Alla inlägg den 27 maj 2016

Av Svensson Svensson - 27 maj 2016 13:06

(mina små hjärnspöken är ganska söta - som Casper ....)


 



Sitter med tårar i ögonen, har gråtit, vet inte varför egentligen, dom bara kom – tårarna. Många tankar far runt, inget viktigt, alltså inga personliga tankar som kan vara anledningen till eller sökande efter svaret varför tårarna rinner idag.

 

Mera tankar om varför man gråter utan att veta varför? När det inte finns någon direkt anledning…
Är det tårar för att man är glad, lättad, lycklig eller är det för att det ligger saker där som oroar, som man trycker undan o inte orkar ens tänka, ta tag i??? Ja vem vet, eller ja kanske man vet det ialla fall… även om man inte vet orsaken så vet man ialla fall om man har en bra eller dålig känsla inom sig.

 

Jag vet ialla fall att jag borde ta o göra min tårta – o prova göra egen lemon curd. Allt finns hemma, bara lite ont om tid o lusten försvann…  Men å andra sidan är det ju inte Mors Dag än… så tiden finns, blir bara till att ”fuska” lite.

 

Jag vet också att jag måste på något sätt ta mig till Elgiganten o köpa en ny dammsugare, sen förbi Jysk o köpa mig en ny madrass – och få hem den. Vill ha för att få lite hemtrevnad blommor i mina lådor o krukor, byta lampa utanför… om jag ska fortsätta – måla byrå, montera en byrå/skåp, rensa upp lite mer, plocka undan – finns hur mycket som helst… men det viktigaste är det första – för att kunna städa o för att kunna sova.

 

Små skrattar lite åt mig själv o alla måsten som finns eller som man skapar själv, Så tänker jag vidare på stunden med tårar – o att man just då, i den stunden känner sig så otroligt ensam o sårbar, som om all hud försvunnit från kroppen o man är som ett stort öppet sår, känsligt  tål inget alls.
Ensam?? Ja det är den känslan – ändå vet jag att jag har så många runt omkring mig som bryr sig om mig som finns här som ställer upp lyssnar stöttar…. Mina barn, min syster, mina nära härliga vänner som är mig så nära. Helt underbara människor o ändå är det inte dom jag behöver just i den här stunden, just i den här känslan…

 

Lite sol lite värma vore inte helt fel alls…  det är lite för kallt o ruggigt… även om det också innebär att jag kan tända massor o massor av ljus o njuta av att kvällarna inte är så jätte ljusa *ler*

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards