Alla inlägg den 8 september 2016

Av Svensson Svensson - 8 september 2016 18:38

Att jag helt plötsligt känner att jag måste ut o gå även när jag inte har tiden att vara ut med min väninna o traska runt o jaga.
Så nu sitter jag här o pratar med mig själv – ska jag eller ska jag inte? Vad tänker ni kanske eller jaha är hon så fast i att jaga runt efter figurer ”pokémonna”.
Men nej faktiskt inte alls, igår var det samma sak o då vann valet ”ska” så jag gav mig av ca 40 min tidigare än normalt o tog en omväg till jobbet så att jag fick mina minst 2 km. Stannade till o tog lite fina soliga bilder i vattenparken, njöt inte direkt av solen, det var lite för varmt. Men det var skön promenad ändå.

 

Nu ser vädret mer grått ut, så jag tänker att näää inte ikväll, inte före jobbat ikväll. Men känner att jag nog ändå kommer traska iväg snart – för att få mina minst 2 km, den här omvägen är just lite mer än dom här 2, ikväll tänkte jag ta en annan omväg för att mäta upp o ha som alternativ. För jag måste förbi Coop, så varför inte passa på o ta en promenad samtidigt.

 

Nej, är svaret på att jag jagar pokémons då – för dessa vägar har inte några pokestopp alls, det finns heller inte figurer som hoppar upp. Så någon jakt är det inte tal om – den är heller inte lika rolig ensam som när min väninna är med. Så det är RunKeeper som får rulla på så att jag ser hur långa mina promenader blir, om jag kan nå mitt mål till den sista september.

 

Ja jag tror nog att jag gör mig iordning nu o traskar iväg… ändå lite rastlös att sitta här. Frustrerad o ett bra sätt att bli av med det är att ut o gå, sen bara hoppas att regnet håller sig ifrån att börja dala ner… har inget emot regn, att bli blöt, men inte när jag ska till jobbet…

 

Ha en härlig kväll 

Av Svensson Svensson - 8 september 2016 11:45


 

Motgångar avslöjar snillet,

medgångar döljer det.

Av Svensson Svensson - 8 september 2016 03:25

min Nexcare, ColdHot, jag bara älskar den. Min axel mår så mycket bättre med den, massagen o att jag tänker på att inte lägga mig o stödja på den långa stunder. Jag märker sen sista massagen stor skillnad - domnar inte alls bort lika starkt o ofta - känns fortfarande, det är fortfarande irriterande o jobbigt, men det går starkt åt rätt håll. Och det är härligt.

 

Nu använder jag inte enbart Nexcare till bara axeln, den lilla stackaren används framför allt också för att kyla ner benen när det kryper som värst i dom - o det har varit gudomligt skönt att slippa stå o kyla ner dom i duschen, utan lägga Nexcare på benet istället.

 

Jag har faktiskt skaffat mig 2 st till för att alltid ha en väl nerkyld att ta till. Dom tar lite tid att verkligen få kalla, så det var ofta jag ville ha en kall, men den hade inte hunnit frysa till ordentligt. Men med flera så fungerar det jätte bra *ler*... jag är verkligen nöjd o ångrar bara en sak - varför har jag inte köpt något sånt här tidigare????

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards