Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Svensson Svensson - 11 juli 2016 06:45

Nu har det kommit fram rapporter om att Forever Livings Aloe Vera gele, som dricks bland annat som en del av företagets bantnings-paket, uppvisar leverskador.

 

Det är skrämmande att en produkt säljs som en produkt som är för hälsan ger värden som inte är hälsosamma på levern. Levern som är ett så viktigt organ i vår kropp, jag skulle då inte våga inta något som jag vet ger mätbara dåliga värden.

 

Det som skrämmer mig ännu mer är att företaget står o säger att det är normalt, man får dåliga värden först för det hör till utrensning.  OM det nu är en produkt som ska hjälpa till att rensa ur gifter ur kroppen så inte ska den produkten i sig ge förhöjda dåliga värden. Och jag måste ju säga såhär – jag litar mer på vad läkare säger om hur levern fungerar o vad dessa värden är – än försäljare av en produkt som dom tjänar pengar på. Valet vem jag ska tro på är väldigt enkel.

 

Jag vet flera som provat Forever Livings bantnings-paket o dom är jätte nöjda, dom har gått ner i vikt. Och jag förstår också om flera som fått resultat blundar för dessa rapporter o fortsätter, jag hoppas att dom inte kommer få dåliga besked längre fram.
Har en väninna som är levertransplanterad – jag kan inte påstå att jag tycker att det verkar vara så skoj – jätte bra att man kan transplantera i fall där det sker något, som en olycka, sjukdom, följd av medicinering för att hålla allvarliga sjukdomar i schack. Men att själv utsätta sig för faran genom att dricka en hälsoprodukt som så klart visar att det inte är bra för levern…. Nej det förstår jag inte.


Det är inte så längesedan jag läste i en blogg om Forever Livings bantnings-paket, o den tjejen avrådde starkt redan då för att det här var inte hälsosamma produkter.

 

Har du provat deras bantningspaket/program? 

Oavset om du provat eller inte - hur tänker du när du får veta sånna här saker? 
Är det - det fungerar/verkar funger så jag väjer att tro på företaget - det är en kort tids verkan för levern får en utrensning - så jag fortsätter/jag kommer prova

 

eller

Usch vad hemskt, det där vågar jag inte tro på  så jag kommer sluta/inte börja med produkten. Ialla fall inte förrän nya bättre trovärdiga rapporter kommer fram. Vågar inte utsätta mig för den risken att förstöra min lever.

 

 

 

 

 

 

Läs mer här om du är nyfiken:

http://www.expressen.se/nyheter/foretaget-erkanner-aloe-vera-kan-paverka-levern/

Av Svensson Svensson - 11 juli 2016 04:50

Känns lite fånigt att inte kunna sova när jag har chansen. Hade ett kvällspass igår, inte natt – nästan lite chockad *Ler*. Men det var skoj för jag hamnade på ett ställe på eftermiddagen för att lämna av kund, o där bredvid ute på gräsmattan var en av mina favoritkunder, med sin hund. En söt virvelvind, otroligt charmig o glad. Hon är inte direkt en av dom som är ute o nattsuddar så det är inte så ofta jag stöter på henne nu. Men när jag ser henne är det lika skoj att få ge henne en kram o en kort lite pratstund. Och träffa charmtrollet själv.

 

 

 

 

Ibland undrar jag vad våra kunder skulle säga om man tog dom på orden. Jag menar – hur ofta får man inte frågan – När slutar du? Kan du inte komma förbi här efter det?? – Nu tackar man artigt o ler, sen så säger man att man jobbar hela natten så det går inte…
Men tänk om man som jag ikväll, slutade sent men före midnatt, tänk om jag tagit 2 kunder på orden o tittat förbi efter jobbet *ler*… dom lovade bad i pool, fotboll på tv o grillat. Lät ju inte helt fel.
Eller förra helgen när jag blev inbjuden till bubbelbad.
Jag kan bara småskratta lite o tänka mig chocken hos dom om man sa ja, om man dök upp efter arbetstiden *Ler*.

 

Sen natten eller nej jag ska säga tidig söndagsmorgon så slutade jag ganska tidigt o det var trevligt för jag fick lite sovsällskap. Hade hoppats på att få ha sällskap lite längre in på dagen, prata o ta igen lite tid för det var ett tag sedan vi träffades. Men tyvärr så blev jag ensam tidigt o innan jag vaknat upp ordentligt.

 

Fick borrar till min gravyrmaskin förra veckan o på min lediga dag tog jag o plockade fram saker att gravera på, fixade till bild att gravera efter – hade fått en idé – så började jag gravera. Men tji fick jag – det fungerade inte alls, borrarna var snäppet för smala, hylsan man fäste dom i fick inte det grepp som behövs för att borren sa sitta fast när den sen snurrar i hög hastighet o används… Men jag är nu lite envis, hade bestämt mig för att jag skulle gravera just det här jag fått idé om att gravera. Så jag använda gammal borr o envisades tills det var klart.
Nu vill jag finfixa o fylla på med lite mer – så det inte ser så kalt ut. Men måste se till att få nya borr till det.

 

Blev faktiskt riktigt nöjd med min hur idén blev, o det var skoj att gravera. Så nu ska jag försöka gravera på lite flera saker – vem vet kanske dom till o med kan säljas. Det är ialla fall otroligt skön avkoppling att hålla på med.

 

Sitter småtittar på tv, väntar på att tiden ska bli så att jag kan ta min morgonpromenad. Sen ska jag ringa VC o få en ny tid. Kanske jag ska ta o skriva ett måste brev som aldrig blir klart, nääää tror inte det. Men har mail jag borde svara på… stackarna tror väl jag inte vill ha kontakt med dom längre *ler* det är min tur att svara o jag har bara inte haft orken till det. Snurrar så bra svar med många ord i huvudet – men när jag sätter mig o ska skriva är det tomt….

 

Ska försöka planera in alla saker jag vill hinna med dom här lediga dagarna, sen ska jag se på några dagars ledigt i augusti *ler* det är lockande…. 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards