Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Svensson Svensson - 18 maj 2016 18:30

Så ramlar man in på olika sidor av olika anledningar o idag ramlade jag in på den här sidan - - Feelhome  

Och där blev jag kvar en stund för att kika - så mycket vackra tavlor, o roliga väggdekrationer - många många "vill ha"... 

 

Men framför allt dessa tavlor, jag blev förälskad direkt o började kika mig runt - var kan jag sätta dessa.....

 

 

 

 

och kom på att jag måste se hur jag ska laga min underbara byst av Nefertiti, som tyvärr gick sönder i en flytt, lite "halshuggen" - det svåra är att laga gips....

 

Av Svensson Svensson - 18 maj 2016 13:05

...ska man göra för att utvecklas som person. Förr var jag väldigt snäv i vad jag vågade mig på att göra, allt nytt, allt jag inte kände mig trygg i höll jag mig ifrån. Men har mer o mer utmanat mig själv till att prova eller ialla fall fått en känsla av att vilja prova olika saker - som normalt känns skrämmande. Med rätt person som ger mig trygghet så kan jag nog till o med prova åka med på en motorcykeltur - men som sagt det måste vara en väldigt rätt person....
 
Nu kan man ju vidga sina vyer på många sätt o inom många områden - det är väl mest att man provat på något nytt, att man vågar prova på något nytt. Det som förr var skrämmande som jag ofta sa nej till, är idag något som kan väcka min nyfikenhet att prova. Vissa saker kommer jag gilla, andra inte, vissa saker kommer gå bra andra inte. Men det är inte det som är viktigt från start, utan att våga att prova o sen se om det är något som passar eller inte, vill jag fortsätta eller inse att nej det där var inte för mig.
 
Igår gjorde jag en sak som vidgade mina vyer, jag provade något nytt - det var skoj, kommer göra det igen, snart *ler*. Finns även andra saker framåt i sommar/höst som kommer bli helt nya, spännande nya områden för mig att prova på.
 
Det är en härlig känsla bara det här att våga säga ja till att prova nya saker o sen om jag klarar av det är det ännu härligare känsla *ler*
 
 
nej det är inte bergsklättring jag gjort eller ska göra...  eller vem vet kanske det kommer med på listan det med *ler* vore ganska skoj ..... tror jag.  
Men en bra bild att visa det här med att prova något helt nytt.... 

Av Svensson Svensson - 18 maj 2016 07:15


Ja igår så var jag dum eller kanske smart nog att lova min lilla syster att tillsammans med henne göra en sak – först i 14 dagar – sen 14 dagar till…. Hon måste o jag vill vara med o hjälpa till, peppa o stötta. Visserligen är vi på lite långt avstånd, men det ska nog gå bra att göra det tillsammans ändå.

 

Det kommer bli spännande o samtidigt tufft – men vi kommer nog vara otroligt glada när vi klarat det – för ja vi kommer klara det. Jag kommer göra mitt bästa för att vara till hjälp.

 

Sen måste jag själv ”lura” en vän här på orten att stötta peppa o dra i mig i en annan sak *ler*, men det ska nog gå bra det med, tror jag nog ….

 

När allt sätter igång på allvar så kommer jag berätta mer, berätta för att då måste jag genomföra det *Ler*…

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards