

 

Mycket bollande med mina närmaste - o det känns bra att dom är av den ärliga raka sorten som kan puffa på, eller bromsa upp mig när det behövs. En rolig sak i det hela är att jag märker att dom även dras med... på lite olika sätt, med det rensas o det är nya tankar som poppar upp lite här o där. 

Just om att ting ÄR ting, att rensa, att göra plats för nytt, att byta ut... att.... ja kort o gott, att... *ler*

 

Men jag tar det lugnt i att agera - nu låter jag tankar komma, idéer få flöda runt fritt. Jag förkastar, kommer på nytt, tar tillbaka förkastade idéer... men just att inte rusa iväg gör att allt förankras o val känns väldigt rätt när dom väl tas. 

 

Vad mycket rädslor i att tappa gammalt som finns, att göra förändringar... ja nu pratar jag om mig själv, för jag har ingen aning om hur andra fungerar. Jag bara lär mig mer o mer om mig själv i den här... ja processen, det är faktiskt vad det har blivit, inte bara en flytt utan en personlig process o utveckling.

 

Men det känns verkligen otroligt bra - vad?? Ja allt, det finns många saker som kommer upp till ytan i denna process som följer med att flytta. Avslut, accepterande, nya kunskaper o upptäckter.
Den absolut härligasteupptäckten är att någon som står mig väldigt nära, som kommit att betyda mycket för mig under som senaste åren - är att vi är mer lika än man kan tro i många saker - att det finns oanade saker hos personen som gör mig positiv, saker jag inte kanske trodde... men det är som sagt bara så otroligt positivt. För det är så mycket roligare att umgås, prata när man har så många områden med samma värderingar o tankar.

 

Nu behöver jag enbart köpa mig en skraplott o vinna 20 000 kr så kan jag få allt jag planerat på plats i livet på kort tid... eller varför bara önska sig 20 000 - kan slå till o tänka 200 000 kr på engång eller hur? *ler*

 

Det är verkligen en fin härlig höst med sol o massor av fina färger som kommer nu - utomhus o inombords *ler* - ja jag vet, det är grått o regn också, men det hör till, det kan ge en del det med framför allt att man ser det fina starkare.

 

Kram på er alla mina vänner  

 





 

Ord från min fortune cookie när vi ätit under flytthelgen - o orden är verkligen mitt i prick känner jag - så jag småskrattar gott åt att dom kom just nu. *ler*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards