Alla inlägg den 6 augusti 2016

Av Svensson Svensson - 6 augusti 2016 16:29

Jag skulle måla en byrå idag o sätta ihop en annan möbel (byrå med lådor o skåp) men nääää, tog istället det beslutet att ha en pyssla om mig själv-dag o bara göra saker som är ”jag”. Som att vaxa benen, ansa lite här o där… o när jag ändå ansade ögonbrynen så plockade jag fram färg för att färga fransar o ögonbryn. Prova en för mig ny sort – ett paket som kom i en Glossybox för många många boxar sedan, jag har bara inte haft lusten att piffa till mig på det sättet på länge… så den har bara legat.

 

Colorana – och jag kan väl bara ställa mig i gruppen av dom som gillar detta märke för att färga fransar o ögonbryn. Jag har aldrig varit helt nöjd med den andra sorten som alltid funnits – rosa ask, kommer bara inte ihåg vad det heter o jag har självklart ingen hemma heller…
Jag som inte vill ha massa massa färg, o som alltid svär för att det går för fort, eller så tar jag bort det för snabbt o då svär jag för att det inte blev nog med färg o jag fick göra om…. Med risk att det blev för mycket.
Colorana ger valmöjligheten om hur snabbt man vill att färgen ska ”ta”….. jag som då provade för första gången o som vill ha lite färg på mina annars ofärgade strån – valde att ha i droppar för lång tids infärgning – det får hellre ta 20 min o det blir bra än 5 min verkan o jag blir missnöjd. Så jag gillade helt klart denna produkt. Jag provade svartbrun o jag tyckte den var bra – ska jag byta färg tar jag nog brun, absolut inte svart – blir lite för ”hård” färg tycker jag, inte alls i närheten av naturlig. Vilket ialla fall jag vill att det ska vara – det ska se naturligt ut…

 

Vaxa benen ja… så jag småskrattar för mig själv nu – tänker på när jag vaxade benen sist, det är någon vecka sedan o jag satt där med burk, remsor, spatel o kladdade på… Sen så blev jag inte glad – benen var lena o släta, visst – men inte var det läge att ha bara ben ändå… det blev nämligen blåmärken – o inte små – jag var INTE glad alls.

Undrade varför jag fick det då, har aldrig fått det tidigare – oavsett vilket sätt jag haft att ta bort håret, vax eller epilator. Det enda jag kan tänka mig var att jag då var ganska så dålig, var sjuk, feber o ont i hela kroppen – kan ha varit så att det var en dum dag att utsätta kroppen för något, den var inte i balans.

 

 

 

 

Naglarna har också fått en lite omgång – både tår o händer – nytt lack – ny färg. Det blir lite klassiskt, kände för det den här gången, men det blir bara enkelt idag för jag hinner inte dekorera – dekoren får komma imorgon eller så… Ikväll har jag andra planer o inte fel att vara lite ”fin” då

Av Svensson Svensson - 6 augusti 2016 10:03

OS, sport, ja jag är ingen sportfåne men jag tycker om dom stora tävlingarna. Vissa sporter gillar jag mer än andra o tittar på när jag kan. OS är skoj för att man kan passa på att se sporter som man aldrig annars ramlar över på tv att se.
 
Invigningen är alltid invigning o jag brukar tycka att det är lite “mycket” - förstår inte varför dom varje år måste försöka bräcka dom som haft innan - i storslagenhet o vad det kostar... Men det brukar vara vackra invigningar som får gå i bakgrunden här hemma sen tittar man till när det är något man vill titta på.
 
 
MEN, ja klart det kom ett men nu... denna invigning - jag vet inte - storhet har den.... absolut, det där kan dom väl med tanke på karnevalvanan dom har.... färgglatt är det också, i mina ögon lite för färgglatt.... sen så är det lite för mycket för mig. Jag älskar musik, men då o då är musiken mer stressande att lyssna på än avkopplande - för mig ska musik vara skön att lyssna på. Och det är oavsett om det är lugn avkopplande, glatt medryckande så man vill dansa (även när man som jag inte kan) eller att det är musik jag lyssnar på när jag är deppig... alla dom musiktyperna är olika i tempo, dom ger olika känsla... MEN som sagt denna invigning o denna musik - näää tack jag blir stressad o känner att näää jag vill inte åka till Rio för att uppleva en karneval efter detta.... har dragit ner ljudet, klarar inte av den stress som musiken ger mig, så nu bara tittar jag lite i ögonvrån.
 
Så en tanke till - detta ÄR sport... vad har då detta med jorden, temperatur, ta hand om jorden med en invigning att göra??? JA jag vet det ÄR viktiga saker, något vi måste tänka på mer, ta hand om..... MEN det har inget på en OS invigning att göra... DET ÄR min åsikt ialla fall...
 
 
 
 
Titta titta Pokemons - jaga, jaga kasta bollar, fånga *ler*.... näääää just ja det där är inte Pokemons - det är ju OS-maskotar.... Men det ser ut som pokemons.... eller hur???
 
 

Av Svensson Svensson - 6 augusti 2016 06:45

Det här bara måste jag prova...

dags att inse att jag var dum som slängde iväg alla mina akryl produkter - för jag behövde inte dom längre??? Men så mycket skoj man kan göra med det som dekor.




Av Svensson Svensson - 6 augusti 2016 02:37

Vi tanter är inte riktigt riktiga så kan man nog lätt säga. Straxt efter kl 23 ringer min väninna o säger "har du lust???" jag svarar småskrattade att oh ja det skulle vara perfekt. Så hon fixar till lite hos sig o jag hos mig sen ses vi straxt innan kl 24... sen tassar vi iväg ut på centrums gator o pokemonnar *Ler*... tanterna är lite tokiga... o inatt har vi provat på att ta över gym - vilket vi fixade - hur?? Ja det har jag ingen aning om, men gymen blev fint i vår färg o våra figurer tronade upp där på "toppen". 

 

Vi gick över 4 km - vi var ute över 2 h - nu blir det ju att man på vissa ställen sitter/står still på samma plats ett tag - som t ex 30 min på ett ställe... sen så är jag lite dålig på att komma ihåg att sätta igång RunKeeper när vi börjar gå igen - men det är inte på pricken vad jag går jag vill veta - eller tiden - utan mer på ett ungefär hur långt vi går på våra små promenader. Sen tiden - tja jag pausar när vi är stilla långa stunder - men tiden är inte viktigt här, det går inte att titta på, man går ju inte på det sättet. 

 

Men det var skönt att komma ut ett tag, det är bra skönt ute nu - precis lagom för att ha en kofta på sig, klar luft, man blir inte för varm... men samtidigt är det skönt att komma hem, in i värmen o tända lite ljus o mysa. 

 

Det är verkligen skönt att komma ut o röra på sig - vi gör o det imorgon natt - har vi planerat - men vi är ganska ombytliga angående våra planer i o för sig...

På söndag kommer jag nog gå ut mitt på dagen ner till Drömparken, då är det samling o vad dom nu gör... man kan ju gå dit ialla fall *Ler*

 

Nu ska jag krypa ner o fortsätta titta på min film ... *ler*

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards