Alla inlägg under maj 2016

Av Svensson Svensson - 13 maj 2016 07:15

...körsbärsblommorna i år. Såg hu trädn hade knoppar, så att dom slagit ut o skulle promenera åt det hållet o njuta av alla rosa små vackra blommor, rosa i olika nyanser. Men poff så var alla små blommor borta o alla rosa bladen låg på marken - så här fort brukar det inte gå...
Tänkte att det kanske var jag som blivit lite dagvill för att jag jobbat natt - missat att det gått flera dagar än jag trodde, men haft flera kunder som kommenterat just körsbärsblommorna med orden att "oj så fort dom försvann i år, man han ju inte med"

 

Nu har istället andra träd fyllts med vita vackra rena blommor, jag passar på att njuta av dom istället - vet ju att det är kortvarigt så det gäller att ta vara på detta vackra. Så härtligt vackert det hade varit om alla dessa blommor fått finnas på träden hela sommaren *ler*...

Men får önska....

 

     

Av Svensson Svensson - 11 maj 2016 13:17

den här gången är det inget jag ska baka, men väl köpa o smaka, det låter himelskt. Mazariner är en av mina favoiter o att ge den en smak av dom mest somriga smakerna jag kan komma på - ja inte svenska smaker då, utan dom här som säger semester långt bort... 

ananas o kokos med vanilj - jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer vara syndigt goda o sommarens favorit fikabröd för mig *ler*

 

Det kommer packas ner några i picnic-korgen varje gång. Speciellt när jag o syrran drar på utställning o tar skydd i det lilla lila tältet hon skaffat. Bra skydd både vid regn o sol *ler*

 

 

Av Svensson Svensson - 9 maj 2016 21:00

 

 

Är verkligen stort om man ser till alla program som finns om detta. Jag tänker just nu på Say Yes To The Dress, TLC.
Så lätt det är för vissa dom vet exakt vad dom vill ha, vad som sitter snyggt på dom. Och ja har någon som betalar oavsett hur dyrt det än blir.

 

Men sen finns det dom som vet exakt vad dom vill ha, istället har dom en släkting, ofta mamma, som har starka åsikter om vad som är passande eller inte. Självklart alltid tvärt emot vad bruden själv vill ha.
Kan inte vara lätt att jobba i butiken o hitta någon klänning som gör alla nöjda – speciellt när det finns en brud o sen 5 – 10 vänner, släktingar som ska vara med o välja.

 

Roligast är att se när bruden har en önskan men ingen klänning som ser ut så får den här wow-känslan man är ute efter. Så plockar butiks personalen fram en klänning, helt annorlunda mot vad bruden säger sig vilja ha – men när den väl kommer på så blir det just den där känslan som bruden förklarar att hon söker. Att då se hur bruden lyser upp, man ser på hela hållningen att det HÄR är rätt *ler*


Finns verkligen massor o massor av varianter o prisklasser av klänningar – dom flesta är också grymt vackra, så jag fortsätter att kika o njuta av alla vackra bröllopsklänningar.

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 8 maj 2016 09:00

eller kanske inte nytt o nytt, det har nog funnits ett intresse av att åka dit någon gång, men inte så att jag haft det högt upp på listan av ställen jag vill besöka. Men nu har det åkt upp en bit o jag skulle gärna ta en tur dit, en vecka eller två, eller bara stanna till på genomresa något dygn. 

 

 

 

 

Det är Dubai - det skulle vara skoj att enbart besöka deras flygplatsen. Tror inte att man ska ha anslutningsflyg direkt där, utan man ska kunna ta sig tid att titta, njuta av stället, inte stressa för att hinna...  Men självklart om jag ändå är där, att jag vill lyxa lite extra på något hotell, gå runt o titta - ögonshoppa - på köpcentrum, se sånt man bara sett på bild med egna ögon.

 

 

 

 

Det skulle nog vara en upplevelse av lyx o flärd som man inte riktigt är van vid - o inget man direkt skulle vilja leva i dagligen. Men skoj att få uppleva på semestern *ler*

 

 

 

 

Här skulle man nog få en känsla av att vara en prinsessa för en dag eller ....

 

   

     

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 7 maj 2016 21:15



Man älskar därför att man älskar

Det finns inga särskilda skäl till att man gör det


                                                                                                                                                       ~Alkemisten~

Av Svensson Svensson - 7 maj 2016 18:07

Undrar om det hjälper om man tar allergitabletter *ler*

 

 

 

Av Svensson Svensson - 6 maj 2016 19:25

Nja jag vet inte jag, men nu vill dom ha det till det i media på olika ställen. Att det är vidrigt o så hemskt. Vad tänkte jag direkt när jag hörde att det var något som det reagerades på så häftigt vad var det PR-människor gjort nu? Vad var så hemskt på reklam o film posters?

 

Kanske man är för van, man tänker inte på det, kanske man blivit så van att det liksom ska vara så… jag vet inte – visst hållet jag med om att det känns lite lustigt att man gör såhär, o man undrar varför?
En vild gissning *blink* är att det är sexigare såhär, att det då ska locka mer…

 

 

 

Det som nu är så vidrigt är att kvinnorna på dessa posters inte har huvuden. Kroppar, rumpor, ja – men inga huvuden. Men tittar man bakåt i tiden så är det inget nytt – det var så redan tidigt. Jag kan se det här med att det är fånigt att försöka locka med sex, samtidigt som jag förstår att det görs. Människan är ju så dum att man går på det… så klart att dom fortsätter.

 

 

 

 

 

 

Ja till o med barnfilmer har samma sätt, menar om på – här vet jag inte om jag håller med om att det är för att locka med sex. Här ser ialla fall jag mer att man vill ha vikten på dom små gula… men kanske har jag fel.

 

 

 

 

Och tydligen ser man samma trend för män, att huvudet tas bort. Så är det kanske mer så att man inte vill ha huvuden med alls *ler*….

 

 




https://www.buzzfeed.com/clairedelouraille/heres-the-sexist-detail-in-movie-posters-you-probably-never?utm_term=.oi0XxernBE#.fkPd7rlkpM

 

 

 

             

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards