Alla inlägg under mars 2016

Av Svensson Svensson - 18 mars 2016 20:14

Fy sjutton så tråkigt jag har... vill inte vara sjuk, vill inte, vill inte.... men en sak har jag lärt mig o det är att jag aldrig får som jag vill.

 

Ikväll hade jag velat jobba - skulle ju ha kört "Partybilen" eller bussen - man kan kalla det vad man vill, den tar 8 personer o det är alltid skoj såhär på helgen att köra större sällskap. Alla är alltid så glada o har jag tur kanske mina kunder till o med sjunger för mig *ler* - även om sången är av olika kvalite´är det alltid lika kul - stämningen är hög i bilen.

 

Och ikväll skulle jag då köra den där stora bilen som är lite extra, snygg, härligt inredd. Blå o vita lampor i taket bak, det är alltid poppis. Som en av mina arbetskamrater brukar säga - den bilen är nog den som figuerar i flest selfies/groupies här o länet *ler*.

 

Härom kvällen körde jag ett gäng o kom på att jag ska nog ta o filma det härliga taket. Så när jag parkerat tar jag fram mobilen o startar upp. Lyssnar på radion o börjar skratta - ropar på en kollega o vi båda började skratta. Det var ingen låt på radion, det var reklam - den här för vuxenleksar ....

DET hade ju varit passande att ha den i bakgrunden på filmsnutten *Ler*...

 

För det är en stadig kommentar när gäng hoppar in i bilen - åhhhh porrbelysning!

o jag svarar snopet - porr??? men vet ni inte vad det är för färg??

någon mumlar då - jo det är väl rött antar jag 

så försvinner direkt det roliga med att det skulle vara porrbelysning i bilen.

Men en gång var det en som var snabb som attans att komma med ytterligare en kommentar - det är mysbelysningen innan.... *Ler*

 

Så jag avslutade filmningen kastade bort den o startade om - så här blev det då istället - lite mer passande kanske *Ler*

 

Så jag saknar att jobba ikväll, även om jag har ont så jag knappt tar mig ur sängen - o snuvig - nu går allt att få bukt med sålänge det inte är för mycket - panodil, nässpray o hostmedicin.... 

Men ibland får man inse att man får stanna hemma o ha tråkigt - titta på tv o läsa. 
Saknar min dator också o hoppas att den går att fixa till igen...

 


 

Av Svensson Svensson - 18 mars 2016 15:45

Så var det då dags att kika lite på mina plantor som jag har i mitt lilla projekt, där jag provar full/semi water cuture. 

 

Såg på en av dom där jag har semi att den plantan inte såg sådär jätte pigg ut, den är också den som ser "svagast" ut, den har inte alls lika mycket rötter som dom andra. Så jag valde att redan för någon dag sedan att hälla på lite mer vatten, så att den står i samma mängd som "semi" kommer ha när dom har vatten-dagar. Vilket den verkade gilla så den får ha så någon dag.

 

Jag har låtit dom två plantorna som jag provar "semi" på få sina 2 vattendagar. 

Det var riktigt intressant att se hur rötterna gröna o fina sakta under dagarna ändrade färg till ljust grå, o när jag låt som stå i vatten i 2 dagar hur dom nu är lika gröna o fina igen. Tömde vaserna på vattnet igår så nu är det 5 dagar utan vatten som gäller.

 

Ska ta lite bättre bilder på varje planta lite då o då under veckan som kommer. För att se hur det ändrar sig, bra att ha för att se om plantan verkar må bra eller inte alls. 

 

Försöker hitta ett bra sätt att kunna fylla på vatten o sen tömma utan att behöva ta upp vasen från fönsterbrädan, o plantan från vasen - utan kunna låta dom stå ganska så orörda i läge mot ljuset. Och det jag provade var att ta en smal luftslang som man har till akvarier, o en hink på golvet. Det fungerade bra - lite svårt att lirka ner den mellan rötterna till botten. Så här finns en lite tanke på att ha en stel del - den som ska ner i vasen. 

 

 

 

Den här plantan har börjat få ett nytt blad, och det ska bli skoj att se hur det växer på sig. Helt fantastiskt att se hur fina några av mina 20 kr plantor är.

Lite skadade blad, inga blommor på flera. Men dom som hade några få blommor, blommor jag trodde skulle ramla av direkt för dom var så "ledsna", istället repade sig o är nu få men jätte fina. Dom ser inte ut att vilja ramla av än på ett par dagar.

 

Som den här vita - blir bara mer o mer förtjust i helt vita blommor ju mer jag tittar på den här blomman *ler*

 

 

 

Även dom här är 20 kr plantor o har bara dom här blommorna på sig, men härligt att få njuta av dom såhär länge då jag trodde dom skulle ramla av direkt.

 

 

 

Av Svensson Svensson - 18 mars 2016 05:27

Vrider o vänder på mig, fryser, svettas, fryser ännu mer. Letar upp mina varma sockor, ser till min besvikelse att dom hade en lite gästande hund tagit hand om - Caesar (varför måste man krångla till stavningen på smeknamn??? men så tror jag blev rätt), han hade en stor kärlek till strumpor o se till att dom blev allt annat än hela....

 

 

 

 

Mår allt annat än bra - fy f*n vilken natt.... känner av hals, hostar, ont i huvudet, täppt i näsan, fryser, svettas, gör jag något mår jag illa o blir yr.... men allt det där tar jag, det är inget mot hur ont i kroppen jag haft sista timmarna. Ja det är nu senaste dygnet - det är så att jag knappt tar mig ur sängen. Det tar lite tid kan vi säga o det är "aj aj aj f*n" som kommer från mig.

 

Bara konstatera att när jag blir sjuk nu slår det till ordentigt - inte halvdant här inte....

Att vara lite täppt, lite sådär att man känner av att man är påväg att bli dålig är inte samma sak för mig som att vara sjuk. Då är man ju nästan helt frisk - sjuk är man när man inte kan gå o jobba hur gärna man än vill - inte ens en panodil fungerar för att det ska bli drägligt... sålänge det fungerar att ta en panodil så är jag inte sjuk - så det så :)

 

Men nu måste jag nog inse att jag nog ÄR sjuk... eller, jag har varit sista dygnet - för jag är optimist o tänker att kanske det vänder o jag kommer må bättre om någon timme - då fungerar en panodil o då är det bara att knata o jobba - vill ju jobba - bli galen av att vara hemma - o utan dator - knappa på mobilen är inte någon höjdare i längden. Men min "riddare" kommer säkert o räddar mig från den här hemska situationen *ler*.

 

Nu blev jag sugen på Raider, eller Twix är det väl vad dom heter nu? Både vanlig o den vita, mumsiga. Eller krypa ner sova lite till, tills jag vaknar av att "febron" gör sig påmind o näsan är täppt o det är omöjligt att få luft. Sova bort förkylningar är nog det bästa, när det går...

 

   

 

Ska tycka lite synd om mig själv nu.....

Av Svensson Svensson - 17 mars 2016 21:00


Rakhsha Razani - Fräcka Änglar

 

 

 

"Jag är blott en enkel ängel

- och jag ska erövra världen!"

Av Svensson Svensson - 16 mars 2016 21:00


Rakhsha Razani - Kärleks-Änglar



 

 

"Äktenskapet kan vara ett fält av nässlor.

Koka soppa på dem!"

Av Svensson Svensson - 15 mars 2016 21:00


Rakhsha Razani - Fräcka Änglar

 

 

 

"Fy, vad ni män är komplicerade!"

Av Svensson Svensson - 14 mars 2016 21:00


Rakhsha Razani - Kärleks-Änglar



 


"Det är inte solsken jämt, men alla

regniga dagar är inte tråkiga."

Av Svensson Svensson - 13 mars 2016 21:00

 Rakhsha Razani - Fräcka Änglar


 

 

"Kvinnor kan, men vill inte."

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards