Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Svensson Svensson - 13 maj 2016 11:17

Försöker alltid sova så länge jag kan när jag väl somnat - ofta lite svårt, men imorse lyckades jag till slut somna - vaknar av att mobilen ringer, slänger ett litet öga på vem, ska jag bemöda mig med att svara eller ska jag fortsätta slumra... "Pappa" står det på displayen - oj, det suger till i magen o direkt kommer tanken, "har något hänt". Jag är ju så medveten om att jag är i den åldern att jag mycket väl kan få sådana samtal.

 

Men nej då, pappa var lite frågande vem det var först, som svarade - hans hemtelefon hade fått en vit display o han skulle försöka ringa sin egen mobil. Men hamnade hos mig, antar att det var ödet som ville påpeka något *ler*... att vi har varit lite dåliga på det där med att hålla kontaten. Kan ju bara hålla med ödet där, o vi lovade att vi ska bättra oss, båda två *ler*.

 

Det var ialla fall skoj att få en liten pratstund med pappa - det var värt att bli väckt ialla fall *ler*

 

Idag när jag vaknar till så är det ialla fall ingen direkt sommarsol ute - glädjs istället över att se att min mini orkidés knoppar börjar öppna sig 

 

 

Av Svensson Svensson - 13 maj 2016 07:15

...körsbärsblommorna i år. Såg hu trädn hade knoppar, så att dom slagit ut o skulle promenera åt det hållet o njuta av alla rosa små vackra blommor, rosa i olika nyanser. Men poff så var alla små blommor borta o alla rosa bladen låg på marken - så här fort brukar det inte gå...
Tänkte att det kanske var jag som blivit lite dagvill för att jag jobbat natt - missat att det gått flera dagar än jag trodde, men haft flera kunder som kommenterat just körsbärsblommorna med orden att "oj så fort dom försvann i år, man han ju inte med"

 

Nu har istället andra träd fyllts med vita vackra rena blommor, jag passar på att njuta av dom istället - vet ju att det är kortvarigt så det gäller att ta vara på detta vackra. Så härtligt vackert det hade varit om alla dessa blommor fått finnas på träden hela sommaren *ler*...

Men får önska....

 

     

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards