Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Svensson Svensson - 27 juni 2016 17:48

Idag, fyller en av mina bästaste väninnor år - jämt. Så självklart sänder jag en bukett blommor, jag kan ju tyvärr inte själv leverera, vi bor lite för långt ifrån varandra.

 

Jag är kräsen, jag är ofta gnällig o inte nöjd efter att jag sett buketterna som levererats. Det är några gånger jag är nöjd, ofta då när jag sänt till samma person, antar att det är den blomsterbutiken som har rätt blommor hemma o lyckas få till bra buketter. 

 

Men lite för ofta är jag väldans missnöjd - man ser en bild, väljer utifrån vad man tycker om o framför allt vad som den personen som ska få den kan tänkas uppskatta. Sen när buketten kommer ser den inte alls lika ut...

 

Nu idag får jag se bild på buketten min väninna fick o jag blev sååå nöjd. Den var faktiskt bättre än på bilden, passade min väninnas smak för blommor perfekt.

 

Så jag ringde upp blomsterbutiken som var dom som fått ta hand om beställningen - talade om att jag var så glad när jag såg buketten. Delvis vet jag att jag var sent ute med min beställning o tänkte - hinner dom så hinner dom annars kommer den fram imorgon - dom hann. Sen få se bilden o bli så nöjd över buketten - trots att den inte direkt påminde om den på bilden jag beställde efter. Men som sagt den här var finare, passade min väninna bättre.

 

Tjejen som svarade blev så glad, det kändes jätte bra - för vi är så snabba att gnälla o klaga.... men så dåliga på att visa uppskattning, att tala om när vi är nöjda gör vi inte lika ofta. Man kan undra varför??? Jag menar vi behöver alla få uppskattning, få höra att det vi gjort är bra, att det uppskattats. 

 

Så idag tog jag o verkligen gjorde just det - o höra hur glad hon blev gjorde mig ännu gladare - vem vet kanske det till o med var hon som plockat ihop just den här buketten *Ler*

 

 

 

 

 

 

Jag tänker att det här är något vi helt klart måste bli bättre på överlag, visa vår uppskattning, visa när vi är nöjda. 

Kommer att tänka på en film jag såg när jag gick en internutbildning för att börja jobba på Arlanda - det var en film om hur man skulle uppmuntra varandra o ge positiv feedback till varandra som arbetskamrater - svårt att förklara filmen i o för sig, men alla som sett den kommer nog småle igenkännande... 

 

Det filmades på en arbetsplats där man sålde fisk - rå fisk, som slängdes hit o dit. Det var heja rop o skratt - för att visa den positiva andan man ska ha, ge varandra... o så vi skrattade o menade på att ahhh vi ska ta med rå fisk till jobbet o slänga runt. Men vi trodde inte att just fisk, rå skulle uppskattas av andra runt oss *Ler*. 

I samma veva var det någon som läst hur dom på någon arbetsplats gett små bjällror till alla, när man tyckte någon gjort något bra skulle man "pingla" lite med bjällran för att visa det. 

Men vi kom fram till att inte det heller var någon bra idé - vi skulle inte ha tid att göra annat än "pingla" i bjällrorna, o sånt liv det skulle vara.

 

Som sagt det låter kanske inte så skoj, man minnena som kom fram nu - ja jag sitter o småskrattar gott. Minnen är härliga eller hur, man får känslan tillbaka o ingen annan som man berättar för förstår varför man blev glad eller skrattar - för det låter inte alls så där jätte roligt *ler*.

 

 





 

 

 

 

 

 

  

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards