Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Svensson Svensson - 3 augusti 2016 14:10


Jag är inte någon älskare av massage – jag har svårt när främmande personer tar i mig. Så att knata iväg o lägga mig på en bänk, låta en person jag inte känner, ta i mig, massera, skulle inte ge någon bra effekt. Jag skulle vara stel som en fiolsträng hela tiden – det skulle inte ge det resultat man vill ha….

 

Men så nu med min arm, efter snart 2 månader, efter att ha varit hos sjukgymnast o fått höra att jag ska träna, sen läkare som egentligen inte sa något alls… det bara kostade. Så kände jag att va sjutton, jag provar mer än gärna vad som helst – som inte innefattar nålar av något slag. Så när en kollega som jobbar lite extra o kör något pass då o då, men masserar, just i hälsosyfte, när man har ont någonstans, sa till mig i helgen – hör av dig, det där fixar jag, så var sjutton… bara köra på. Vill bli bra det är en obehaglig jobbig känsla.

 

Det är bra lustigt att man går till vården o får inte något direkt besked om vad det kan vara – medan han berättade vad det troligt vis är, var det sitter – jo ja AJ, där ja….   Vad som sker om man inte gör något åt det i tid (läs stoppar in nålar – för kortison) – men att man kan förhindra det på ett lätt sätt. Med is, för det förhindrar förökning av inflammationen, vilket värme gör – så is minst en gång om dagen mot just leden mellan axeln o armen – sen på med starkaste voltarengelen. Om man tycker att det behövs.

 

Sen så fick jag massage, nacke, axlar, armar o rygg…. O ja jag säger bara att den som säger att massage på detta sätt är skönt NÄR det görs måste gilla smärta – för det var AJ aj aj AJ… åhhhhh nej inte mer aj…. Men det är ju så när det är en massa spända muskler som behöver få lite behandling för att koppla av.

 

Det känns bra – inte för att känns mindre, nej det är ”trötta” lite ömma muskler eller hur jag ska beskriva det – men det känns som att det kommer bli bra – att det hjälper. För nog var jag mer avslappad när jag gick hem.  Antar att jag inte kommer säga såhär imorgon så lika bra säga det nu *ler*.

 

Hur gick det då med beröring… som massage innebär. Jo det gick förvånansvärt bra var bara tvungen att påminna mig att slappna av – hela tiden *ler*… nej lite då o då, men det gick bra för att jag känner honom – vi har lätt att prata o jag känner mig trygg. Ja hans fru är också en person som har samma härliga sätt. Man känner sig lugn tillsammans med dom men det är mycket humor o skratt.

 

Så nu ska jag väl ojja mig någon dag – sen ska jag tillbaka nästa vecka igen. Blir en omgång till…
Sen får jag väl hålla igång det här med att musklerna ska få slappna av, mjukas upp… det är snart september så då kan jag också få lite hjälp o massage av … *ler* om jag har tur. Vilket jag ju självklart kommer att ha… 

Av Svensson Svensson - 3 augusti 2016 14:00

Älskar ju fördriva tiden med att göra onödiga listor - eller är det kanske så att jag tar dom som ursäkt för att skjuta upp "måsten"... sånt där tråkigt, men så skönt när man är klar???

 

Låt oss se hur många människor som inte skäms över sitt förflutna

 

Tatueringar - Ja 
Piercingar 📍 - I öronen 
Förlovad 💍 - Ja,1 ggr
Äktenskap 💒 - Ja,1 ggr
Skilsmässor 💔 - Ja,1 ggr
Barn 👦 - 3 st (tjej, kille, tjej)
Fått böter 📝 - Ja 
Arresterats 🚓? - Nej
Varit i fängelse / varit i poliscell ? - Nej
Skjutit en pistol 🔫? - Nej
Någonsin varit full 🍻 - Ja 
Rökt 🚬? - Nej, aldrig

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 3 augusti 2016 07:15

Tänk att kunna göra så här snygga ....

jag är avis, mina blir aldrig såhär snygga o jag har inte samma kreativitet som dom här har som gör naglar, för det behövs både en stor kreativ sida o en konstnärlig sida o "ögon" för att kunna få till alla små effekter som gör naglarna så här snygga o levande att se på

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards