Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Svensson Svensson - 4 juni 2016 13:16

 

 

Det är ett behov vi alla har – det finns där även om vi inte ens tänker på det. Visst alla är vi olika, alla behöver vi olika mycket, vid olika tillfällen. En del behöver få bekräftelse från många, ofta o ”stort” – det räcker inte med en kram, något ord… det krävs ”mer” för att personen ska känna att det får bekräftelse o det behövs om o om igen.  Andra behöver bara märka att dom syns, just då i den situationen. Eller att man betyder något för någon… att dom tänker på en o vill kunna visa mer än kanske ett ord på telefon eller ett sms.

 

Som oftast så finns det någon speciell som kan ge den där lilla extra känslan, den där man vänder sig till för att känna att man duger eller gjort något bra eller att det finns någon där när det är tungt. Jag pratar alltså nu inte om den där formen av bekräftelse som man kan få från vänner, från arbetet osv utan det där lite extra lite på djupet, det där som finns inom en på ett helt annat plan. Det där som ger mest – ialla fall för mig. När jag väljer att vända mig till någon om något…

 

Många tänker ofta på att det är i sorg vi behöver det där, när vi är ledsna, när vi har det jobbigt. Håller med, då behöver man någon som finns där – stöttar genom att bara finnas där o ge kramar o vara bollplank eller någon som mer aktivt kan ge hjälp.
Men det är lika viktigt o ialla fall jag kan känna ett större behov av att dela med mig av glädje, när något gått bra. Kommer ihåg när jag fått högt betyg på ett matteprov, alla rätt, högsta betyget – jag går hem o känner att all glädje försvinner – jag hade ingen att dela det med. Jo visst vänner, massor av vänner o det är härligt dom ger en del – men inte den där speciella…

 

Vad sker om man inte får respons när man blottar sig o visar att just nu, just i denna situation så behöver jag …
Ja även det är nog olika – man kanske kastar sig iväg o söker det på annat håll… det blir lite desperat sökande efter mer o mer, ytligt men istället mängd. Eller så kanske man ”dör” lite i taget o låser allt inom sig istället… man vågar till slut inte öppna sig, men tror inte man duger för att få den där bekräftelsen man behöver - alla är vi ju som sagt olika.

 

Och som med det mesta – det här med att få bekräftelse ger så olika resultat. Får man det växer man, får man det inte dör man långsamt…

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards