Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Svensson Svensson - 8 mars 2016 21:00

 

 

 

Rakhsha Razani - Kärleks-Änglar

 

 

 

 

"Min favoritkudde är den bredvid din."

Av Svensson Svensson - 8 mars 2016 16:11

Bara lite tidsfördriv. Ska väl vila, upp o jobba natt. 

Men tankarna snurrar för mycket - försöker vara här o nu, tänka på det jag gjort idag o det jag ska ta itur med imorgon. 

Som att sätta in tavlor i ramar, texta en text, baka cheesecake, plantera om orkidéer, lägga halkunderlag under madressen, se om jag kan få dit dörrar på bokhyllan, se om jag kan låna borrmaskin - förtränga att jag faktiskt gärna skulle vilja ha en man som kan hjälpa mig med vissa saker.

 

Saknar det otroligt mycket mer än jag trodde, det där vardagliga, att göra saker tillsammans, att hjälpa varandra - samtalen om dagen, om oviktiga saker o planering för framtiden...

Tillbaka till hur det var för ca 2 år sedan är mitt mål just nu *Ler*.... utan massa känslor som stör. För det där är helt klart inget för mig om jag vill må bra märker jag....

 

Det har varit besök på Netto, Dollar Stor o IKEA - så imorgon ska jag ta itur med dom sakerna.... kanske håller dom tankarna borta från negativa saker o håller igång dom positiva :)

 

 

Av Svensson Svensson - 8 mars 2016 10:45

Gillar fira olika saker, det ger lite extra. Kvinnodagen är väl bara tyvärr instiftad av lite fel orsaker, men firar den inte, man påminner om kvinnors värde. Om man ska se till varför den instiftades 1910.

Men kan nog inte låta bli att hålla med det argument den luxemburgska EU-kommissionären Viviane Reding hade 2009 - om att ”Så länge vi behöver fira kvinnodagen, betyder det att vi inte har lika rättigheter. Målet är jämställdhet, så att vi inte längre behöver en sådan här dag.

 

Men sen kan man ju välja att se dagen som just bara en dag att fira kvinnor, likväl som vi fått en mansdag, att det finns mors dag, fars dag, alla hjärtans dag osv... Bara en dag där det är lite mer "jippo" än allvarligt firande.

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards