Alla inlägg den 15 juni 2016

Av Svensson Svensson - 15 juni 2016 23:29

Så var det där med att ställa om tiden, att vara vaken dagtid o sova natten. Inte min starka sida det här märker jag. Hade hur lätt som helst att göra det förr, då 1,5 år då jag var i Gävle. Då somnade jag sött intill, det är otroligt hur bra jag sover med någon bredvid mig, ja inte vem som helst, men någon speciell. Ensam däremot så är det helt klart svårare att sova.
Som nu – vaken till o från hela natten, sov liten stund in på morgonen sen har vi hållit igång hela dagen o jag var dödstrött för ca 1 h sedan. Packade ihop, sa god natt, duschade o tror jag ska somna sött – nääää nu är jag pigg o kan tamesjutton inte sova. Så jag skriver lite dagbok istället.

 

Vädret idag har varit lusigt det har varit lite sol men även om det inte regnat på ställen vi kom till så följde regnet med – o det var inte ens ösregn, nej någon satt där uppe o hällde hinkar på oss *ler*. Ganska skönt o avkopplande att då sitta i baksätet bara koppla av o blunda.

 

 

 

 

Lunchen, klart det var tvunget att vara Hummerhuset i Ängelholm, det går knappt att få bättre mat – jag önskar verkligen att jag hade kunnat ta med mig maten hem, eller ja det kan jag ju, viss mat ialla fall – o det ska jag, ta med hem alltså – men tänk att få ta med speciella hit o njuta av den här goda maten, vet vem som skulle uppskatta o njuta av maten här lite extra mycket.
Erkänner dock att jag inte valde varken fisk eller skaldjur till dagens lunch utan tog köttalternativet istället – sidfläsk – så helt otroligt gott… o detta var ”bara” dagens lunch. Synd jag missar deras skaldjurstallrik i år, den serveras i juli… *snyft*

 

 

   

 

 

Sen blev det fortsatt färd mot Skäret – att komma ner till huset, precis vid havet. Titta ut o det är bara av o himmel, idag en ganska mörk himmel. Men det är vackert på något sätt det med.
Det stegades runt o mättes gräsmattor, ytor men konstaterades att näää där utanför huset var det för mycket som störde, träd, brunn, rabatter med blommor osv – tältet skulle inte få plats. Men det löste sig o det fanns en bra plats. Så det kommer bli en fest i tält *ler*, kan vara bra både om solen står högt eller regnet faller….

 

 

 

En liten sväng om till Höganäs o titta lite – jag storshoppade *ler* blev ljuslyktor 5 kr/st o så detta helt underbara hjärta, som en ask. Jag smälte helt, bara måste ha…. Egentligen det stora, men det var lite väl dyrt så det blev det lilla som fick följ med hem. Men nog vill jag ha det stora *ler*.
Vi passade på att fika – vilket fikabröd, vilka bakelser – svårt att välja så jag gjorde det enkelt för mig o tog glass. Synd att det inte fanns sorbet i smakerna champagne, fläder o citron... kanske jag skulle ha stannat till i Göteborg lite länge ialla fall…

 

   

 

Kvällen blev bara ren avkoppling med vin, grillat kött o ”min” grillsallad. Oj så mycket vin det blivit redan *ler* men ack så gott det är att smutta på o bara blunda o koppla av. 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards