Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Svensson Svensson - 8 augusti 2016 23:44

Nu kom något jag väntat på - mycket snabbare än jag ens drömt om.

Så imorgon ska det testad, kan inte hålla mig. Sen får vi se om det fungerar eller om jag är för optimistisk.. 

Av Svensson Svensson - 8 augusti 2016 06:26

Ja det här med nyårslöften, inte behövs det väl ett helt nytt år för att man ska göra något löfte om förändring o starta upp ett nytt liv???

Visst går det väl bra med en helt ny vecka istället, att det blir en måndag? Så allt man behöver är alltså en ny vecka, en ny måndag. På så sätt behöver man inte vänta 52 veckor för att göra förändringar o ge löften (som man visserligen ändå bara bryter på en ganska så kort tid) - vi kan göra det till "nyveckolöften" o ta tillfället i akt 52 ggr/år... vore inte så dumt, o bryter man löftet så tar det bara någon dag så kan man ge det igen o prova - vem vet - kanske man bryter löftet efter 1 dag första gången, står ut 2 dagar andra gången, tar sig igenom 3 dagar tredje gånge.... jag menar efter 7 försök så har man hela veckan *ler*

 

 

 

Idag skulle min mormor ha fyllt år - ja efter den dagen vi räknade, hon var född den 8e på Sylvia dagen o hette Sylvia. Men tittar man i kyrkböckerna så står det faktiskt 8/9 augusti. Det ser lite lustigt ut, för tydligen så är hon född båda dagarna... synd att det inte står där varför viss anteckning blivit - som detta, varför dom inte kunde bestämma sig när dom förde in uppgifterna där *Ler*... men som sagt vi firade den 8e, o hon är döpt efter den dagen så antar att hennes mamma tycker hon är född den dagen.

 

Grattis mormor, jag tänker på dig idag - <3

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards