Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

Toner i Trädgården

Av Svensson Svensson - 29 juni 2016 01:11



Det här är 10e året som elever från trädgårdslinjen bygger upp tematrädgårdar i parken ut med ån. Jag har helt ärligt missat det här – inte vetat om det – inte heller direkt gått just där under sommarmånaderna, jag har gått ”åt andra hållet”. Men det var en rolig ny bekantskap för mig.

 

Dom här små trädgårdarna planterades o hade första visning den 22 juni, nu kommer eleverna själva sköta om dom, vattna o se till att dom är fina hela sommaren. I höst tas allt bort, jorden får vila o nästa år är det dags igen.

 

Wow, säger jag bara, helt otroliga små scener dom skapat i trädgårdsform. Det kommer bli det självklara målet för mina promenader ialla fall minst en gång i veckan. För jag vill verkligen se hur allt växer till sig o blir så som jag tror att eleverna tänkt sig att det skulle vara.



 

Här välkomnas vi in i discons värld 


 

Dj-båset till höger i bild har anordning så att man kan lägga sin mobil på - snurra någon platta som ser ut som en skivtallrik, så ska man spela musik på discot. Ja o vi testade o testade - men icke då... tills vi såg att det fungerade bara mellan kl 9.00 - 21.00 o klockan var över 22. Så vi får ta oss tillbaka o testa en annan gång *Ler*


   

Här fortsätter resan in i operans värld - bilden gör inte den här delen rättvisa för den är så mycket finare i verkligeheten



 

Vad är bättre att göra en fontän av i opera-delen, än en champagne flaska ???



 

Country blir nästa del o man får verkligen känslan av amerikansk landsbyggd när man går där på grusgången.



 

Reggea - här måste jag kika lite närmare på vad som serveras *ler* rom o cola ??? 



 

Akta tårna det finns pirayor *ler*


   

Sista delen är psykadelisk färgprakt - här finns alla färger o några till här har dom släppt lös fantasin på ett otroligt härligt o smakfullt sätt.

 

 



 


 
 
Annie

Annie

29 juni 2016 10:31

Wow :) Vad fint dem gjort, ett paradis med blommor och växter ;)*ler*

Sv: Du har verkligen helt rätt :) Såklart är det inte så alla dagar,vissa dagar är jag så sur .. Men det hjälper att försöka tänka positivt för att undvika ångestträsket. För hamna där är så Fruktansvärt jobbigt, värre än allt det fysiska :(

Så försöker tänka på det som är bra i mitt liv, istället för det som är dåligt.

Tack så mycket<3 *ler*

Tycker det är så viktigt att förmedla sånt här och det hjälper nog lite att skriva om det :)

Hoppas det går bra på Vc! håller tummarna :)
Berätta gärna sen hur det gick, om du vill förstås :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

3 juli 2016 15:33

ja visst har dom gjort fint - kommer välja den här delen av orten för att promenera i under sommar o höst :)

Kommer ett inlägg om mitt VC besök, har massor i huvudet jag ska skriva men sen när jag väl sitter framför datorn så försvinner allt o det finns ingen ork kvar...

kram

 
Lovisa

Lovisa

29 juni 2016 12:14

Verkligen, coolt!

http://wildisland.se

Svensson Svensson

3 juli 2016 15:35

Ja dom har verkligen varit kreativa :)

 
Ingen bild

Lotta

3 juli 2016 12:57

Så kreativa elever den skolan har. Det är otroligt väl genomtänkt och vilket arbete som lagts ner på allt.
Hoppas att du lägger ut mer bilder under sommaren, så jag får se hur allt växer och utvecklas.

Ha en bra söndag :)

Svensson Svensson

3 juli 2016 15:36

Dom är duktiga, jag kommer ta bilder allt eftersom i sommar :)

Ha det bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards