Alla inlägg den 8 juli 2016

Av Svensson Svensson - 8 juli 2016 04:45

… eller bara är ute efter lite tidsfördriv eller det kan också vara så att han gillar dig, som vän, men inte på det där speciella sättet som du kanske hoppas på. Ibland så klickar det till ordentligt o andra gånger så blir det inte riktigt som man vill. Känslor kan man ju inte rå för, o efter att man träffats några gånger så märker man om det går åt ena hållet (man kommer inte gå vidare) eller åt andra hållet (man vill lära känna djupare, umgås mer, komma närmare).

 

Hur vet man då att någon verkligen gillar en – då menar jag inte bara om en kille verkligen gillar en tjej. Det kan vara vilket konstellation som helst. Det är kanske mer rätt att skriva om en person blir mycket förtjust i en annan person, hur märker man det? Men nu skriver jag utifrån mig själv o vad jag då gillar, jag tjej som gillar killar. För det är ju så mina tankar går, när jag tänker på olika saker. Helt naturligt att man tänker utifrån sig själv. Det menas ialla fall inte för mig att man inte ser att det finns andra varianter.

 

Jag såg en lite filmsnutt där en kille berättar hur en tjej ska kunna se, märka om killen verkligen är intresserad, verkligen gillar henne. När jag satt o lyssnade så kände jag att det där är ju inte bara åt det hållet, det där är ageranden som alla personer har som blir förtjust i någon. På ett sånt sätt att man vill utforska om det finns en fortsättning, en framtid tillsammans.

 

7 punkter som visar att killen du dejtar är seriöst intresserad:

 

1 – Många säger att om en kille försöker imponera på en tjej så är han intresserad. Men det är oftast inte alls så, utan det är ofta så att han är ganska så självkär, o bara vill bli bekräftad.
Att gå på en första date med en narcissistisk person är ofta helt otroligt, varför, jo för den personen vill blända dig så pass att du faller pladask o därmed hamnar han själv o rampljuset o blir bekräftad.

Men en person som verkligen gillar dig, visar att han påverkas, imponeras av dig, att du gjort ett positivt intryck på honom.


Visst är det väl så att man själv försöker göra ett gott intryck, men om man verkligen blir intresserad av den person man träffar så kopplar man av, o bara är sig själv. Man påverkas av den personen man träffar o vill träffas igen, lära känna mer.

 

Tänker efter lite på hur jag själv känner när jag träffat någon för första gången – hur har det känts när jag blivit intresserad o vill lära känna närmare eller när man då känner att det här är en trevlig person som kan bli en vän men inte mer.
Då försöker jag visa ett mer personligt intresse genom samtalsämne, frågor… men jag måste märka av att han visar mig samma intresse. Att det inte bara är allmänt prat som pågår.

 

 

 

 

2 – Han är inte rädd att visa att han blivit förtjust i någon, o sätter den personen föra andra. Att prioriteringen har ändrats. Sen spelar det ingen roll hur familj, syskon, vänner osv kanske till o med retas om att han blivit förälskad.

 

Ja är inte det också naturligt, att man när man blivit förälskad o kär prioriterar på ett annat sätt. Man vill umgås med personen man börjat tycka om.  Däremot tänker jag att har man familj eller vänner som retar en, så har man väldig otur, för det är dom närmaste som ska förstå o glädjas med en. Uppmuntra o inte förhindra att förhållandet kan utvecklas.

 

Går det att låta bli att visa att man blivit förälskad? Jag menar man strålar ju av lycka, allt är så enkelt o lätt. Och vem kan hindra en att känna den härliga känslan? Ingen, ja inte mig ialla fall.

 

 

 

 

 

3 – Om han ska göra något speciellt så att han är uppklädd, så hittar han en bra ursäkt att ta en bild att sända till dig. För att visa upp sig när han tycker han ser bra ut.
Eller om han ska göra något speciellt, t ex gå på en mässa, tävla i något – så tar han en bild för att dela det med dig.

Men det är inte selfies, nej det är flera med på bilden, familj, vänner, arbetskamrater osv… han bjuder in dig lite närmare sig själv genom att på detta sätt låta dig delta i gruppen o händelsen.

 

Nu vet jag inte man det där med att ta bilder stämmer med alla – många tar bilder men lika många tar inte bilder alls. Men oavsett om det är en bild som sänds eller bara text så är det att man visar att man tänker på den andra, att man gärna velat dela den här händelsen o att man hoppas att man kommer göra det framåt i tiden.

 

Det här var något jag inte alls tänkt på hur jag gör, men visst stämmer det att när jag blivit förtjust i någon, på djupet så vill jag dela saker – göra saker jag gör ensam tillsammans med den personen o visst går tankarna till vad man förhoppningsvis kommer göra i framtiden – tillsammans.

 

 

 

 

 

4 – När han ringer dig efter arbetet bara för att prata, för att berätta hur hans dag varit. För det är med just dig han vill dela även vardagliga saker.
Och nu pratar vi absolut inte om killen som bara ringer sent för att tala om att han ligger i sängen redo o villig, o frågar var är du???
Nej det är killen som verkligen gillar dig, som vill dela vardagen med dig.

 

Men han ska inte bara prata om sitt, han vill samtidigt även höra hur din dag varit. Han är intresserad av din vardag också.

 

Visst är det så, jag fungerar så jag med, jag vill dela saker med den jag tycker mycket om. Jag vill berätta, jag vill bolla, jag vill också få samma sak tillbaka – att han delar vad han gjort, vad han tänker, hur han känner med mig.
Jag vet idag att om det inte är åt båda håller är det inte rätt, då är något fel. Så vill jag aldrig ha det igen.

 

 

 

 

 

5 – Han är villig att vänta med att ha sex, inte sagt att han inte vill ha sex, eller kanske till o med visar att han vill, flirtar för att visa sitt intresse av att hamna i säng med dig. Men han avstår. Det är inte bråttom. Det behöver inte komma direkt.

 

Det här är ofta ett hett ämne, det här att man visst kan ha sex på första daten o det kan bli ett varaktigt förhållande. Och visst kan det vara så, man kan träffas på alla olika sätt, man kan göra vad som helst på första träffen o det kan bli seriöst av det.
Men samtidigt går det nog inte att komma ifrån att en person som är ute efter sex på en första date inte är så intresserad av något annat… personen är nöjd när det blivit sex. Men en person som seriöst blir intresserad, som seriöst vill lära känna – den har inte bråttom, kanske till o med så att man är lite försiktig o hoppar inte i säng direkt.

 

Men sex är mysigt o visst vill man ha sex med den man tycker om. Men håller med om att det är ingen brådska, inget man behöver kasta sig över direkt. Men det ska nog ändå komma ganska så fort ändå, annars är man inte attraherad av varandra på det sättet, o då är det inte heller rätt. Risken finns också att det går så lång tid att man sen inte ”vågar” allt låser sig för man är rädd att inte duga, att allt ska förstöras.

 

  

 

 

 

6 – Han hittar tid att träffa dig även när det inte finns någon tid. Nu pratar vi inte om att umgås en hel dag eller att få några timmar tillsammans, nej vi pratar om att han bara måste få se dig live, se ditt ansikte, krama om dig, träffa dig, om så bara 5-10 min. Dom minuterna han kan sno åt sig för att det är så viktigt att få dom där få minuterna tillsammans. Och så ofta det går, speciellt när man inte har möjlighet att träffas längre stunder på några dagar

 

Ja det är sant, man vill träffas så ofta det går, för man mår bra av det o man ”tillverkar” tid. Man går upp 10 min tidigare, man tar en liten omväg för att få dom här minuterna tillsammans.

 

Det här har jag märkt är väldigt viktigt för mig. Jag gör så, jag ser till att få tid, att kunna ses om så bara kort. Speciellt om man inte kan träffas under långa perioder. Om man inte bor på samma ort så man kan se till att träffas dom här 5 min så är det viktigt att man håller kontakten på tel. Samma sak där, om så bara någon minut för att säga att man saknar, längtar…. Eller i nödfall finns ju idag sms, som går lätt att sända iväg för att visa att man tänker på varandra.
Jag vet idag att jag verkligen behöver det här… få känna att han tänker på mig att han saknar mig….

 

   



 

7 – Och du vet att han verkligen verkligen gillar dig o är seriöst intresserad när han går på bio med dig efter att ni haft sex. (eller gör något annat tillsammans). Många killar är med på att göra saker före, går på bio, myser i soffan osv…. men så fort man haft sex så har dom andra saker som ska göras som är viktigare än vad du är.

Men en kille som verkligen gillar dig, han vill inte sluta umgås när ni haft sex, han vill fortsätta göra något skoj, eller bara vara tillsammans.

 

Ja så är det väl för alla, vill man ha något så är det lätt att göra saker som kanske inte är så intressanta. Men vet man att man får det man vill så gör man det – men före. Efter har man ju fått det man vill o då kommer andra prioriteringar in. Men finns det seriöst intresse så spelar det ingen roll när man har se, före eller efter – för man vill vara tillsammans.

 

En sak är helt klart o det är att om jag bara vill ha sex så inte sjutton har jag tid att slösa bort på att umgås före… ja det känns bara falskt o ger fel signaler. Tänk om alla kunde vara så raka o ärliga så slipper det blir missförstånd o sårade personer.
Vet hur tjejer sitter o säger – han kom ju o hade mat med sig, sen tittade vi på en film o mös i soffan.
Klart han måste gilla mig massor.
Hon glömmer att han gick så fort dom haft sex, eller så fort som möjligt efter.
Han säger om samma situation – jag tog med mat, stod ut med mys i soffan o en film, det är sånt man får ta för att få sex…
Det här är sånt jag lärt mig efter samtal med både tjejer o killar…. Så inte taget i luften.

 

Men finns seriöst intresse så då spelar det ingen roll när man gör vad – man trivs tillsammans o vill umgås oavsett vad man gör, går på bio, har sex, lagar mat tillsammans, myser i soffan, spelar ett data spel, ger massage… 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards