Alla inlägg den 31 mars 2016

Av Svensson Svensson - 31 mars 2016 22:15

Sitter då o då o kikar på youtube mitt i nätterna, det är allt från musik, till att sköta om orkidéer eller andra blommor, det är pyssetips, nageltips osv... Ibland ramlar jag in på andra sidor, som Patty Contetna som visar hur man som kvinna ska röra på sig för att locka till sig män. Att kroppsspråket är mer viktigt än man tror - vi människor går på flera omedvetna saker när vi attraheras av någon, saker vi absolut inte ens vet om. 

 

Sen självklart är vi alla olika men alla dom här olika tipsen som finns att hitta på nätet både för singel kvinnor o män för att hitta den "perfekta" partnern så blir det ju väldigt allmänt, vad som fungerar som oftast. Självklart gäller det inte alltid o inte alla. Men det går inte att förneka att mycket som tas upp är väldigt bra råd att tänka på.

 

Så vad tycker då män är vackert hos en kvinna, det som attraherar, enligt en dom som har sånna här små tipsfilmsnuttar.

 

Män gillar feminina mjuka kvinnor, att få vara den som "leder" sin kvinna, få ta hand om henne.

Så även om man är en stark kvinna i arbetslivet, en kvinna som klarar sig själv, så är det inte fel att inför en man, man tycker om att man också behöver bli omhändertagen.

 

Kroppsspråket är mer viktigt än man tror. Att man inte har ett stressat sätt, eller avvisande som att lägga armarna i kors över bröstet, luta sig ifrån den andra personen. Man ska ha ett kroppsspråk som är öppet, annars kommer den andra personen känna sig bortstött.

 

Låt mannen få känna sig behövd, att man behöver mannens hjälp, stöttning. Be om hjälp med saker han kan hjälpa dig med. Visa att han verkligen behövs, o att du är tacksam att han hjälper dig.

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 31 mars 2016 17:38

För någon dag sedan bestämde vi (jag o några väninnor) att vi skulle ta o åka för att uppmuntra en annan väninna vi har, man får passa på när alla är lediga samtidigt. Inte alltid det lättaste att pussla ihop, men allt går om man vill....

 

Men efter att höra hur hon mår o hur det blivit allt annat än bättre. Hon har först fått diskbråck som varit ett elände o hon har haft ont, men sen har benen börjat skaka - först kom dessa skakningar då o då, men nu - det är verkligen inte bra. Det ser man genom att bara träffa henne - att det måste vara jätte jobbigt för henne. Benen skakar nästan hela tiden på henne. Hoppas hon snart får tid, på den remiss som är ivägsänd.

 

Vi fikade o pussade lite på hennes söta hundar.

 

 

 

Vi blev bjudna på varma goda bullar *ler*

 

 

 

Jag fick se hennes ena orkidé - det var just den färgen jag är lite sugen på att skaffa mig en i - men det där med plats... men visst är den fin?

 

 

 

Vi utökade henne lilla samling med en gul - så otroligt vacker - jag blev helt såld...

 

 

 

Vi kommer åka tillbaka snart igen för att sällskapa o stötta henne. 

 

Ja just ja - jag o det där med plats..... hmmmm det är svårt ibland - speciellt när jag hittar något som är lite speciellt - som den här, det ser ut att vara flera plantor i samma kruka... en lite orkidé, ärligt såg jag inte ens färgen när jag tog den, det var bara just plantan, att det såg ut att vara flera som gjorde att den fick följa med hem - ja o en rosa saint paula ville så gärna komma med :)

 

 

 

 

Imorse blev jag väckt av ett sms, sen fick jag besök o det var puss o kramkalas - kan man få en bättre start på dagen *ler*... näää tror inte det.

Av Svensson Svensson - 31 mars 2016 13:38

Fick en liten film sänd till mig av en väninna - hon tyckte jag skulle prova göra som på filmen. Jätte snyggt men så skicklig är jag inte. Så det blev en enklare variant, men dekalblommor istället för handmålade.

Men jag övar att göra egna blommor på det sättet, sett samma sätt att måla blommor på men inte på naglar.

 

 

Så här blev det nu...

 

 

Av Svensson Svensson - 31 mars 2016 02:15

Jag tycker om när man kan ha humor, skratta åt saker - som det här med anledningar till att man älskar någon. Hittade teckningar som visar varför - dom kommer från böcker som heter "21 reasons why I love him" och "21 reasons why I love her"  

Jag småskrattade när jag såg dom o läste texterna på dom - även om man skrattar åt det, ser det roliga i det så finns det också massor av sanningar i det - lite såhär det är *ler* - hoppas ni också för er ett litet gott skratt 

 

 

 

 

 

Ja om jag säger kaffe så ska han springa o förstå att jag ljuger.... :)

 

 

 

 

 

Men så ska det ju vara o är, för skönheten sitter i betraktarens ögon o när man älskar någon så är den absolut den vackraste o mest attraktiva som finns - med alla små skavanker som vi alla har - ja om man inte har tillgång till ett bra bildprogram typ photoshop *ler*

 

 

 

 

Och jag är så grymt dålig på sånt så oavsett kommer han alltid vara bättre *ler* 

 

 


 

 

Vad gör man inte .... för att bli vackrare *ler* för vi är ju alla vackra redan från start.... ja för någon...

 

 

 

 

Hmmmm kanske det här inte är direkt det som är ens bästa jag ;)

Men visst ska det vara så - för det går inte att komma ifrån, vissa människor tar fram ens värsta sidor, man är lätt irriterad o stressad, andra människor gör att man blir lugn o man vågar ge sig i kast med vad som helst man får ett stärkt självförtroende av rätt person.

 

 




 

 

Erkänner dock att för mig är det helt andra situationer än shopping, jag är inte så förtjust i att springa runt o shoppa.... men som sagt det finns mängder av andra underbara tillfällen.

 

 






  

 

*skrattar* kan inte låta bli att minnas... något liknande ..... 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards