Alla inlägg den 7 september 2016

Av Svensson Svensson - 7 september 2016 10:16

Vakna med NRJ – min favorit stund på morgonen, mitt favorit program på radion. Är nu borta – hade nästan lust att skriva som rubrik R I P Vakna med NRJ. Men det stämmer ju inte för programmet finns ju kvar…

 

Har väntat hela sommaren på att hösten skulle komma så att programmet skulle dra igång igen. Jag lyssnar normalt inte på NRJ, o radion går ju i bilen konstant – nästan. Men aldrig NRJ om jag ska vara ärlig, ja om inte kunder frågar efter just den kanalen… men inte om jag väljer själv. Utom på mornarna – DÅ fanns ingen som kan få mig att byta kanal. Det var det bästa med att jobba över en morgon, köra till Arlanda o sen ”tom” hemåt o byta till Vakna med NRJ o småskratta åt det här teamets morgon show.

 

Och nu har jag gett det några mornar chans – men det GÅR INTE! Så nu får det bli någon av dom andra kanalerna istället… men jag kommer inte att gå hem o fortsätta vara vaken lite till just för att lyssna, jag kommer inte starta radion på datorn hemma för att lyssna…

 

Nu ska jag inte säga att dom två nya programledarna som kom in efter Roger o Titta är dåliga, det är dom säkert inte alls, dom är bara inte just Roger o Titti.
Det är inte lätt att ta över speciellt inte när det var ett så vinnande team, där många lyssnade på kanalen just för dom här tre tillsammans.

 

Visst dom sitter i en oroligt knepig sits det är jag medveten om – för går dom in o försöker att göra samma saker, på samma sätt blir det bara blek kopia av det som var originalet. DET är aldrig bra, sånt tappar dom lyssnar på.
Går dom in o gör sin egen grej, hittat sin egen nisch så görs det för stora förändringar o då är det inte ”Vakna med NRJ” längre.
Så visst jag vet att hur dom här nya än gör nu så kommer det bli fel.

 

Självklart så hoppas jag ju inte att programmet ska tappa för många lyssnare, men jag är inte kvar. Jag har provat lyssna nu någon morgon o näää jag ryser, det blir för dåligt. Jag letar istället upp en annan kanal för att lyssna på där på morgonens första eller som det är för mig nattens sista timmar.

 

Jag fixade inte att lyssna på det här nya teamet… det jag hört dom här gångerna jag provat lyssna är… just en urvattning kopia – några som försöker att ta Roger o Tittis plats på samma sätt… med samma roll kan man säga… NEJ tack, säger jag.
Sen har även Olas roll blivit ändrad, jag hör en skillnad… som också blir fel, totalt helt fel… Han är inte längre en i gänget som han var förut – nej han har nu blivit mer den där gestalten som ska hålla i allt för att dom andra är för nya….

 

Kanske kommer det ändå fungera – kanske kommer lyssnarna ta att nya personer gå in i samma roller.
Eller så kommer dom nischa om sig o bli mer personliga o göra sin grej i programmet – men då blir det ändå inte samma program som jag gillade. För det var just deras tre olika roller/personligheter dom var så väl sammansatta o fungerade för mig.

 

Så för mig är det just R I P Vakna med NRJ, mig har dom tappat som lyssnare.
Nej jag säger heller inte – ta tillbaka Roger o Titti – för jag tänker mera så att dom själva har känt sig färdiga med det dom gjort, att dom inte kan ge mer, eller att dom vill ändra arbetstider – kvittar varför – det är nya utmaningar framför dom. Vilket jag helt o hållet förstår, man vill inte fastna kvar i något o jag hoppas att dom kommer att trivas med det som dom tar för sig nu, vad det än är. Och jag själv letar upp något annat att lyssna på – eller varför inte bara stänga av allt ljud o njuta av tystheten … Ja, där har vi det, mitt nya morgonprogram ”Tystnaden” 

 

 

Om du var en av dom som valde att lyssna på Vakna med NRJ - vad tycker du nu? Kommer du stanna kvar som trogen lyssnare eller gör du som jag, väljer något annat???

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards