Alla inlägg den 30 april 2016

Av Svensson Svensson - 30 april 2016 08:38

Go´morron världen

 

En härlig natt, med en ny dag som vaknade sakta helt underbar. Solen gick upp, himlen lovade massor… vad som blir av det löftet får jag se när jag vaknar till om någon timme – det ska försöka sovas ialla fall lite.

 

 

 

 

 

Inatt har kunderna varit… ja jag håller mig till att säga att dom varit just kunder…  men guldklimpar har funnits.
Som en kund som glatt direkt förkunnande att ”jag är en av stans snälla….” – på vilket jag svarade – va skoj, men finns det elaka ??? Sen visade det sig att vi arbetat på samma arbetsplats o det blev att glatt samtal. Det här är en sådan här person som jag mer än gärna skulle samtala mer med, en jag gärna lärt känna mer…
Eller paret som skulle iväg på semester till varmare breddgrader – ni vet hur det är när man kommenterar något till sitt sällskap, lite efter, när man inte tror den det berör hör… som nu, dom hoppar ur, jag tar ut deras väskor önskar dom glatt en trevlig resa o hoppar in i bilen – precis innan dörren går igen hör jag henne säga till honom ”men tänk en sådan otroligt trevlig förare” – det är vi ju alla, alla mina kollegor, vi är trevliga *ler*.
Men så har vi väl för det mesta lika trevliga kunder …

 

 

 

 

 

 

Har njutit av lyxen som följer med detta jobb o mina arbetstider - se soluppgången varje morgon lika unik, lika vacker o ändå så olika varje morgon.

 

Idag fyller min mamma, mina döttrars mormor år. Vi önskar henne en härlig dag *ler* Vi hade gärna åkt dit o firat henne, men ibland så förhindrar vissa val att man kan göra som man själv vill/önskar.
Idag blev det så…. mitt val blev såhär pga av andra ”omständigheter”.


 




Men kanske hon ska vara glad att slippa höra oss ta i o sjunga ”ja må hon leva…” det är inte vackert *ler*….  Hoppas dagen blir så bra den bara kan bli.

 

Själv ska jag krypa ner i min säng som igår fick nytvättade lakan – men jag är så besviken på dessa, det är noppor överallt, det ser smutsigt ut… nej tacka vet jag mitt set med Gant´s lakan, vill ha ett set till – dyrt men så värt det… mmmmm ljuvliga att sova i o ser nya ut även efter tvätt, inga noppor här inte….

 

Idag *ler* har jag lite tur så…..  ska bara tänka positiva tankar o tänka på det roliga – helt lägga allt annat åt sidan – stänga in mitt egna lilla hjärnspöke som far runt med för många tankar jag inte får riktigt i ordning för tillfället…

 

Så Hipp hipp hurra för mamma

Ha en underbar härlig dag alla ni andra

Och sov gott till mig själv *ler* - under mina prinsessan på ärten filt hög – ja det är fortfarande lite kallt här hemma, så värmeljus o filtar får värma mig, även om jag nog drömmer mig bort lite om att värmen kommer av en viss speciell person ;)

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards