Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Nästan krossad av en skylt, i en buss!

Av Svensson Svensson - 23 maj 2016 21:10

 

Imorse var jag så trött att jag ramlade i säng o somnade hårt – för hårt, missade samtal från både min lilla dotters pojkvän o senare sen ett samtal från henne. När jag väl vaknade så fanns ialla fall ett sms från hennes pojkvän. Hon hade varit med om en olycka med bussen hon skulle åka med till jobbet vid 8a tiden imorse….
Hon var sydd, hon var hemma….

Det första jag tänkte på var att bussen krockat i korsning, i rondell, kört på ett djur eller något sådant…
Läser vidare o kopplar att det skett på bussterminalen i Uppsala – hmm, vad nu har hon blivit påkörd? Varför hur…????

 

 

 

 

Inte heller det var rätt  - hon hade satt sig på bussen som vanligt längst bak för att få lite lugn o ro på resan till Bålsta där hon jobbar.

 

Hon berättade när jag pratade med henne att hon var sydd i bakhuvudet att skylten slagit i henne hårt, att hon först blivit så chockad att hon bara tänkt – jag hade inte använt bälte. Tydligen hade hon också sagt det högt flera gånger så en annan resenär får stoppa henne o säga till henne – var glad att du INTE satt fast med bältet…

 

 

 

Hon hade noterat när hon satte sig på bussen att den började rulla 2 minuter för tidigt – oj, vilken tur jag hann med. Sen stannar bussen o börjar backa… o det första hon tänkte sen var att det var kanske för han var för tidigt iväg… den tiden på morgonen är det många bussar i omlopp på bussterminalen -skolbussar, o alla andra bussar…
Sen bara hör dom hur det smäller till – bussen har då backat över en stolpe eller ska vi säga börjat flytta på den låga stolpen  - det är den gula som ligger på marken. När man tänker efter är det tur att ingen stod vid den o ”blippade” sitt kort för att resa…. Vill inte tänka vad som skett då…

 

Sen går allt så fort – hon får en smäll i bakhuvudet o kastar sig åt sidan, mot golvet…  bussen har backat in i en stolpe med skylt. Låter inte så hemskt… ser inte heller sådär jätte hemskt ut på bilderna utifrån som fanns med i UNT direkt på nätet….

Fick låna en bil, stora syster var tvungen att jobba – så jag åkte själv. Fick krama om henne, se hur hon mår, prata med hennes pojkvän… tur dom bor så nära sjukhuset att dom snabbt kan vara där om hon blir sämre, hon ska inte vara ensam på 48 h.

 

 

Hon satt längst bak, mot väggen precis där skylten gick in.... svårt att fatta när manser bilderna att hon klarat sig så pass som hon gjort - hade hon haft bälte, hade hon haft långsammare reflexer osv.... vill inte tänka tanken ens


 

Hon ritade o förklarade – då gick det upp för mig, men fan (sorry svordomen men det var känslan) vilken tur hon haft… då kom det fram om glassplitter, det hade kunnat kommit i ögonen osv…. Glas?? Ja det var inte en vanlig skylt det var en digital skylt som hänger för att visa vilken buss som ska gå, när nästa kommer osv… ingen direkt liten skylt…. Ändå går det inte riktigt upp för mig vad som skett, hur det sett ut inne i bussen ända tills jag fick se bildena…. Herre Gud, jag börjar skaka…. Min lilla dotter hade otur på ett sätt att det skett, men har haft änglavakt helt klart – att hon inte satt fast med bältet, att hon kastades framåt åt sidan o ifrån skylten…. Hade hon suttit fast hade hon kunnat ha krossats mellan skylt o bussens vägg…. Att se bilderna – då går det upp för mig… Vad som hade kunnat hända. Hur det hade kunnat gått….

 

 

 

 

Helt klart oavsett om jag tror på änglavakt eller inte så tror jag på den nu… 

 
 
Anneli

Anneli

25 maj 2016 18:08

Vilken tur att det gick så bra ändå med din dotter, usch stackars henne hon måste blivit rädd o fått ont.

Tack så mycket för dina ord hos mig. Det verkar ha varit nåt fel för jag har inte kunnat se att jag har fått några kommentarer men jag har godkänt alla nu som först.

Läste lite i din blogg o tycker att den är intressant =)

Ha en fin kväll, kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

17 juni 2016 16:14

Tack
Det har gått bra med henne, nu ojjar hon sig mest över alla papper för försäkringar som ska fyllas i.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards