Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Idag ska jag fria

Av Svensson Svensson - 29 februari 2016 08:46

 
 
Ja, idag tänker jag passa på, för idag skottdagen får vi kvinnor fria. Och får vi bara göra det en dag var fjärde år så gäller det att passa på *ler*. Enligt legenden så är det Irlands skyddshelgon S:t Patrick som införde denna dag, tidigt jämställdhet kan man säga, även om det var väldigt begränsat, så var det ett steg mot jämställdhet. Och kvinnors frieri skulle tas på allvar, ville mannen inte säga ja, utan dra sig ur så var han tvungen att göra det med hjälp av en dyrbar gåva. Här sprack genast jämställdheten – för inte sjutton behövde kvinnan ge en dyrbar gåva till mannen om hon ville dra sig ur alla andra dagar.
 
Men kanske man ska utnyttja dagen – fria o få dyrbara gåvor *ler*. För man ska väl då se till att fria till män som inte kommer säga ja??? Kan dock bli lite knepigt om en av dom säger ja…. Hur gör man då *ler*… o man passar ju självklart på att fria till flera = flera dyrbara presenter.
 
Måste man gå ner på knä om man ska fria? Ja även då som kvinna här på skottdagen? Då skiter det sig för mig, jag har för ont i knäna för sånt…. Ska vara en mycket speciell man som ska få ner mig på knä *ler*… men det är inte omöjligt, det finns …. Ja faktiskt, en fick erbjudande i söndags, att jag kunde gå ner på knä, men så är han speciell också. 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards