Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Svensson Svensson - 5 juni 2016 15:09

 

Ibland så bara måste jag ha nedräkning, notera i almanackan hur många dagar det är kvar. Det kan vara tills jag ska göra något speciellt, eller ska träffa någon, det kan vara något jag gör där jag längtar efter sista dagen för att det då är över eller för att se resultat. Ja det kan vara lite olika saker som gör att jag för att se hur lång tid det är kvar – att pinas eller att väntan är slut.

 

Just nu har jag tre nedräkningar som faktiskt startade samma datum – den 1 juni. Det är 2 på 14 dagar och en på 30 dagar… det är två som ska ge resultat som jag kommer ta o prata om när jag se resultaten… sen är den en som är nedräkning till semestern *ler*. Så jag ser fram emot att få ledigt flera dagar i sträck o få komma hemifrån o bara vara… DET är verkligen något jag behöver.

 

Nu här i starten är det lite frustrerande att se den höga siffran, längtar till att se att det bara är någon dag kvar på mina nedräkningar – vet att nu är jag där (semestern, träffa någon, åka någonstans, göra något speciellt…) eller nu kan jag se eventuella resultat (har fröet grott, har knoppen slagit ut, har det varit värt mödan, har det blivit det resultat jag hoppades på…)

 

Sen finns det en sorts nedräkning till, när den startade är lite oklart men här senaste veckorna, när den får sin ”nolldag” är också osäkert, det finns ingen. Kanske det inte ens blir en utan jag själv har bearbetat det i mitt huvud o kommit fram till att det är inte värt att försöka få klarhet, så slutdagen blir inte att ta o prata med en person o få lite klarhet utan jag själv hamnar där jag inser att jag skiter i det, det är inte värt mödan o känslor som dras upp med att prata – ställa frågor o förhoppningsvis få svar. För jag vet att jag kommer ändå inte få något bra svar…. Sånna här situationer har mer en egen mental inre nedräkning, kanske det inte är en nedräkning till en handling, att något sker. Det är mer en inre känsla när man väl helt o hållet kommit förbi o jag behöver inga svar… Svar som skulle ges, kvittar, dom gör varken från eller till… En skön känsla att komma dit – den inre nedräkningen är klar.

 

Kom också på att nedräkningen till semestern innehåller att hinna med en massa saker *ler* - saker som ska vara klara, ordnade innan – o vet ju hur man tycker man har jätte mycket tid kvar tills man är där precis innan o ser att attans hur ska jag hinna…  Framför allt när man som jag jobbar nätter o sover bort dagarna då vissa saker måste ske/göras… tja det blir säkert bra i slutändan *ler*

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards