Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Svensson Svensson - 5 augusti 2016 20:32


 


Vin, man o sång...


Kl 18.10

Nej vi tar det från början – kommer hem efter nattens pass o möts av ”så jag saknat dig, så jag älskar dig” – finns det något bättre än att mötas så?? Och själv få säga ”jag är glad att vara hemma, jag älskar dig”. Hoppa in i duschen o sen i säng, känna någon kryper nära o värmen. Sov ialla fall 3 h – helt otroligt, sen vaknade jag av att jag självklart lagt mig på ”fel” arm, som börjat domna.

 

Det är inte dumt att få sova flera timmar i sträck o jag vaknade ganska så utsövd, vetskapen om att jag faktiskt är ledig HELA helgen är …. Ovanlig *ler*, ja så kan man nog sammanfatta den känslan, inte speciellt inplanerat som gör att jag är ledig, utan jag är just bara ledig.

 

Precis nu när jag sitter här halvt avklädd – för varför ha en massa kläder när man ska koppla av?? Summerar dagen o ser fram emot kvällen o resten av helgen. Sitter o småsmuttar på ett litet glas portvin. Tänk att det är så underbart gott. Hoppar lite fram o tillbaka, kollar maten o skriver lite o ja smuttar *ler*. Köttet grillas o potatisen ligger i ugnen. Börjar lukta gott, riktigt gott o jag är hungrig.

 

Vin, grillat kött – kryddat på rätt sätt, tillbehör, blommor, ljus, lite shopping, lite pokemonnande o massor av skratt. Ja den meningen sammanfattar min fredag helt otroligt bra. Ja för det är vad jag hunnit med såhär långt.

 

 

 

 

Min väninna ringde för att höra om jag var vaken o planerna som vi gjorde igår fortfarande gällde – vi är ganska flexibla o spontana o våra planer ändras kan man säga oftare än dom hålls… Men idag så körde vi på planerna – som var att shoppa mer ljus att gravera på, kolla tavelramarna om det var glas eller plast i ”frontglaset”. Sen blev det Plantagen för att handla blommor – eller jag skulle inte, men kunde inte låta bli att få med hem en bedårande söt ”Hjärtan på snöre” – enligt min väninna ska dom växa som ogräs hemma hos henne, jag har erfarenheten att jag bara tar livet av dom, men nu växer ju o trivs andra växter här hemma så… ja den lilla fick följa med hem. Den ska få hänga i fönstret o jag ska ge mig på att med ett juterep knyta en egen ampel. Det kommer bli intressant *ler* - jag borde fixa det, det är ju rep o knutar…

 

 

 

 

Väl hemma o allt var upplockat så tar jag fram min ”kyldyna” för att lägga på axeln som jag fått råd om när jag var på massage. Och jag måste säga – åhhhh, så skönt det var. Jag kommer köpa mig någon till, dom går ju att göra både kalla o varma, för att ha. Min tanke nu är o jag har provat redan, lägga den kall på mina ben när det kryper som värst i dom, vilket det gjort nu några dagar. Mmmmm åhhh så skönt det var. Helt underbart – varför har jag inte tänk på dessa innan???

 

 

 

 

Avslutade min shoppingtur med att köpa hem lite vin för helgen – ska blir gott att njuta av god mat, dryck o ledigt, fattas egentligen bara en enda liten sak…..
så gott det luktar nu o snart är maten klar att åtnjutas med ett glas rött vin. Blev tipsad om det – så vi får väl se vad jag tycker om det, om jag skulle ha hållit mig till något annat *ler*
När jag tänker efter så ha jag blivit tipsad till att prova båda vinerna – en i en blogg här o en av en vän via sms när jag velade framför hyllan.

 

   

 

 

Sen har jag – isch – haft mina andra fästing i hela mitt liv. Och den som säger att det inte gör ont att ha dom eller att ta bort dom ljuger – för jag kom ihåg att det gjorde *censurerade ord” ont, både att ha den o ta bort den o efteråt… OCH det är exakt samma sak nu. Och då menar jag EXAKT o det gör JÄTTE ont… det är riktigt synd om mig till o med.

 

 

 

Kl 20.25 

Ja då var maten nere i magen o jag känner mig otroligt nöjd o loj – kallas nog mätt o belåten. Vinet var helt okey, lätt drucket kan man säga. Lätt o somrig säger jag – antar att vinexperter skulle få spader om dom hörde mig *ler* - för det ska säkert beskrivas med helt andra ord.
Det bästa med att jag nu tagit ett glas vin är att jag inte kan ångra mig, jag tackade nej till att jobba – nu är det för sent, vilket är behövligt, att jag är ledig alltså.

 

 

 

 

Nu ska jag fortsätta smutta på mitt glas vin o leta upp en bra film att kika på samtidigt som jag äter min lilla bit ost som jag köpte att ha att njuta av till vinet efter maten.

 

Ha en underbar kväll <3

Av Svensson Svensson - 5 augusti 2016 10:45

Ja det här såg skoj ut, ett bra sätt att få prova på formen av att dekorera o använda saker man har hemma – som flaskor, men ännu mer lutar jag åt bukar, lite större för att ha som förvaring för saker.

Den här såg ju ganska enkel i stilren ut, både att se på o göra. Lite sådär lagom

 

 

 

 

 

Men denna – ja nog kan man säga att hon fick utlopp för sin kreativitet – o jag kan bara beundra hur det blev till slut o skratta åt hur kladdig hon blev på händerna. Jag börjar ana att det är en av anledningarna varför vuxna börjar med Mixed Media, dom får kladda o kleta på ett tillåtet sätt *ler*

 



     

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards