Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Svensson Svensson - 3 maj 2016 14:17


I söndags var jag på Arlanda för att hämta upp ett gäng glada resenärer efter en weekendsemester. Står där snällt o väntar – precis i gluggen där alla passagerare ska gå ut står liten grupp med blommor, flaggor, högtalare, en med stor videokamera på axeln….
efter ett litet tag kommer det ut en liten grupp människor o då sätter dom som väntade igång att spela musik, ropa, hejja och göra väsen av sig… den som filmade for runt o filmade från alla vinklar, det blixtrade. Alla var så upptagna med det att dom lämnade bagage, sina väskor – alltså handväskor, öppna utan tillsyn – en taxiförare påpekade för dom att dom måste se till sitt bagage plus att det var bättre om dom flyttade sig lite åt sidan. För ingen kom fram av dom som kom bakom…. Behöver jag tala om att dom inte gjorde något av sakerna…. Sen försvann den nu stora gruppen av människor med flaggor, högtalare, väskor osv… det blev nu fritt o alla kunde gå iväg.


Jag tänkte faktiskt inte ens på vilka dom här kunde vara eller vilken flagga det var dom bar över axlarna o viftade med. (Erkänner min totala okunskap i flaggor) Tills imorse när jag åker hem från samma ställe – Arlanda – då som alltid när jag kör runt 6-tiden så lyssnar jag på NRJs morgonprogram – då var Farao med, snacka om att vara en person som bjuder på sig själv…. Skrattat mycket åt honom på mornarna ….


Farao hade tydligen kommit från Portugal (tror jag) samtidigt, o hamnat i detta välkomnande med flaggor o ståhej… men nej det var ju inte honom dom välkomnade, attans *ler* - hade jag vetat o känt igen honom hade jag kunnat stojja lite – viftat med någon flagga o välkomnat honom. Men nu visste jag ju inte *ler* o känner inte heller igen honom ska jag ärligt erkänna – för mig är radioröster som det alltid varit just bara röster i radion, jag letar inte upp bilder o ser hur dom ser ut….


Det här sällskapet som kom, som allt ståhej var för, dom som stoppade upp allt under säkert 5-10 min – det var tydligen – fick jag höra då imorse – Armeniens artist, bidrag till Eurovision Song contest… gäller vara ute i god tid *ler*…



Jag själv tycker kanske att Farao hade varit värd lite av samma uppmärksamhet *ler* hade varit skoj att höra honom berätta om det sen i radio ialla fall – han är bra på att svänga till sina små berättelser.

I söndags var jag på Arlanda för att hämta upp ett gäng glada resenärer efter en weekendsemester. Står där snällt o väntar – precis i gluggen där alla passagerare ska gå ut står liten grupp med blommor, flaggor, högtalare, en med stor videokamera på axeln…. 
efter ett litet tag kommer det ut en liten grupp människor o då sätter dom som väntade igång att spela musik, ropa, hejja och göra väsen av sig… den som filmade for runt o filmade från alla vinklar, det blixtrade. Alla var så upptagna med det att dom lämnade bagage, sina väskor – alltså handväskor, öppna utan tillsyn – en taxiförare påpekade för dom att dom måste se till sitt bagage plus att det var bättre om dom flyttade sig lite åt sidan. För ingen kom fram av dom som kom bakom…. Behöver jag tala om att dom inte gjorde något av sakerna…. Sen försvann den nu stora gruppen av människor med flaggor, högtalare, väskor osv… det blev nu fritt o alla kunde gå iväg.

Jag tänkte faktiskt inte ens på vilka dom här kunde vara eller vilken flagga det var dom bar över axlarna o viftade med. (Erkänner min totala okunskap i flaggor) Tills imorse när jag åker hem från samma ställe – Arlanda – då som alltid när jag kör runt 6-tiden så lyssnar jag på NRJs morgonprogram – då var Farao med, snacka om att vara en person som bjuder på sig själv…. Skrattat mycket åt honom på mornarna …. 

Farao hade tydligen kommit från Portugal (tror jag) samtidigt, o hamnat i detta välkomnande med flaggor o ståhej… men nej det var ju inte honom dom välkomnade, attans *ler* - hade jag vetat o känt igen honom hade jag kunnat stojja lite – viftat med någon flagga o välkomnat honom. Men nu visste jag ju inte *ler* o känner inte heller igen honom ska jag ärligt erkänna – för mig är radioröster som det alltid varit just bara röster i radion, jag letar inte upp bilder o ser hur dom ser ut….

Det här sällskapet som kom, som allt ståhej var för, dom som stoppade upp allt under säkert 5-10 min – det var tydligen – fick jag höra då imorse – Armeniens artist, bidrag till Eurovision Song contest… gäller vara ute i god tid *ler*… 

Jag själv tycker kanske att Farao hade varit värd lite av samma uppmärksamhet *ler* hade varit skoj att höra honom berätta om det sen i radio ialla fall – han är bra på att svänga till sina små berättelser.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards